Waarschuwing!

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
SimonA50

Waarschuwing!

Bericht door SimonA50 » di 20 jan, 2004 10:34

Het (chip)tunen van uw SAAB lijd tot nog meer rij plezier en extra kilometers. Ook de wens naar meer wordt zeer sterk! 8) 8) 8)

Groeten van een met een brede grijns rondrijdende bestuurde in een getunde SAAB

doktorevil
Geregistreerd lid

Re: Waarschuwing!

Bericht door doktorevil » di 20 jan, 2004 11:06

Ik ben bang dat deze waarschuwing aanmerkelijk te laat komt voor ondergetekende. Lange tijd heb ik (in onwetendheid, dat wel) weerstand geboden aan deze wens. Alles is voor niets geweest blijkt nu.... ;-(+

erwin
Geregistreerd lid

Bericht door erwin » di 20 jan, 2004 12:11

Ben ook slachtoffer. Het is verschikkelijk. Je gaat van 120 naar 160 in no time rechts inhalen omdat medeweggebruikers zeker 4 sec. met 120 km op links rijden. Je wordt gevolgd door een gefrusteerde gti rijder tot in je wijk omdat de vernedering onmenselijk was. Je hoopt ooit in het programma blik op de weg te komen en heimelijk droom je dat de v*l*o agenten in paniek om assistentie vragen .
Oudere mensen steken hun duim omhoog naar mijn blauw grijze saab , hun kleur, maar schrikken zich een pacemaker als het sprint geweld losbarst.
Mensen waar moet dat heen . Ik weet het ook niet. Ik zeg altijd maar zo ;

FEEL THE NEED FOR MUCH MORE SPEED 8)

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » di 20 jan, 2004 14:09

Simon, bedankt voor de waarschuwing, maar het is helaas te laat :( .

Het is begonnen met een stage 1 chip van Hirsch Performance. De 222 pk was meer dan genoeg om veilig in te kunnen halen, ook invoegen op de snelweg ging een stuk sneller en dus veiliger.
Met als doel nog meer veiligheid, kwam er toen een Viggen intercooler, dikke downpipe, Viggen turbo, etc. Na elke modificatie denk je: 'Nu is de auto veilig genoeg', maar enkele maanden later begint het toch weer te kriebelen :roll: . Na elke opwaardering rijd je weer met zoveel plezier in je SAAB alsof het de eerste dag is dat je ermee rijdt :D .

Welke stage van Maptun heb je op je 9000 CSE 2,3 laten monteren?

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » di 20 jan, 2004 17:39

tuning???

huh...???

:roll:

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » zo 22 feb, 2004 18:29

Gisteren ben ik mijn 16s met zo'n 170 van Arnhem naar Eindhoven gevlogen. Ik passeerde in volle vlucht een 900T sedan (ik denk 8v) en ik geloof ook een 9000 met 16" velgen. Ik zag de 900 de achtervolging in zetten, maar ik gaf iets gas bij (de auto is gekieteld) en hij moest al snel de achtervolging staken. Wel zat er opeens die 9000 op mijn bumper met 180 of zo. Ik gaf even gas tot zo'n 220 maar toen vond ik het toch wel te gek worden, ben maar weer onder de 170 gaan zitten.
Tot vorig jaar kachelde ik altijd in mijn 99 carburateur op gas met zo'n 110 op de snelweg meestal. Mijn rijstijl is wel wat minder beheerst geworden, ik ken mijzelf zelf soms niet meer terug! (tijd voor bezinning!)

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » zo 22 feb, 2004 18:58

Grote kans dat het de zwarte 900T16S van Tijn was en de 9000 Abbott van Jeroen. Dat de sedan opgaf heeft waarschijnlijk meer met verkeersveiligheid te maken dan met een gebrek aan motorvermogen.

Je bent mij ook voorbijgevlogen...........erg mooie 900 heb je 8) .

MarkA
Geregistreerd lid

Bericht door MarkA » zo 22 feb, 2004 19:15

Wel zat er opeens die 9000 op mijn bumper met 180 of zo.
Yes, well - that particular 'wolf in sheep's clothing' 9000 has been known to cruise autobahns at an indicated 255KM/H. And, well it's a bit special in the engine department.

If memory serves me correct, it's a 2.3 Turbo with an Abbott Racing rebuilt engine with a gas-flowed head, uprated software, actuator, 3'' full sports exhaust including downpipe.. and a whole raft of chassis modifications to make it handle properly.

I believe even the airco radiator and etc was removed to improve airflow to the intercooler...

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » zo 22 feb, 2004 19:23

Al een geluk dat je die groene NG900 niet achter je had :wink:

Hier kan je meer foto's en informatie terugvinden:

viewtopic.php?t=846

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » ma 23 feb, 2004 8:07

Thom schreef:Ik passeerde in volle vlucht een 900T sedan (ik denk 8v) en ik geloof ook een 9000 met 16" velgen. Ik zag de 900 de achtervolging in zetten,
Dat ik moest staken had te maken met het gebrek aan benzine, bij de eerste pomp gestopt om van dat vervelende oranje lichtje rechtsonderin af te komen....En nix nie 8v, T16v!

Was een lekker vaartje dat je had :twisted:

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » ma 23 feb, 2004 12:06

aahh, nu weet ik tenminste wie ik tegengekomen ben. Sedanuitvoeringen zie je trouwens niet veel in 16v uitvoering, heel mooi! Ik vind het wel mooi dat de (Saab)wereld zo klein is! Boven de 170 in Nederland vind ik trouwens wel aangstaanjagend .... (meer dan 50 km te hard)
Er is een goede kans dat ik de 16s verkocht heb, dan zal ik mij ook iets beter aan de snelheid houden. Mijn dagelijkse auto is nu een 99T die ook best vooruit wil maar die maakt een enorme partij herrie bij hogere snelheden. De vorige eigenaar heeft er een bizarre sportuitlaat onder gezet ...

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » ma 23 feb, 2004 12:38

ja, ik dacht al dat jij het was, ik wilde aan je vragen of je die antenne nog had...... :? :wink:

Boven de 170 vond ik ook wel een beetje aan de vlotte kant...Met name in NL is dat vragen om problemen wel spannend..... :roll: :oops:

Thom
Donateur
Donateur

Bericht door Thom » ma 23 feb, 2004 15:37

De antenne heb ik nog voor je bewaard!

Jeroen
Geregistreerd lid

Bericht door Jeroen » di 24 feb, 2004 9:36

Dat was een mooie classic die ik even van dichterbij wilde bekijken. Wist je trouwens dat bumperkleven vóór iemand gevaarlijk is?..... :wink:

Jeroen
Abbott 9k Griffin

Plaats reactie