Van Zwarte naar Rode APC?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Van Zwarte naar Rode APC?

Bericht door Guido900T » do 09 jun, 2005 1:16

Beste forumleden,

Ik begin een junk te worden en wil steeds meer vermogen voor mijn t8. :?

Ik ben in de archieven gedoken en mijn oog viel op de mogelijkheid om van je zwarte APC een rode te maken..

Ik vraag me af: wat is de vermogenswinst? (heb nu 155 PK).. Kan mijn versnellingsbak het aan? Moet ik een andere benzinedruk gaan rijden?

Als het mogelijk is: ik kan het niet zelf, beetje ongegeneerde vraag :roll: : kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet, Guido

wackywim
Geregistreerd lid

Re: Van Zwarte naar Rode APC?

Bericht door wackywim » do 09 jun, 2005 10:10

En als de kenners dan toch zo vriendelijk zijn om een antwoord te verstrekken, dan ook gaarne het resultaat beschrijven voor een 900 turbo 16 s met 175 PK uit 1987. Kan ik een aangepaste APC gewoon "pluggen & playen"? En eventueel ook weer omwisselen voor de oude?
Ik heb gehoord dat de ombouw kan leiden tot nare klachten (stotteren, wiebelen bij hoge snelheden et cetera). Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg,

Wim

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » do 09 jun, 2005 10:25

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » do 09 jun, 2005 10:34

Sikbock schreef:Beste forumleden,

Ik ben in de archieven gedoken en mijn oog viel op de mogelijkheid om van je zwarte APC een rode te maken..

Ik vraag me af: wat is de vermogenswinst? (heb nu 155 PK).. Kan mijn versnellingsbak het aan? Moet ik een andere benzinedruk gaan rijden?

Als het mogelijk is: ik kan het niet zelf, beetje ongegeneerde vraag :roll: : kan iemand mij helpen?

Ik weet dat de Type M APC 195 pk geeft! :smart:
Deze zat onderandere in de enduro.
Ik weet alleen niet hoe het dan gaat met de brandstof, denk dat hij standaard wel te weinig inspuit.

Is de benzinedruk af te stellen bij een T8?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » do 09 jun, 2005 10:41

wackywim schreef:En als de kenners dan toch zo vriendelijk zijn om een antwoord te verstrekken, dan ook gaarne het resultaat beschrijven voor een 900 turbo 16 s met 175 PK uit 1987. Kan ik een aangepaste APC gewoon "pluggen & playen"? En eventueel ook weer omwisselen voor de oude?
Ik heb gehoord dat de ombouw kan leiden tot nare klachten (stotteren, wiebelen bij hoge snelheden et cetera). Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg,

Wim

De APC,s zijn allemaal uitwisselbaar.

Het modificeren van de APC heeft geen gevolgen voor het rijgedacht, dus geen stotteren ect ect
Het modificeren moet wel goed gebeuren en nergens anders aan zitten!

De feulcut van de t8 staat op 0,9 bar ingesteld, veel hoger zou ik ook niet gaan tenzij je al het een en ander hebt aangepast.

Gr, Bennie

Guido900T
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Guido900T » do 09 jun, 2005 21:23

Niels, heb dat topic al gelezen, maar zal nog eens verder zoeken

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » vr 10 jun, 2005 9:19

Sikbock schreef:Beste forumleden,

Je versnellingsbak zou geen probleem moeten zijn.
En zolang je onder de 1 bar druk blijft zal het voor de benzine druk bij een T8 geen probleem zijn daarboven gaat hij "arm"lopen.

Plaats reactie