Vraag aanpassen APC classic 900 turbo 16v

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
John
Geregistreerd lid

Vraag aanpassen APC classic 900 turbo 16v

Bericht door John » za 18 okt, 2003 22:08

Beste Saab-enthousiastelingen,

Ik ben bezig om mijn APC aan te passen, om er zo een ´rode´ kast van te maken. :D

Enkele vragen daarover:
1. ik heb op het web gelezen (waaronder hier) dat je o.a. potmeters ´P´ en ´F´ moet aanpassen, en nog evt ´K´. Op mijn printplaat (gedateerd 12 dec 1989) zitten alleen P1, P2 en P3. Weet iemand welk nummer met welke letter overeenkomt?

Als je de connector van de print naar beneden houdt, zit P3 rechts, P2 er direct naast en P1 ongeveer in het midden

2. Als ik de auto in vrij zet, en dan plankgas trap met de standaard APC, komt de turbodrukmeter maar net in het geel. Als ik er een andere APC inzet kom ik tot hetzelfde resultaat. Herkent iemand dit? Ik vraag me af waarom dit kan, terwijl als ik rij de meter bijna in het rood komt. Heeft het wellicht ermee te maken dat de motor tijdens rijden meer energie verbruikt, en dus meer uitlaatgassen uitstoot?

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Vraag aanpassen APC classic 900 turbo 16v

Bericht door lars » ma 20 okt, 2003 19:48

Hoi John,

OP de onderstaande link staat alles wat je weten moet.
http://www.900aero.com/

Het feit dat je niet verder dan het geel komt heeft volgens mij te maken met
het pingelgedrag dat anders is bij nullast dan bij "gewoon" planken.

(zag ik jou afgelopen vrijdag in een blauwe cabrio ?, vlak bij hotel Apeldoorn ?)

Groeten,

René

(R)ed
Lid van verdienste

Re: Vraag aanpassen APC classic 900 turbo 16v

Bericht door (R)ed » do 01 jan, 2004 21:59

Als je onbelast volgas geeft regelt de waistgate de klep open wat je moet doen om te kijken wat je druk is om en nabij de 100 in 5 gaan rijden met neutraal gas en dan plankgas zetten.
Dan zal de turbo druk meter eerst pieken en dan zie je hoe hij terug geregeld word!!!
En dat is de goede druk!

Plaats reactie