t5suite stg 1

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
AcidStyle
Geregistreerd lid

t5suite stg 1

Bericht door AcidStyle » zo 29 nov, 2009 15:16

Hallo,

Heb zojuist mijn saab 9k 2.0lpt met LPI geupgrade naar T5suite stg 1, alles ging goed middels de BDM interface, CanUsb gaf iedere keer een checksum error. Eerst een brute force erase op de AMD chips losgelaten en vervolgens opnieuw geflasht. Nog steeds alles ok.

Nieuwe flash gedumpt en gehecked in t5suite alles ok. 8)

Nu mijn vraag, ecu ingebouwd en stationair regeling is van slag, vermogen is prima echt helemaal top geen rare dingen kunnen constateren loopt niet te arm op lpg geen pingel etc. Alleen zoals gemeld sationair is bout :evil:
Schommelt tussen de 800 en 1200 tpm soms uitschieter naar 1400. Nu weet ik dat hij daarvoor wel eens wat schommelde dus het kan de stappenmotor zijn, echter vreemd dat hij het mijn Orginele ECU niet doet.

Andere ecu erin en morgen even andere stappenmotor proberen.
Of heeft iemand andere oorzaken hiervoor in t5suite bijvoorbeeld?

Cheers
Will

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » ma 30 nov, 2009 21:18

Heb je de originele software gebruikt om door de wizard te halen? Dus die uit je originele ECU komt?

Stationair wordt er niks aangepast in de wizard dus dat is een beetje vreemd.

AcidStyle
Geregistreerd lid

Bericht door AcidStyle » ma 30 nov, 2009 23:54

idd orginele software uit mijn ecu gehaald, vervolgens getuned en terug geflasht in reserve ecu.

Ik vond het ook heel raar, vandaar vandaag DI casette vervangen, stappenmotor gereinigd en andere APC klep geprobeert. Allen geen resultaat, nu weer oude ecu teruggemonteerd en even verder proberen met de reserve te flashen.

Ik zal mijn vorderingen wel delen alhier.

En Guido proficiat kerel, het zal onderhand wel zover zijn.
:D

Gr
Will

Dilemma
Geregistreerd lid

Bericht door Dilemma » wo 02 dec, 2009 10:04

Het is inderdaad al gebeurd.. thanks! Gezond ventje is eruit gekomen!

Vreemd verhaal met de ECU. Ik heb wel eens eerder iemand gehoord met dit probleem. Volgens mij was het verholpen door de stage 1 software in de originele ECU te flashen.
Als je nou even je originele software in de spare ECU flashed dan kun je in ieder geval zien of het aan het doosje zelf zou kunnen liggen.

/G

AcidStyle
Geregistreerd lid

Bericht door AcidStyle » wo 02 dec, 2009 10:43

Dat is idd ook een goede tip, had ik zelf nog niet over nagedacht.
Vanavond even checken met orginele software in spare ecu en kijken wat hij dan doet.

Als dat goed gaat dan rest mij alleen nog alle hardware na te lopen en kijken of daar alles wel mee in orde is.

Gaat dat niet dan mijn andere reserve maar opnieuw solderen en BDM-en.

Gaan we proberen.
Komt goed zal binnenkort op Ecuproject forum de verschillende BINS wel even uploaden dan kun je wellicht een kijkje nemen.

Greets
Will

AcidStyle
Geregistreerd lid

Bericht door AcidStyle » wo 09 dec, 2009 17:20

Heb mijn tweede reserve ecu gereflashed, rijd helemaal top op Benzine, nog niet helemaal op LPG, wellicht de vialle ecu even een upgrade laten geven bij Mesman. Buiten dat is het weer helemaal in orde.

Voor de liefhebbers heb nog een t5 ecu ter beschikking, jumper al ingesoldeerd voor de BDM-ers. Gaf in mijn auto de bovengenoemde hapering maar wellicht in een andere doet hij het wel goed. Dilemma had ook geen verklaring hiervoor, doe een bod en je mag hem hebben.

Wat zijn die turbo 9000 jes toch heerlijk :twisted:

Dilemma bedankt voor de feedback

nove mille
Geregistreerd lid

Bericht door nove mille » wo 09 dec, 2009 17:27

Mmmm... wie weet... :arrow: pb :!:

a85
Geregistreerd lid

Bericht door a85 » do 10 dec, 2009 10:37

Misschien heb je de verkeerde bin gecheckt in t5 suite en is het via BDM toch nog fout gegaan.

AcidStyle
Geregistreerd lid

Bericht door AcidStyle » do 10 dec, 2009 20:59

nope bin is goed, werkt in twee vd 3 ecus foutloos. bdmging prima en CanUSB op beide ook goed. Ligt aan de combi ecu/auto beetjevreemd maar goed heb ecus in totaa dus beetje hobbyën kan geen kwaad :wink:

Plaats reactie