naast de 2.3 die ik in mijn c-kadett aan het maken ben gaan we nu ook aan de gang met een BMW E30.
De bedoeling is om hier een leuke dagelijkse auto van te maken. Hier hoeft dus geen 400 pk in te komen.
Nu heb ik een sloper op het oog, een 9000 2.0LPT uit 1996. Hiervan wil ik de complete motor en kabelboom e.d. gebruiken. als het goed is is dit T5.5?
De vraag nu is hoe ik met de kabelboom uit ga komen. Hoe zit bij Saab de motorkabelboom verwerkt in de rest van de auto? Zit er ergens een grote multistekker oid of moet ik heftig gaan snoeien met de knipschaar? Een schema van de motorkabelboom zou zeer welkom zijn om straks alles aan te kunnen sluiten. Hoe zit het met evt. codesleutels en/of startblokkeringen?
De sloper is een automaat, zijn hier nog speciale dingen die veranderd moeten worden aan de kabelboom? kan me voorstellen dat er een kickdownsignaal verwacht wordt of een snelheidssignaal oid
De motor krijgt een Opel Omega versnellingsbak om er achterwielaandrijving van te maken en het inlaatspruitstuk wordt aangepast om de gasklep aan de voorkant te krijgen. Misschien dat er voor de turbo ook een verlooppijp gemaakt gaat worden om op een iets andere plaats uit te komen en omgekeerd zodat de uitlaatkant naar achteren wijst.
De mechanische aanpassingen zullen geen problemen opleveren, het is meer de elektronica waar ik me een beetje zorgen om maak... Hopelijk kan iemand daar enig licht op schijnen.
alvast bedankt.
Groeten Remco