TE05 turbo modificatie
-
gerben19t
- Geregistreerd lid
TE05 turbo modificatie
Hallo,
Ik ben een vreemde eend in de bijt, maar heb wat foto's die voor saabliefhebbers toch interessant kunnen zijn.
Voor mijn 205 turbo project ben ik een TE05-12B turbo (jawel, van een saab) aan het verbouwen naar een TE05 16G turbo.
Voor de mensen die het interessant vinden heb ik foto's op www.205turbo.nl -> linkje opbouwen nieuwe blok. En dan onderaan de pagina.
Groeten!
Gerben
Ik ben een vreemde eend in de bijt, maar heb wat foto's die voor saabliefhebbers toch interessant kunnen zijn.
Voor mijn 205 turbo project ben ik een TE05-12B turbo (jawel, van een saab) aan het verbouwen naar een TE05 16G turbo.
Voor de mensen die het interessant vinden heb ik foto's op www.205turbo.nl -> linkje opbouwen nieuwe blok. En dan onderaan de pagina.
Groeten!
Gerben
-
op
- Donateur (4x)

Re: TE05 turbo modificatie
Mooi project en mooie site! Erg knap en creatief.
heb je enig idee hoeveel pk's je nu uit je voorheeen 130 pk 1.9 blok haalt? En wat de acceleratie tijden en topsnelheid zijn geworden?
heb je enig idee hoeveel pk's je nu uit je voorheeen 130 pk 1.9 blok haalt? En wat de acceleratie tijden en topsnelheid zijn geworden?
-
gerben19t
- Geregistreerd lid
Dank voor het compliment.op schreef:Mooi project en mooie site! Erg knap en creatief.
Geen idee hoeveel het gaat worden.
Heb de vorige motor ook nog niet op de bank gehad, Maar 80-120 gaat in ff minder dan 3 seconden.
heb wel een 1/4 mijl gedaan maar dat ging niet erg goed. (warme dag, slechte banden) die kwam uit op 14,7 seconden met eindsnelheid van ff meer dan 160 geloof ik
Maar met het nieuwe blok hoop ik toch wel wat meer vermogen te halen en kwartmijl tijden van zeker in de 13 te rijden.
-
bennie
- Geregistreerd lid
Mooie hoor!!!
Wat moet dat ongeveer gekost hebben zo,n gemodificeerde turbo schoep?
Mvr, Bennie
Mvr, Bennie
-
gerben19t
- Geregistreerd lid
Dat viel wel mee eigenlijk.bennie schreef:Mooie hoor!!!
Mvr, Bennie
Heb voor 150 dollar op ebay een gereviseerde 16g gekocht.
Ik heb gekozen voor een met een ander turbinewiel maar op zich hoeft dat niet natuurlijk. Ik moet nu ook het turbinehuis bewerken. Maar als je er een kiest met eenzelfde turbine past hij zo op het bestaande turbinehuis... (dus zet je er een compleet nieuwe turbo op behalve het uitlaatslakkenhuis)
-
Injectie
- Moderator
hmm nog zon interessante 205 tuner. Veel succes
Kennen jullie deze ook. http://www.student.kun.nl/p.oonincx/
Kennen jullie deze ook. http://www.student.kun.nl/p.oonincx/
-
B235R
- Lid van verdienste
Je mag die 205'jes wel eerst doorlassen, die dingen zijn gemaakt van krantenpapier.
Maar ik zal verder maar niks zeggen, ben op dit moment ook in ongeveer zo'n verhaal verzeild geraakt. Keep up the good work, ziet er goed uit.
Maar ik zal verder maar niks zeggen, ben op dit moment ook in ongeveer zo'n verhaal verzeild geraakt. Keep up the good work, ziet er goed uit.
-
Injectie
- Moderator
Hoe gaat het eigenlijk met die ouwe corsa B235R. Wanneer krijgen we daar weer eens foto's van te zien.
-
gerben19t
- Geregistreerd lid
Haha inderdaad. Het voordeel is dat ze dan ook net zoveel wegen als krantenpapierB235R schreef:Je mag die 205'jes wel eerst doorlassen, die dingen zijn gemaakt van krantenpapier.
-
B235R
- Lid van verdienste
Tis een classic ja!!Injectie schreef:Hoe gaat het eigenlijk met die ouwe corsa B235R. Wanneer krijgen we daar weer eens foto's van te zien.
Motor is klaar. Deze maand weer iets meer progressie in het project, kooitje, fatsoenlijk remsysteem etc... ik zal binnenkort een mooie serie foto's maken
-
reindert
- Geregistreerd lid
ken toevallig die P. oonincx. (ben zelf naast saab ook peugeot rijder) geloof me er wordt bij dat ding niets aan het toeval overgelaten.
zijn eerste proef met turbo op een 1400 blokkie gaat echt als de brandweer.
-
Injectie
- Moderator
Dat had ik al begrpen als ik zo zijn site eens las. DIe volg ik al een jaar met gemak. Erg leuk om te lezen wat ze allemaal uitvoeren om die Turbo's op zo'n blokkie te bouwen.
-
RallyAstra
- Geregistreerd lid
Ah jij bent dus de broer van Erwin, ik heb jullie laatst nog mee geholpen met dat blok toen jullie de bak er niet achterweg kregenB235R schreef:Tis een classic ja!!Injectie schreef:Hoe gaat het eigenlijk met die ouwe corsa B235R. Wanneer krijgen we daar weer eens foto's van te zien.
Motor is klaar. Deze maand weer iets meer progressie in het project, kooitje, fatsoenlijk remsysteem etc... ik zal binnenkort een mooie serie foto's maken
-
MXL
- Geregistreerd lid
Ik heb hier dezelfde combinatie, ik rijdt zelf een saab 9-3, mijn vriendin heeft een 205xs ooit gekocht door mijn broer, na een paar jaar ben ik erin gaan rijden en dus nu mijn vriendin. Daarnaast heb ik nog een 86-er 1.1 ze in een schuur bij een boer staan, dit is mijn allereerste auto.reindert schreef:ken toevallig die P. oonincx. (ben zelf naast saab ook peugeot rijder) geloof me er wordt bij dat ding niets aan het toeval overgelaten.
Ik volg alle ombouw projecten vanb peugeot ook, deze vond ik zelf erg leuk:
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16turbo.html