rack clamp/sub frame brace

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
patp
Geregistreerd lid

rack clamp/sub frame brace

Bericht door patp » di 08 dec, 2009 18:36

na veel gelezen te hebben op het forum..ben ik ook overstag gegaan.heb vandaag bij R en D carparts in Vinkeveen een sub frame brace en een rack clamp gekocht. v/d week eronder zetten en dan fijn toeren met op de achtergrond het stampende Sabaton. ben erg benieuwd naar het resultaat... :lol:

patp
Geregistreerd lid

Bericht door patp » wo 09 dec, 2009 21:21

By the way...is het trouwens een pittig klusje om de rack clamp en de sub frame brace te monteren? tips zijn van harte welkom.....

Gert-Jan 44
Geregistreerd lid

Bericht door Gert-Jan 44 » wo 09 dec, 2009 22:31

plaatsen van de clamp is niet moeilijk. Heb het zelf kunnen doen in een kleine 45min. en ben zeker geen ervaren auto mecanieker.

Wat het mij vooral lastig maakte was het gebrek aan gepast gereedschap. Voor het bevestigen van de as die van de clamb naar je wielkast loopt had ik een "lange" dop nodig om op de ratelsleutel te zetten. Had alleen de normale dopsleutels liggen maar die konden niet diep genoeg in de voorziene uitsparingen op de as met als gevolg dat ik de bouten niet kon aandraaien. Na even zoeken toch de juiste gevonden.

Voor de rest heb ik er geen problemen mee gehad. Let wel op dat je na de montage regelmatig kijkt of de bouten niet losgekomen zijn, had eens gelezen dat deze nogal eens los durfde trillen, je kan het ook oplossen door een druppeltje van de een of andere lijm voor schroefverbindingen op te doen, dat kies je zelf. Ik kijk het zelf regelmatig na, kwestie van op safe te spelen:)

Sub frame base heb ik niet...

als je nog vragen hebt...

Gert-Jan

patp
Geregistreerd lid

Bericht door patp » do 10 dec, 2009 21:31

thanx.....ik ga morgen aan de slag. je komt alleen niet bij van het lachen,had de engelse beschrijving door translate google laten vertalen!! bij R en D zijn ze erg behulpzaam...kreeg de sub fram brace voor weinig mee.

Plaats reactie