voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bericht
door Vyv » vr 31 aug, 2007 22:07
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » vr 31 aug, 2007 22:44
Oow lekker...
Succes Vyv!
Het is ook altijd wat met die Ronals he

-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Bericht
door 93-SS-ARC » vr 31 aug, 2007 22:58
Ow nee Vyv das naar

, maar mooi zijn ze wel
ik hoop dat het lukt om ze op maat te krijgen.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bericht
door Vyv » vr 31 aug, 2007 23:03
Ben al wat powertools gaan halen, maar voordat we die erop los laten toch ook nog maar even de steek meten. Als die niet klopt dan heeft het geen zin om het naafgat aan te passen.
-
Thom
- Donateur

Bericht
door Thom » vr 31 aug, 2007 23:06
ik zou ze wel op een professionele draaibank laten uitdraaien, met klokje. Anders kunt je ze later niet goed meer laten uitbalanceren. Ik heb ooit eens velgen gekocht waar dat anders was gedaan, daar was nooit perfecte balans in te krijgen totdat mijn buurman op zijn draaibank dit nog eens goed heeft gedaan.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bericht
door Vyv » vr 31 aug, 2007 23:16
Goeie tip! Zover had ik nog niet gedacht. Ik dacht ik frees het gat gewoon lekker ruim uit zodat de velg over de naaf gaat, en de moeren zorgen voor het centreren. Maar ja als er later bandjes op moeten dan gaat het inderdaad verkeerd bij het balanceerapparaat...
[EDIT]
Iemand handig met een draaibank?
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Bericht
door edwardk » za 01 sep, 2007 0:35
Vyv schreef:
Iemand handig met een draaibank?
Heb er wel een (erfstuk) maar ben er nog niet
echt handig genoeg mee, moet er nog eens wat tijd in steken

, maar komt er steeds nog niet van, anders had ik het graag voor je willen doen.
wel een gaaf gezicht

die velgen, Vyv succes er mee gewenst.
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
Bericht
door tgremlin » za 01 sep, 2007 7:34
Vyv schreef:Iemand handig met een draaibank?
Dat moet dan wel een vrij grote zijn, om een velg in te kunnen spannen
Ik denk dat je hiervoor even bij een professionele machinefabriek of constructiebouwer langs moet.
... of bij de buurman van Thom

-
tanisha
- Geregistreerd lid
Bericht
door tanisha » za 01 sep, 2007 9:26
Vyv schreef:Onlangs een setje "Ronal Turbo" velgen gescoord op E-Bay. Ik dacht even snel de Red Arrow nog een beetje te pimpen door deze dikke duitse velgen erop te leggen.
In de advertentie stond duidelijk (oude) steek 114 vermeld, dus dat zal wel goed zijn, dacht ik. Not!
Ik had al een beetje een voorgevoel, dus zonet even checken of ze wel passen voordat er bandjes op gaan...
Wat blijkt: het naafgat van de velgen is te klein, het zou 68mm moeten zijn maar ze komen niet eens aan de 60mm.
Dat wordt weer een project op zich om ze passend te krijgen... Eens kijken of we het naafgat kunnen uitdraaien.
dat uit frezen kan ook niet zo maar als ik het goed zie is de rand niet dik genoeg
ik ben wel eens met een berijf bij amsterdam in de buurt bezig geweest om in een set velgen de oude en en kwart slag verder de nieuwe steek te hebben als er niet genoeg dikte is zal er wat bij gelast moeten worden
dus ik zou eerst even naar een berijf gaan en kijken wat je er mee kunt
ik ben wel eens bezig geweest met een bedrijf bij amsterdam in de buurt om van een velg een multi steek te laten maken dus oude en nieuwe steek
met zo een bedrijf moet je ook eens gaan praten want als ik het goed zie wordt die randt van de velg dan wel erg dun dan zou er eerst iets bij gelast moeten worden is dus nog niet eenvoudig ik heb er ook nooid een multi steek van laten maken
-
Injectie
- Moderator
Bericht
door Injectie » za 01 sep, 2007 10:10
Vyv heb je geen schuifmaat? Daarmee kun je het naafgat wat makkelijke opmeten dan met deze methode.
Als ik het zo bekijk is ie ong 64 mm. nieuwe steek zou het naafgat 65,1 mm moeten zijn.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bericht
door Vyv » za 01 sep, 2007 10:20
Injectie schreef:Vyv heb je geen schuifmaat? Daarmee kun je het naafgat wat makkelijke opmeten dan met deze methode.
Als ik het zo bekijk is ie ong 64 mm. nieuwe steek zou het naafgat 65,1 mm moeten zijn.
Maar Desmond toch... RedArrow is oude steek. Ik heb een schuifmaat (2 zelfs (1 digitale) ) maar daarmee kom ik niet aan de binnenkant van de velg omdat, zodra je de schijfmaat uitschuift dan komt er aan de onderkant een voeler uit waardoor het geheel te lang wordt en niet meer in de velg past. Met de schuifmaat heb ik de naaf op de as gemeten en dan kom ik op 68mm.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Bericht
door (R)ed » za 01 sep, 2007 13:32
Vivke,
Ik denk dat ik wel iemand weet die dat kan uitdraaien hoor.
We zijn daar wel meer geweest. om mijn uitlaat te laten oplassen.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bericht
door Vyv » za 01 sep, 2007 14:37
Dan moeten we die aardige mensen maar weer eens een bezoekske brengen... Wel lekker dichtbij

-
Injectie
- Moderator
Bericht
door Injectie » zo 02 sep, 2007 17:41
Vyv schreef:Injectie schreef:Vyv heb je geen schuifmaat? Daarmee kun je het naafgat wat makkelijke opmeten dan met deze methode.
Maar Desmond toch... RedArrow is oude steek. Ik heb een schuifmaat (2 zelfs (1 digitale) ) maar daarmee kom ik niet aan de binnenkant van de velg omdat, zodra je de schijfmaat uitschuift dan komt er aan de onderkant een voeler uit waardoor het geheel te lang wordt en niet meer in de velg past. Met de schuifmaat heb ik de naaf op de as gemeten en dan kom ik op 68mm.
Ik doelde te zeggen dat jouw velgen, volgens mij afgaande op de maat van het naafgat nieuwe steek waren......
-
dasdaas
- Geregistreerd lid
Bericht
door dasdaas » zo 02 sep, 2007 17:50
die velgen moet ik ooit ook nog es hebben, maar liever niet onder mijn arrow
dan zou ik zelf liever voor 16" gaan icm met nieuwe type 9000 rem
ben wel erg benieuwd hoe het straks gaat staan, dusse.... succes!
btw: waar is je louvre nou??