prestaties stage 1
-
Driver 79
- Geregistreerd lid
prestaties stage 1
Hoi, na 1 jaar met een naar fpt getunede lpt te hebben gereden begint het weer te kriebelen.
Ik ben wel geinteresseerd naar een upgrade van mijn T5 naar Stage 1, 225 pk/330 Nm.
Nu zijn de cijfers 8 s. van 0-100 en top 230 bij 185 pk/270 Nm (was origineel 8,8 en 210 bij 154 pk/219 Nm).
Wat zouden de nieuwe cijfers worden? Kan ze niet vinden op het forum!
Ik ben wel geinteresseerd naar een upgrade van mijn T5 naar Stage 1, 225 pk/330 Nm.
Nu zijn de cijfers 8 s. van 0-100 en top 230 bij 185 pk/270 Nm (was origineel 8,8 en 210 bij 154 pk/219 Nm).
Wat zouden de nieuwe cijfers worden? Kan ze niet vinden op het forum!
-
Nick
- Donateur (2x)

Re: prestaties stage 1
Ik heb het beide officieus en janboerenfluitjes gemeten 0-100 in ca 7,5 top 246 gps
-
Driver 79
- Geregistreerd lid
Aero met 205 pk en 280 Nm doet het in 7,3 s en top 235 km/h...
/misschien scheelt het dat je een cabrio hebt?
/misschien scheelt het dat je een cabrio hebt?
-
jarno93
- Geregistreerd lid
gewoon doen. al moet ik zeggen dat de upgrade van 154 naar 185 de leukste is. die smile krijg je nooit meer zo heftig. tenzij je enorm gaat tunen.
-
Driver 79
- Geregistreerd lid
@Jarno,
de upgrade naar 185 pk heb ik al een tijdje, en is inderdaad erg leuk, maar ik wil toch graag meer.
Ik ben benieuwd naar de te verwachten prestatieverbetering als ik naar Stage 1 ga...
@TCSE:
Automaat over het hoofd gezien inderdaad... Dank voor je reacties!
de upgrade naar 185 pk heb ik al een tijdje, en is inderdaad erg leuk, maar ik wil toch graag meer.
Ik ben benieuwd naar de te verwachten prestatieverbetering als ik naar Stage 1 ga...
@TCSE:
Automaat over het hoofd gezien inderdaad... Dank voor je reacties!
-
koning020
- Geregistreerd lid
ik ga spoedig ook naar stage 1 (ben nog research a/h doen welke leverancier het beste bij mij past). en ik denk dat de delta in koppels bepalend is voor de grootste genotwaarneming... en volgens mij is het idd zo dat s1 > s2 de grootste koppeltoename bewerkstelligt (t.o.v. s2>s3, s3>s4 etc.).jarno93 schreef:gewoon doen. al moet ik zeggen dat de upgrade van 154 naar 185 de leukste is. die smile krijg je nooit meer zo heftig. tenzij je enorm gaat tunen.
-
krikkie
- Geregistreerd lid
verschil is enorm, ben deze winter ook met men 9000 van 185 naar 225 gegaan, de eerste km's vond ik dat hij niet veel sneller was, maar de ecu moest zichzelf nog inleren precies, na een 10 tal km's te rijden, wat een verschil
, vooral bij middenhoge tpm
zou het direct terug doen. brandstofverbruik is ongeveer hetzelfde, iets meer mischien, bij nat weer met goede bf goodrich banden nog doorslippen, oppassen dus voor banden, koppeling, versnellingsbak.
Bij mij zijn de eerste 2 versnellingen begrenst op koppel, wat zeker aan te raden is
grtz
zou het direct terug doen. brandstofverbruik is ongeveer hetzelfde, iets meer mischien, bij nat weer met goede bf goodrich banden nog doorslippen, oppassen dus voor banden, koppeling, versnellingsbak.
Bij mij zijn de eerste 2 versnellingen begrenst op koppel, wat zeker aan te raden is
grtz
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Dan wordt het misschien tijd voor wat sportievere banden type W of Y en zo hoog mogelijke loadindex, die hebben wat stevigere zijkanten b.v. de Pirelli Zero, Bridgestone RE050A of Good Year F1 Eagle
De begrenzing van het koppel in de 1 en 2 is veelal standaard bij beter presterende varianten, dat heeft een 2.3T Aero ook.
Het is een kwestie van roken of rijden, het eerste dat kost alleen banden
De begrenzing van het koppel in de 1 en 2 is veelal standaard bij beter presterende varianten, dat heeft een 2.3T Aero ook.
Het is een kwestie van roken of rijden, het eerste dat kost alleen banden
-
keesvanputten
- Geregistreerd lid
Heb zelf ook stage 1, vanaf lpt. De acceleratie lijkt vlotter te gaan dan voorheen, de topsnelheid is alleen nog steeds 210 km/h. Vanaf 190 is de fut er wel uit. Ik weet nog steeds niet waar dat aan ligt. De turbo lijkt normaal te functioneren, geen rook bij starten o.i.d. Met de luchtinlaat lijkt ook niets mis te zijn. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
-
Nick
- Donateur (2x)

misschien iets met je apc klep? Heb je de turbodruk gemeten?
-
Pelendur
- Geregistreerd lid
Topsnelheid van een 9-3 2.0t stage 1 moet zeker boven de 230 km/h liggen (met 225pk / 340nm).
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Misschien is de speedlimiter op 210 ingesteld, vrij gebruikelijk gezien het feit dat H serie banden maar 210 km/u mogen rijden en b.v. winterbanden vaak van de H serie zijn. De banden af fabriek zijn meestal op de oorspronkelijke prestaties afgestemd en bij vervanging gaat men daar vaak mee door omdat ze veelal iets goedkoper zijn.
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Dat kan ik beamen, wijzer loopt de tellert uitPelendur schreef:Topsnelheid van een 9-3 2.0t stage 1 moet zeker boven de 230 km/h liggen (met 225pk / 340nm).
-
AlexJ
- Donateur

Mijn 900NG zit standaard op 185pk. (FPT).
De upgrade naar 225pk (stage 1) was ontzettend leuk.
Stuk meer power, met name rond de 4000 toeren.
Beste value for money upgrade!
Wat weer een boel extra peekaa's opleverde was de overstap naar stage3, en plaatsing van het 3" uitlaatsysteem.
Ik denk dat het leukste van al mijn upgrades toch wel de 3" downpipe is, omdat je dan al van +/-2300 een turbo hebt die erg snel gaat spoelen, en volledige druk voordat je de 3000 toeren raakt!
Ik moet zeggen, tunen werkt ontzettend verslavend
De upgrade naar 225pk (stage 1) was ontzettend leuk.
Stuk meer power, met name rond de 4000 toeren.
Beste value for money upgrade!
Wat weer een boel extra peekaa's opleverde was de overstap naar stage3, en plaatsing van het 3" uitlaatsysteem.
Ik denk dat het leukste van al mijn upgrades toch wel de 3" downpipe is, omdat je dan al van +/-2300 een turbo hebt die erg snel gaat spoelen, en volledige druk voordat je de 3000 toeren raakt!
Ik moet zeggen, tunen werkt ontzettend verslavend