Upgrade en gevolgen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
DDJ
Geregistreerd lid

Upgrade en gevolgen

Bericht door DDJ » ma 03 aug, 2009 17:21

Ik wil bij de volgende salarisronde de boel upgraden naar FPT middels Sander zijn ECU flashdinggevalkunsten. Dat noemen we neem ik aan nog niet Stage 1 toch?

Wat is het verschil tussen FPT en Stage 1? In pk's enzo zie ik het en in prijs. Waarom E250 meer betalen voor dezelfde ECU die anders gemapt (??) is? Of zit het verschil in het luchtfilter?

Kan ik dit gewoon doen met mijn juni 2001 LPT bak? Geen 3-wegkleppen enzo?

Wat zijn de eventuele gevolgen van zo'n upgrade? De auto heeft slechts 213.000 op de teller staan nu, net verse olie gekregen en rijdt op LPG. Kunnen de oude spulletjes dit nog aan? Wat als ik zou kiezen voor de Stage 1 upgrade?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 03 aug, 2009 17:42

Ik zou een wat rustigere Stage 1 pakken (eerste 2 versnellingen minder koppel). Een teruggeschroefde Maptun, Hirsch of T7 suite.

Met je 2001tje heb je al een 3-weg klep. Die 250 euro extra is voor het kunstje van het mappen. De FTP update is een standaard Saab ECU met standaard Saab software.

Als je het verschil wil voelen tussen stage 1 en FPT kun je eens mijn kant op rijden, dan laat ik je proeven aan het verschil en misschien een betere keuze maken.

Gr. Gijs

DDJ
Geregistreerd lid

Bericht door DDJ » di 04 aug, 2009 12:24

Daar hou ik je aan! Misschien binnenkort weer eens cruisen.

PS: denk dat ik toch voor de standaard 185 ecu ga, ik wil het bakje niet teveel overbelasten en stap later als ik groot ben wel over op wat meer power.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 04 aug, 2009 12:36

Als jij voor de koeken zorgt heb ik de ranja klaarstaan!

:wink:

Plaats reactie