SAAB 900 Carlsson en 9000 Carlsson

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Cavallino
Geregistreerd lid

SAAB 900 Carlsson en 9000 Carlsson

Bericht door Cavallino » wo 28 feb, 2007 0:28

Er schiet me net weer te binnen dat kennissen van ons uit Engeland vroeger altijd Carlsson Saab's hadden. Mooie 900 en 9000 Turbo's, maar dan dusdanig 'getuned' dat ze chiquer en sneller waren.

Eigenlijk heb ik naast die auto's van hun nooit meer zo'n ding gezien. Maar dankzij een flashback en google kom je weer een heel end. Wat zou ik graag zo'n 9000 Carlsson 5d of 900 Carlsson willen zeg. Een 900 Red Arrow staat ook al heel lang op mijn verlanglijst, maar dankzij deze flashback weet ik weer wat ik écht mooi vond destijds. En nu nog steeds.

Afbeelding

Afbeelding

Zijn deze ooit in NL geleverd? En weet iemand wat deze getunede uitvoeringen van de 9000 en 900 waard zijn? Ik heb ze echt nooit meer gezien, helaas. Prachtige auto's.

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 28 feb, 2007 0:37

Hoi.

Zeer zeker het bovenste plaatje komt mij zeer bekend voor. :P
Is pas op het forum geweest. :wink:

Groeten.:D

De900C-GAS

Cavallino
Geregistreerd lid

Bericht door Cavallino » wo 28 feb, 2007 0:41

Ja ik zie nu via zoekfunctie dat er veel Carlsson info is te vinden. :oops:

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 28 feb, 2007 7:44

Voor de 900 weet ik Dat de carlson niet meer is als een Airflow kit met een rode APC box en een sportonderstel.
Dus ze zijn nooit buiten de 'Saab' standaard gegaan
Dus wanneer je eens helemaal los wil zoek je een Airflow kit en een GT!(iedereen zal je voor gek verklaren)

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » wo 28 feb, 2007 8:01

Hey Dennis.

De Carlson uitvoeringen zijn hier niet als zodanig geleverd. Wat je wel kunt doen is in Engeland zo eentje kopen en dan hier rijden met rechtsgestuurd Ogf ombouwen naar linksgestuurd. De voorbereidingen in het schutbord voor ombouwen zijn er al. En er worden hier zo aak 900's gesloopt dat je vast wel aan een compleet dash, pedalenstelsel en stuurkolom kan komen.

Succes,

Desmond

De900C-GAS
Geregistreerd lid

Bericht door De900C-GAS » wo 28 feb, 2007 8:51

Injectie schreef:Hey Dennis.

De Carlson uitvoeringen zijn hier niet als zodanig geleverd. Wat je wel kunt doen is in Engeland zo eentje kopen en dan hier rijden met rechtsgestuurd of ombouwen naar linksgestuurd. De voorbereidingen in het schutbord voor het ombouwen zijn er al. En er worden hier zo vaak 900's gesloopt dat je vast wel aan een compleet dash, pedalenstelsel en stuurkolom kan komen.
En een stuurhuis en koplampen, eigenlijk ook het voorste deel van de vloerbedekking, vanwege het 'hakstuk' en het gedeelte waar de stuurkolom door de wagenbodem gaat, de bedrading achter het dashboard (kun je gelijk met het linksgestuurde dashboard meenen), het ruitenwissermechanisme en misschien nog wat onderdelen. :roll:
Eigelijk is het wel zo verstandig om een zwarte SAAB te kopen en deze zodanig aan te passen dat die wordt zoals de specificatie's van een Carlson uitvoering is. :wink:

Groeten.:D

De900C-GAS

Cavallino
Geregistreerd lid

Bericht door Cavallino » wo 28 feb, 2007 12:56

Met zo'n rechts stuur zou ik kunnen leven hoor. Hoe origineler hoe beter. Desnoods verkoop je zo'n auto ooit weer terug naar de UK.

De 9000 5d was niet helemaal hetzelfde als de Turbo S, want die had geen rode striping, biesjes in interieur en natuurlijk geen badge tuning. Ook weet ik van die kennissen van ons dat ze de motor hadden laten tweaken door Carlsson en dat ze wat unieke gadgets op de auto hadden. Het is te lang geleden dat ik exact weet wat het vermogen was, maar volgens mij herinner ik me in ieder geval meer dan 200 pk. Is ook niet zo moeilijk te bereiken natuurlijk.

Maar goed, in de basis zijn de 9000's dus hetzelfde als de Turbo S hier. Ook een begeerlijke auto, maar die naam Carlsson, die maakt het net even af, voor mij. Hoe langer ik naar die foto's kijk, hoe mooier ze worden. :D

Ik werd nog getipt voor die 900 die zgn. ook een Carlsson moest zijn, die in A'dam staat (wat in mijn ogen geen Carlsson is, maar goed). Maar die is wit en dat vind ik niets. In zwart zijn ze super.

Plaats reactie