APC

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
bennie
Geregistreerd lid

APC

Bericht door bennie » vr 25 feb, 2005 1:21

Ik heb vandaag een APC gekocht met de bijbehorende kabels klopsensor ect ect...
maar de box is van een 9000 cat 165 pk past deze wel op de 900? en heb ik dan ook 165 pk (als alles er in zit :oops: )

Mvr, Bennie

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: APC

Bericht door Style&Co » vr 25 feb, 2005 2:33

mocht het onverhoopt niet passen.... wij hebben een complete kabelboom (2 delen) met apc, ecu, knock sensor, cc, tot en met de pluspool op de accu aan toe liggen van een 900T16s uit 1985.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » vr 25 feb, 2005 22:00

Van LPT naar FPT, GELUKT!!! :twisted: alles doet het naar behoren, de drukmeter geeft 0,85 bar aan bij volle belasting en loopt langzaam terug naar ongeveer 0,60 bar. Het viel mij erg mee om alles in te bouwen, alleen moet alles goed voorbereiden! en goed je huiswerk doen! :wink:

Nu de APC nog opvoeren! :twisted: :twisted:
Mvr, Bennie! :P

Maarten
Lid van verdienste

Bericht door Maarten » vr 25 feb, 2005 22:15

Leuk dat het gelukt is 8) . Vertel er eens wat meer over, is misschien interessant voor andere LPT rijders.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » za 26 feb, 2005 18:51

Maarten schreef:Leuk dat het gelukt is 8) . Vertel er eens wat meer over, is misschien interessant voor andere LPT rijders.

Zoals ik al zei eerst goed je huiswerk doe en alles goed voorbereiden. :wink:

Vertaal de info die op www.900aero.com staat en de info die op www.forum-auto.de staat naar het nederlands!

Nu wil ik hogere turbodruk maar de overdrukschakelaar zal bij 1,1 ingrijpen, ik heb wel eens gelezen dat je de schakelaar hoger kan instellen, heeft iemand hier een duidelijk antwoord op?? en evt wat meer info over?

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » za 26 feb, 2005 19:04

Aan de bestuurderszijd boven het knieschot zit de drukschakelaar.
Std.grijpt hij in bij 0.95 1 volle slag indraaien verhoogd dit naar 1,3.
Let alleen wel op dat wanneer je op zo'n hoge druk rijd er ook voldoende benzine voorhanden is!!

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » za 26 feb, 2005 23:07

Red Arrow schreef:Aan de bestuurderszijd boven het knieschot zit de drukschakelaar.
Std.grijpt hij in bij 0.95 1 volle slag indraaien verhoogd dit naar 1,3.
Let alleen wel op dat wanneer je op zo'n hoge druk rijd er ook voldoende benzine voorhanden is!!

Is dat de middelste schroef?
Ik heb al een 3 bar fuel regulator erop zitten, volstaat dat?

Ik heb net een stukje proef gereden en ik merkte dat druk een beetje op en neer gaat na dat die de 0,80bar heeft aangetikt, waar kan dat aan liggen?

Gr, Bennie

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » zo 27 feb, 2005 10:26

Dat is idd de middelste schroef.

Het heen en weer gaan van de druk kan je klopsensor zijnmaar ook de fijnafstelling van je APC ik ben bijna 3 weken bezig geweest voordat ik een voor mij lekkere afstelling had.

Het zou ook nog de wastegate actuator kunnen zijn wat is je basisdruk?

En ik denk dat 3 bar idd wel voldoende moet zijn je voelt en hoort een soort brom wanneer de motor te weinig benzine krijgt.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 27 feb, 2005 14:07

Red Arrow schreef: Std.grijpt hij in bij 0.95 1 volle slag indraaien verhoogd dit naar 1,3.
Volgensmij geld dat voor de 8 kleppers!? er staat ook een nummer op de drukschakelaar, bij de lpt staat 6000 0,60 bar, bij de volle turbo staat 11000 1.10 bar. Volgens een andere site zou een standaard drukschakelaar schakelen bij 1.10 bar, door de schroef 1 tot 1 1/2 slag (vast) te draaien zou je het verhogen naar 1.30 bar.

