Hij zit erin!!
-
Sjaak
- Geregistreerd lid
Hij zit erin!!
Vandaag naar A&Pcars geweest om mijn Maptun stage 1 te laten monteren,was in een mum van tijd gebeurd,daarna proefrijden met Toni ernaast met een turbodrukmeter op schoot. Ik kon na 50 meter het verschil al merken wat rijdt dat lekker nadat Toni tevreden was met het resultaat, heb ik afgerekend en ben ik terug naar Rotterdam gereden.En toen moet er iets misgelopen zijn want ik heb er 2,5 uur langer over gedaan dan normaal en 350km extra op de teller, met kramp in mijn kaken van een superbrede smile.Ik wist niet dat Maptun je verstandelijke vermogens aantast, maar ik kan er verdomd goed mee leven.
-
doktorevil
- Geregistreerd lid
Re: Hij zit erin!!
Gefeliciteerd met je aankoop! Kom je ook naar zandvoort
-
erwin
- Geregistreerd lid
Gefeliciteerd. Rijd zelf enkele weken rond met een stage 1 en ben ook erg gelukkig.
Heb zelf wel problemen om de wielen niet te laten spinnen , wellicht dat een verlaging dit oplost.
Is jouw saab verlaagd ?
Groet , Erwin.
Heb zelf wel problemen om de wielen niet te laten spinnen , wellicht dat een verlaging dit oplost.
Is jouw saab verlaagd ?
Groet , Erwin.
-
Sjaak
- Geregistreerd lid
doctorevil, ik kom waarschijnlijk niet naar Zandvoort want ik ben geen clublid.
Erwin,ik heb gewoon nog de standaardvering maar ik had vandaag(wel op een droge weg)weinig of geen last van doorslippen, ik ga namelijk meestal al behoorlijk vlug naar de 2de versnelling.En ik vind het het mooiste om in zijn 3de vanaf 1000 toeren gas te geven en er dan nog als een speer vandoor te gaan, ik heb vandaag verscheidene keren naar mijn pook gekeken want als je gas geeft in zijn 5de versnelt hij zo vlug dat het lijkt alsof je in zijn 3de rijdt
Erwin,ik heb gewoon nog de standaardvering maar ik had vandaag(wel op een droge weg)weinig of geen last van doorslippen, ik ga namelijk meestal al behoorlijk vlug naar de 2de versnelling.En ik vind het het mooiste om in zijn 3de vanaf 1000 toeren gas te geven en er dan nog als een speer vandoor te gaan, ik heb vandaag verscheidene keren naar mijn pook gekeken want als je gas geeft in zijn 5de versnelt hij zo vlug dat het lijkt alsof je in zijn 3de rijdt
-
Marc
- Lid van verdienste
Pas op voor stage 2, 3 en 4... Sommigen kunnen er na een stage 1 niet genoeg van krijgen
-
Erik
- Lid van verdienste
who's next zou ik bijna zeggen
erik
ps zou nu niet meer moeten rijden
erik
ps zou nu niet meer moeten rijden
-
Erik
- Lid van verdienste
En I was next. De maptun stage 1 samen met de eibachs en de koni's. Rijdt heerlijk strak en snel.
Wat ik met afvraag trouwens. Het lijkt alsof turbo tussen de 2500 en 4500 toeren een golvende turbodruk afgeeft. Als de auto begint te trekken geeft hij rond de 3000 toeren een kleine dipt. Daarna wordt er geleidelijk meer druk opgebouwd. Om dan rond de 4000 toeren nog een extra duw te geven. Hebben jullie dit ook? Waar zou dit aan kunnen liggen?
erik
Wat ik met afvraag trouwens. Het lijkt alsof turbo tussen de 2500 en 4500 toeren een golvende turbodruk afgeeft. Als de auto begint te trekken geeft hij rond de 3000 toeren een kleine dipt. Daarna wordt er geleidelijk meer druk opgebouwd. Om dan rond de 4000 toeren nog een extra duw te geven. Hebben jullie dit ook? Waar zou dit aan kunnen liggen?
erik
-
erwin
- Geregistreerd lid
Hoi erik,
Je bent mer net voor met je vraag. Ik heb hetzelfde , met name in 2 is de druk even iets minder om vervolgens weer als een speer te gaan.
