Beste mensen, sinds kort ben ik in het bezit van een 9.3 ss 1.9 tid 120 pk uit 2005 en ook lid van het Saab-forum. Ik wil deze Saab laten tunen om te komen tot ongeveer 150 pk en een(nog iets) minder verbruik. Los van alle technische details (ik snap niet zoveel van jullie onderlinge technische correspondentie) Kunnen jullie mij advies geven over betrouwbare adressen, etc. Ik lees e.e.a van en over bedrijven die chiptunen, maar de prijzen varieren van €295 tot € 500,- en het aantal pk's van 138 tot en met 149.. Graag jullie raad in deze.
Vr. groet,
Rob
raad gevraagd
-
blafwoef
- Geregistreerd lid
Sander Speek van Speek Tuning (www.speektuning.nl). IK neem aan dat hij ook diesels tuned.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Die 120 pk heeft wel maar 8 kleppen en de 150 pk dus al 16.
Het moet wel een echte ECU tuning zijn en geen Powerbox. Die laatste houdt informatie achter voor de ECU en dat kan tot problemen lijden.
Dacht dat ze bij BSR ook wat aan die 120 pk diesel konden doen. Of dat nu echt helpt om hem zuiniger te maken lijkt mij sterk, bij benzine motoren met een relatief slechte energieuitbuiting lijkt mij dat meer voor de hand te liggen. Dieselmotoren zijn gewoon standaard veel efficienter, daar is niet zoveel eer meer te behalen. Ook valt op dat die tuningsmaatregelen procentueel niet zo'n spectaculaire vermogentoename opleveren bij een diesel.
Het moet wel een echte ECU tuning zijn en geen Powerbox. Die laatste houdt informatie achter voor de ECU en dat kan tot problemen lijden.
Dacht dat ze bij BSR ook wat aan die 120 pk diesel konden doen. Of dat nu echt helpt om hem zuiniger te maken lijkt mij sterk, bij benzine motoren met een relatief slechte energieuitbuiting lijkt mij dat meer voor de hand te liggen. Dieselmotoren zijn gewoon standaard veel efficienter, daar is niet zoveel eer meer te behalen. Ook valt op dat die tuningsmaatregelen procentueel niet zo'n spectaculaire vermogentoename opleveren bij een diesel.
-
Caracalla
- Geregistreerd lid