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 27 feb, 2005 14:21

Red Arrow schreef:Dat is idd de middelste schroef.

Het heen en weer gaan van de druk kan je klopsensor zijnmaar ook de fijnafstelling van je APC ik ben bijna 3 weken bezig geweest voordat ik een voor mij lekkere afstelling had.

Het zou ook nog de wastegate actuator kunnen zijn wat is je basisdruk?

En ik denk dat 3 bar idd wel voldoende moet zijn je voelt en hoort een soort brom wanneer de motor te weinig benzine krijgt.
Zou het ook kunnen dat de klopsensor geen goed contact maakt door een smerig bevestegingspunt of een slechte stekken? Ik heb wel eens gelezen dat de klopsensor erg gevoelig is voor trillingen, slecht contact ect ect...

Dat is inderdaad wel erg lang 3 weken :( , ik hoop er niet zolang over te doen! :wink:.
Mijn basisdruk is de helft van de maximale druk die hij geeft, tenminste dat schrijven ze voor op 900aero.com.
Hoe heb jij de fijnafstelling gedaan? met de apc box in de auto?
Ik hoop dat de 3 bar voldoende is voor 1.40 bar want dat gaat gebeuren als ik dit probleempje heb opgelost :twisted:

Gr, Bennie

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » zo 27 feb, 2005 19:05

met 1.4 bar ben ik bang dat je je koppakking er vanzelf een keer uitblaast en ander krullen je aandrijfassen wel op.
Dat zou betekenen dat je naar een 200 tot 250 pk gaat!!
Ik denk dat pieken op 1,1 en daarna vasthouden op 1.0 al extreem genoeg is! Ook je dumpvalve zal met dit soort drukken vervangen moeten worden voor een zwaarder exemplaar.

En voor de fijn afstelling heb ik 3 weken met een schroevendraaier setje in de auto rondgereden.
En voor een T8 met de originele brandstof pomp is 1.0 bar het maximale.

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » zo 27 feb, 2005 20:41

hey cool met 1,4 bar max en verders niets gedaan al 250-300pk?hehehe :twisted:denk zelf dat als je piek 1,4 is dat je de 200pk nog niet eens haalt. Tijn,s t16 piekt ook 1,4 bar en heeft rond de 200pk 8) .Waar haal je die 300pk weg? :roll:

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » zo 27 feb, 2005 20:49

Beetje hoog(optimistisch) ingeschat wellicht, de waarschuwing daarintegen blijft staan!

doktorevil
Geregistreerd lid

Bericht door doktorevil » zo 27 feb, 2005 21:38

Ik zou wel je benzinedruk verhogen...Meer lucht erbij => meer drinken ook erbij. Mijn Tuning consultant ( :P ) adviseerde mij 4,5 bar. Mijn RRFPR levert die druk dus ook wanneer nodig.
Beetje hoog(optimistisch) ingeschat wellicht
Kweenie, ligt eraan waar je het meet....Aan de wielen of aan de krukas.. :wink:

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » zo 27 feb, 2005 21:56

doktorevil schreef:Ik zou wel je benzinedruk verhogen...Meer lucht erbij => meer drinken ook erbij. Mijn Tuning consultant ( :P ) adviseerde mij 4,5 bar. Mijn RRFPR levert die druk dus ook wanneer nodig.

Ik denk dat ik eerst voor 1,2 bar ga en als dat niet meer voldoet dan ga ik nog wat hogen :wink: . Zal een 3.3 bar feul regulator wel volstaan? Tijn, heb jij je open air filter bij A&P weg? wat heeft dat gekost? en wat kost die RRFPR?? Wat heb jij precies aan de APC gedaan? Waar kan ik de resistors krijgen voor de APC modeficatie? Wat is het verschil tussen kohm en ohm??? :oops:

..........ik weet het, veel vragen :wink: !!

Gr, Bennie :wink:

Plaats reactie