Ik heb het idee dat het minder is bij koud weer. De afgelopen dagen had ik voor mn gevoel een strakker verloop.
Ik zat zelf te denken aan een open luchtfilter zodat we wat meer lucht hebben.
Als iemand een idee heeft , hoe zit het bij jou eli ?
Met groet,Erwin.
Je bent mer net voor met je vraag. Ik heb hetzelfde , met name in 2 is de druk even iets minder om vervolgens weer als een speer te gaan.
Ik heb het idee dat het minder is bij koud weer. De afgelopen dagen had ik voor mn gevoel een strakker verloop.
Met groet,Erwin.
-
Erik
- Lid van verdienste
Ik heb em in 2 nog niet echt vol op de plak getrapt. Zoals ik beschreef gebeurd met name in de 3e versnelling bij vollast.
Heb je als eibach en koni's besteld. Rijdt echt heel erg goed.
erik
Heb je als eibach en koni's besteld. Rijdt echt heel erg goed.
erik
-
Sjaak
- Geregistreerd lid
Ik word absoluut geen dip gewaar in het hele toerengebied,ik weet niet waar jullie hem hebben laten inbouwen maar bij A&Pcars hebben ze gelijk de basidruk van de turbo iets verhoogd en ik heb inderdaad een J&R filter icm een Simons sportuitlaat. Ik ga trouwens als het goed is a.s Dinsdag op de vermogenstestbank bij Speedcentre in Geldermalsen,waar ik zeker een nieuw berichtje aan zal wagen vwb het gemeten vermogen/koppel.
-
eli
- Geregistreerd lid
Ik heb het nog niet gemerkt. Tot nu toe loopt de wagen prima. Wel heb ik van de jongens van Maptun begrepen dat je voor een nog soepelere krachtsopbouw 'de actuator twee slagen moet verstellen'
Heb geen benul wat ze er mee bedoelen
( ben nl. geheel niet technisch ) maar Marc weet dit vast wel....
Ik laat alles voorlopig even zo tot de stage 4 erin komt. Dan laat ik alles perfect afstellen.
( wacht nog even tot het slechtste weer voorbij is )
Heb geen benul wat ze er mee bedoelen
Ik laat alles voorlopig even zo tot de stage 4 erin komt. Dan laat ik alles perfect afstellen.
erwin schreef:Hoi erik,
Met groet,Erwin.
-
Sjaak
- Geregistreerd lid
viewtopic.php?t=543&highlight=actuator
Je kan eens op bovenstaand topic kijken,ik weet wel dat toen Franki van A&Pcars het bij mij had gedaan ik goed kon voelen dat hij beter oppakte,en dat was nog voor de montage van Maptun stage 1.
Je kan eens op bovenstaand topic kijken,ik weet wel dat toen Franki van A&Pcars het bij mij had gedaan ik goed kon voelen dat hij beter oppakte,en dat was nog voor de montage van Maptun stage 1.
-
Erik
- Lid van verdienste
Heb mijn stage 1 ook door toni laten doen. Hij heeft ook de actuator versteld (we moesten er echter wel met z'n 3-en bovenop springen zo vast als ie zat
). De auto piekt op 1,2 bar zakt daarna terug naar 1 bar. Het ding gaat als een speer. Alleen bij 3000 rpm lijkt het net of ik het gas iets los (terwijl het pedaal dan echt niet verder naar beneden kan
).
Maar goed alles zit er koud 3 dagen in, en ik heb er nog niet veel mee kunnen rijden........afwachten dus.
Maar goed alles zit er koud 3 dagen in, en ik heb er nog niet veel mee kunnen rijden........afwachten dus.
-
Marc
- Lid van verdienste
Wie is Franki? Die heb ik daar volgens mij nog nooit gezienSjaak schreef: Franki van A&Pcars .