Doorlopen van toerental bij overschakelen
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Doorlopen van toerental bij overschakelen
Hey daar,
Ik heb sinds kort een 9-3 FPT (205pk). Nu valt mij op dat als ik overschakel dat dan het toerental nog iets doorloopt als ik het gas los heb en de koppeling ingetrapt heb. Is dit normaal? En wat zou het probleem kunnen zijn?
Ik heb sinds kort een 9-3 FPT (205pk). Nu valt mij op dat als ik overschakel dat dan het toerental nog iets doorloopt als ik het gas los heb en de koppeling ingetrapt heb. Is dit normaal? En wat zou het probleem kunnen zijn?
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
-
jarno93
- Geregistreerd lid
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Nou ik rij vaak genoeg in andere auto's en ik heb dat probleem nog nooit gehad. Ook mijn broer had het tijdens een ritje (iedereen wil graag weten hoe het rijdt met 205pk onder de rechtervoet). En als het af en toe voorkomt dan kan ik mij nog enigzins voorstellen dat het komt doordat ik de voet te lang op het gas laat staan maar het komt iedere keer voor.
-
jarno93
- Geregistreerd lid
dan zou ik aan de koppeling gaan denken. eenvoudig te testen: 2 de versnelling, onderin toeren vol gas geven en even later de koppeling intrappen en meteen loslaten: als ie dan blijft hangen in toeren, dan is de koppeling de boosdoener.
weet je iets over de geschiedenis van de auto: oud omaatje? of???
zwaar belast door (trekhaak) aanhangwagens?
weet je iets over de geschiedenis van de auto: oud omaatje? of???
zwaar belast door (trekhaak) aanhangwagens?
-
tgremlin
- Geregistreerd lid
-
Marc
- Lid van verdienste
-
turboflix
- Donateur

ik snap het al....te weinig vermogen, hij wil meer brandstof......Tunen die handel!!!Edwin mtb schreef:Nou ik rij vaak genoeg in andere auto's en ik heb dat probleem nog nooit gehad. Ook mijn broer had het tijdens een ritje (iedereen wil graag weten hoe het rijdt met 205pk onder de rechtervoet). En als het af en toe voorkomt dan kan ik mij nog enigzins voorstellen dat het komt doordat ik de voet te lang op het gas laat staan maar het komt iedere keer voor.
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
Edo_W
- Geregistreerd lid