Korte riem van krukas naar dynamo b204

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Dennisctr
Geregistreerd lid

Korte riem van krukas naar dynamo b204

Bericht door Dennisctr » zo 22 feb, 2026 13:13

Hallo, weet iemand of het mogelijk is om alleen een kleine riem van krukas naar dynamo te doen ? Zonder extra's poelies. Ik heb een externe waterpomp en stuurpomp.

Ik hoor graag of iemand dat vaker heeft gedaan en welke riem je nodig hebt
Groet dennis
Afbeelding

9000-95
Donateur
Donateur

Re: Korte riem van krukas naar dynamo b204

Bericht door 9000-95 » zo 22 feb, 2026 13:56

Lengte opmeten met een touwtje en een pk6 stretch riempje van die maat plaatsen lijkt me de simpelste oplossing. Maar of dat goed gaat werken? Ik heb het niet zo op die stretch gevallen. De ene ligt veel te strak, de andere te los en je blijft ze vervangen. Is volgens mij alleen uitgevonden uit goedkopigheid om een spanrol te kunnen besparen. Maar je kan het proberen.

Beter alternatief is dat je een aangepaste dynamo steun maakt met een span mogelijkheid, zodat er een gewone riem op kan.

Dennisctr
Geregistreerd lid

Bericht door Dennisctr » zo 22 feb, 2026 14:04

Oke dan ga ik het wel aanpassen dat ik de dynamo kan verstellen.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 22 feb, 2026 19:02

Wat betreft zo'n strech riem. