En ik moet zeggen. Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik weer de weg op ging. Heb er zelfs even over teruggebeld naar Tholen om te vragen wat ze in hemelsnaam met de auto hadden gedaan. Turbodrukwijzertje zat voorheen op het eind van het rode gebied en schiet nu zo'n 2 mm (schat ik) door het rood heen.
't Was al een kanon maar de auto is nu echt veranderd in een raket! Chef werkplaats vertelde mij dat 'ie de software ietsjes had aangepast aan de nieuwe dumpvalve. Nou, ik kan zeggen dit is wat het had moeten zijn. En het was al zo goed...
Ik zat met de standaard dump valve op ca. 290pk/410Nm. Ik ben erg benieuwd wat het nu is. Het voelt spectaculair beter! Trekkracht in z'n 5 is enorm en vol gas vanuit z'n 4 vanaf de 140 km/u voelt alsof de auto wordt weggeschoten vanuit een katapult. Eind mei tijdens de Tuningdagen maar even op de Dyno om het verschil te meten.
Kortom mensen die een stevig opgevoerde Saab hebben maar nog wel een standaard dumpvalve hebben. Overweeg dan deze te laten monteren.

http://www.maptun.se/shopProduct.php?pi ... =31&cg=742
Uitleg Maptun
Made from billet aluminium, this recirculating diverter valve dumps the charge-air back into the air intake system keeping external noise to a minimum. This increases both quicker throttle response and higher clamping load to maintain boost pressure more reliably.
Unlike diaphragm diverter valves, this uses counter balanced springs and a single piston to prevent the valve from leaking air into the intake system at idle. This prevents our diverter valves suffering any of the failures associated with single piston and diaphragm type diverter valves