Doorlopen van toerental bij overschakelen

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Edwin mtb
Geregistreerd lid

Doorlopen van toerental bij overschakelen

Bericht door Edwin mtb » do 30 aug, 2007 10:15

Hey daar,

Ik heb sinds kort een 9-3 FPT (205pk). Nu valt mij op dat als ik overschakel dat dan het toerental nog iets doorloopt als ik het gas los heb en de koppeling ingetrapt heb. Is dit normaal? En wat zou het probleem kunnen zijn?

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » vr 31 aug, 2007 7:43

Weet niemand of dit normaal is? En als het niet normaal is wat het probleem zou kunnen zijn?

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » vr 31 aug, 2007 8:44

Ik denk niet dat er een probleem is, behoudens het feit dat je nog moet wennen aan de auto. Waarschijnlijk laat je het gas iets te laat los bij het schakelen.
Een andere geval is het, wanneer de koppeling gaar wordt en hij pas boven in pakt. Dan heb je hetzelfde, maar ligt het aan de auto.

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » vr 31 aug, 2007 8:50

Nou ik rij vaak genoeg in andere auto's en ik heb dat probleem nog nooit gehad. Ook mijn broer had het tijdens een ritje (iedereen wil graag weten hoe het rijdt met 205pk onder de rechtervoet). En als het af en toe voorkomt dan kan ik mij nog enigzins voorstellen dat het komt doordat ik de voet te lang op het gas laat staan maar het komt iedere keer voor.

jarno93
Geregistreerd lid

Bericht door jarno93 » vr 31 aug, 2007 8:56

dan zou ik aan de koppeling gaan denken. eenvoudig te testen: 2 de versnelling, onderin toeren vol gas geven en even later de koppeling intrappen en meteen loslaten: als ie dan blijft hangen in toeren, dan is de koppeling de boosdoener.
weet je iets over de geschiedenis van de auto: oud omaatje? of???
zwaar belast door (trekhaak) aanhangwagens?

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » vr 31 aug, 2007 9:44

Edwin mtb schreef:iedereen wil graag weten hoe het rijdt met 205pk onder de rechtervoet
:twisted:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 31 aug, 2007 10:23

Edwin mtb schreef:Weet niemand of dit normaal is? En als het niet normaal is wat het probleem zou kunnen zijn?
Dit is volkomen normaal bij de Trionic7 auto's. Niets om je zorgen over te maken.

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » vr 31 aug, 2007 12:44

Edwin mtb schreef:Nou ik rij vaak genoeg in andere auto's en ik heb dat probleem nog nooit gehad. Ook mijn broer had het tijdens een ritje (iedereen wil graag weten hoe het rijdt met 205pk onder de rechtervoet). En als het af en toe voorkomt dan kan ik mij nog enigzins voorstellen dat het komt doordat ik de voet te lang op het gas laat staan maar het komt iedere keer voor.
ik snap het al....te weinig vermogen, hij wil meer brandstof......Tunen die handel!!!

:wink: :wink:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 31 aug, 2007 12:58

Mijne doet dat ook, T7 9-3 lpt...

Toen ie nog schijtorigineel was erger dan nu met Stage 3...

Gr GaIJeS

Edo_W
Geregistreerd lid

Bericht door Edo_W » za 01 sep, 2007 12:18

onze T7 viggen doet dat ook

volgens mij is dat heel normaal!?

Gr. Edo

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » za 01 sep, 2007 12:57

Dit is inderdaad volkomen normaal, en het is idd ff wennen!

Otto

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » zo 09 sep, 2007 0:13

Je kunt ook schakelen zonder het gas los te laten :P

groeten,

Lennard

Plaats reactie