TE05 turbo modificatie

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
gerben19t
Geregistreerd lid

TE05 turbo modificatie

Bericht door gerben19t » di 22 mar, 2005 12:25

Hallo,

Ik ben een vreemde eend in de bijt, maar heb wat foto's die voor saabliefhebbers toch interessant kunnen zijn.

Voor mijn 205 turbo project ben ik een TE05-12B turbo (jawel, van een saab) aan het verbouwen naar een TE05 16G turbo.

Voor de mensen die het interessant vinden heb ik foto's op www.205turbo.nl -> linkje opbouwen nieuwe blok. En dan onderaan de pagina.

Groeten!

Gerben

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: TE05 turbo modificatie

Bericht door op » di 22 mar, 2005 13:36

Mooi project en mooie site! Erg knap en creatief.
heb je enig idee hoeveel pk's je nu uit je voorheeen 130 pk 1.9 blok haalt? En wat de acceleratie tijden en topsnelheid zijn geworden?

gerben19t
Geregistreerd lid

Bericht door gerben19t » di 22 mar, 2005 15:01

op schreef:Mooi project en mooie site! Erg knap en creatief.
heb je enig idee hoeveel pk's je nu uit je voorheeen 130 pk 1.9 blok haalt? En wat de acceleratie tijden en topsnelheid zijn geworden?
Dank voor het compliment.

Geen idee hoeveel het gaat worden.

Heb de vorige motor ook nog niet op de bank gehad, Maar 80-120 gaat in ff minder dan 3 seconden.

heb wel een 1/4 mijl gedaan maar dat ging niet erg goed. (warme dag, slechte banden) die kwam uit op 14,7 seconden met eindsnelheid van ff meer dan 160 geloof ik

Maar met het nieuwe blok hoop ik toch wel wat meer vermogen te halen en kwartmijl tijden van zeker in de 13 te rijden.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » di 22 mar, 2005 16:48

Mooie hoor!!!
Wat moet dat ongeveer gekost hebben zo,n gemodificeerde turbo schoep?

Mvr, Bennie

gerben19t
Geregistreerd lid

Bericht door gerben19t » di 22 mar, 2005 19:58

bennie schreef:Mooie hoor!!!
Wat moet dat ongeveer gekost hebben zo,n gemodificeerde turbo schoep?

Mvr, Bennie
Dat viel wel mee eigenlijk.

Heb voor 150 dollar op ebay een gereviseerde 16g gekocht.

Ik heb gekozen voor een met een ander turbinewiel maar op zich hoeft dat niet natuurlijk. Ik moet nu ook het turbinehuis bewerken. Maar als je er een kiest met eenzelfde turbine past hij zo op het bestaande turbinehuis... (dus zet je er een compleet nieuwe turbo op behalve het uitlaatslakkenhuis)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » di 22 mar, 2005 20:04

hmm nog zon interessante 205 tuner. Veel succes

Kennen jullie deze ook. http://www.student.kun.nl/p.oonincx/

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 23 mar, 2005 1:51

Je mag die 205'jes wel eerst doorlassen, die dingen zijn gemaakt van krantenpapier.

Maar ik zal verder maar niks zeggen, ben op dit moment ook in ongeveer zo'n verhaal verzeild geraakt. Keep up the good work, ziet er goed uit. 8)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 23 mar, 2005 7:40

Hoe gaat het eigenlijk met die ouwe corsa B235R. Wanneer krijgen we daar weer eens foto's van te zien.

gerben19t
Geregistreerd lid

Bericht door gerben19t » wo 23 mar, 2005 17:19

B235R schreef:Je mag die 205'jes wel eerst doorlassen, die dingen zijn gemaakt van krantenpapier.
Haha inderdaad. Het voordeel is dat ze dan ook net zoveel wegen als krantenpapier ;)

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » wo 23 mar, 2005 22:16

Injectie schreef:Hoe gaat het eigenlijk met die ouwe corsa B235R. Wanneer krijgen we daar weer eens foto's van te zien.
Tis een classic ja!! :lol:

Motor is klaar. Deze maand weer iets meer progressie in het project, kooitje, fatsoenlijk remsysteem etc... ik zal binnenkort een mooie serie foto's maken :wink:

reindert
Geregistreerd lid

Bericht door reindert » zo 27 mar, 2005 14:56

ken toevallig die P. oonincx. (ben zelf naast saab ook peugeot rijder) geloof me er wordt bij dat ding niets aan het toeval overgelaten.
zijn eerste proef met turbo op een 1400 blokkie gaat echt als de brandweer.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 27 mar, 2005 23:03

Dat had ik al begrpen als ik zo zijn site eens las. DIe volg ik al een jaar met gemak. Erg leuk om te lezen wat ze allemaal uitvoeren om die Turbo's op zo'n blokkie te bouwen.

RallyAstra
Geregistreerd lid

Bericht door RallyAstra » ma 28 mar, 2005 1:08

B235R schreef:
Injectie schreef:Hoe gaat het eigenlijk met die ouwe corsa B235R. Wanneer krijgen we daar weer eens foto's van te zien.
Tis een classic ja!! :lol:

Motor is klaar. Deze maand weer iets meer progressie in het project, kooitje, fatsoenlijk remsysteem etc... ik zal binnenkort een mooie serie foto's maken :wink:
Ah jij bent dus de broer van Erwin, ik heb jullie laatst nog mee geholpen met dat blok toen jullie de bak er niet achterweg kregen :wink: :lol:

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » ma 28 mar, 2005 8:53

reindert schreef:ken toevallig die P. oonincx. (ben zelf naast saab ook peugeot rijder) geloof me er wordt bij dat ding niets aan het toeval overgelaten.
zijn eerste proef met turbo op een 1400 blokkie gaat echt als de brandweer.
Ik heb hier dezelfde combinatie, ik rijdt zelf een saab 9-3, mijn vriendin heeft een 205xs ooit gekocht door mijn broer, na een paar jaar ben ik erin gaan rijden en dus nu mijn vriendin. Daarnaast heb ik nog een 86-er 1.1 ze in een schuur bij een boer staan, dit is mijn allereerste auto.

Ik volg alle ombouw projecten vanb peugeot ook, deze vond ik zelf erg leuk:
http://www.student.kun.nl/p.oonincx/s16turbo.html

Plaats reactie