Coenwagner schreef:Hirsch laat de veren maken bij Eibach, omdat Eibach de beste veren maakt ter wereld! Deze veren zijn anders dan de Pro kit verensets die Eibach aanbied voor SAAB. Beiden zijn erg goed, maar voor Hirsch betaal je natuurlijk meer!
Hirsch maakt gebruik van Sachs dempers voor het Hirsch onderstel. Ik zweer bij Bilstein, dat vind ik het beste als 'Sport demper'.
Volgens mij is de dempings karakteristiek wel aangepast op de Hirsch veren.
Coen, bedankt voor je reactie.
Ik wist al dat Hirsch zijn veren laat maken door Eibach, en dat staat ook duidelijk op de veren vermeld.
Mag ik concluderen dat mijn set dus ooit eens door Hirsch is verkocht als complete bij elkaar passende set?
Dessel schreef:Ik heb ook een Hirsch onderstel voor mijn 9-5 en daar staat er duidelijk op de dempers: "Saab by Hirsch Performance"
Dat laat niets aan onduidelijkheid over. De vraag is nu hoe dit bij de 9-3 zit. Als ik nu op de site van Hirsch kijk wordt mij echter ook niet duidelijk welke onderdelen Hirsch zelf maakt, laat maken of inkoopt.
carlsson schreef:Schokbrekers hopelijk Saab type Sport Chassi en veren van Hirsch.
Hoe kan ik controleren of dit ook echt Saab Sport Chassis schokbrekers zijn?
carlsson schreef:Voor dit type Saab zijn er maar voor enkele AWD type's "echte" Hirsch schokbrekers, waarschijnlijk in opdracht laten maken bij Eibach.
Op de huidige site staan alleen schokbrekers voor XWD modellen, maar die hebben ook andere typenummers. Mijn typenummers 750001000 en 750002500 suggereren een ouder type te zijn, wellicht geschikt voor voorwielaangedreven auto's. Ik zoek eigenlijk iemand die dit kan bevestigen uit ervaring of mbv een oude folder ofzo.