Het blijft toch kriebelen...
Ik moet ook zeggen dat ik wat meer had verwacht of gehoopt van de trekkracht in de hogere versnellingen. Daarmee bedoel ik niet dat het nu slecht is, absoluut niet.
Maar was Good niet Great’s Worst Enemy?
Wat zijn de volgende stappen om er wat vermogen bij te krijgen, zeg een PK of 50 erbij? En om dat veilig op de weg te houden. Het gaat me niet om een hogere topsnelheid, het gaat me om een soepele maar beresterke auto. Veel trekkracht dus over een breed toerenbereik. Ik dacht aan de volgende stappen:
Turbo: nu nog origineel Garett. Ik heb gelezen dat dit nu de grens wel is met 225 PK en dat een TD-04 de volgende stap is. Ik heb ergens gelezen dat hier ook meer varianten van zijn (15 en 18?). Ik vind nu al dat de turbo wat hoog in de toeren pas kracht gaat geven. Wat is volgens jullie dat de beste keuze? Ervaringen?
Is het “bolt on” of komt er meer bij kijken?
Uitlaat: nu nog origineel en in goede staat. Wat moet ik vervangen om de extra kracht van de turbo te kunnen gebruiken? Is dit de downpipe vervangen door een 3” exemplaar, ook de cat of alles naar achteren toe? Weet iemand hoe de vermogenstoename per bovengenoemd stapje zich ontwikkeld?
Vanalles wegknikkeren wat nog goed is terwijl dat misschien 5PK oplevert vind ik niet zo handig.. Maar een dikke turbo aanschaffen en die smoren met een te dunne pijp ook niet
Levert een 3” downpipe ook echt merkbaar eerdere/snellere spool-up?
Suggesties en gebruikerservaringen?
Inlaat: K&N sportfilter in origineel filterhuis? Ik hoef geen enorm blazend Johnny geluid..
Remmen: nieuwe vloeistof, goodridge slangetjes. Er circuleert een soort welles-nietes remblokkentopic. Maar blokjes zijn maar een deel van het verhaal. Ik begrijp dat betere remmen altijd een voordeel zijn maar hoe zijn de gebruikerservaringen? Is een upgrade echt nodig?
Ik denk dat ik dit wel nummer 1 op de to–do list zet, voor de turbo upgrade etc.
Wegligging: moet uiteraard goed zijn maar ik wil geen stuiterbak. Verlagen zie ik niet zo zitten. Nu is alles qua vering, demping, bussen nog origineel en niet versleten. Ik heb achter nog geen sterkere (of dubbele) anti roll bar, geen sub frame brace of steering rack clamp. Andere dempers, sub frame brace en een dubbele ARB achter? Nummer 2 op de lijst, direct achter de remmen upgrade?
Software: zit hier ook weer andere software aan vast of regelt T7 zelf de inspuiting/turbodruk/etc?
Is iemand bekend met een mogelijkheid om bijvoorbeeld met een schakelaar eenvoudig terug te kunnen naar een ander softwareprogramma met minder vermogen?
Iets vergeten, behalve een keer circuittraining? Waar moet ik verder rekening mee houden als ik hier aan ga beginnen? Wat kan de koppeling hebben, wanneer gaat de handbak aan puin door teveel trekkracht?
300PK is een mooi rond getal maar iedere extra PK zal duurder zijn dan de vorige. En het moet wel leuk blijven. Dat geldt voor de investering nu maar ook het onderhoud en verbruik. Deze overwegingen spelen zeker ook een rol bij mijn keuze.
Ik, en ik hoop ook andere forumbezoekers, zou het leuk vinden als je jouw ervaringen en overwegingen met me deelt. Hopelijk komt er weer een interessant topic uit voort.
Groeten,
Martin