Laatst bij Gijs geweest voor de bekende saab tuning ,na wat probleempjes mbt stotteren bij 1 bar overboost ,is dit probleem terug gevonden in de verkeerde type bougies welke in de auto zaten.
De auto reed nadien super ,naald ging moeiteloos naar 1 bar ,en iets eroverheen
Maar,....gisteren naar een verjaardag geweest met het gezinnetje,ik rijden dus en geef gas en de naald van de turbodruk meter komt net boven basisboost uit ,soms richting 0,8 bar maar geen enkele keer 1 bar of hoger.
Op de terugweg van het feestje schoot de drukmeter wel ineens naar 1 bar ,ik weer blij
Maar van korte duur ,want bij de afrit had ik weer in de lagere versnellingen ,2e, 3e weer niet full boost.
Balen natuurlijk ,avond verpest
ik kijken op Saab-central forum ,zie ik meerdere soortgelijke problemen met motoren welke niet altijd full-boost draaien.
1 oplossing was makkelijk te proberen en in mijn geval meteen effectief.
Dat is het afblokken van de bovenste aansluiting van de 3-weg klep ,dus slangetje eraf trekken ,slang afdoppen met bout en ti-wrap ,de aansluiting open laten van de 3-weg klep.
Hieronder een linkje met deze mod. ,schijnt geen probleem te zijn voor de motor en de meter geeft weer netjes >1 bar aan.
Iemand ander deze mod uitgevoerd ,of misschien boost-problemen heeft ,is 2 minuten werk om het te proberen.
Zoals vermeld werkte het bij mij prima.
Hierbij de link : http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=106554" onclick="window.open(this.href);return false;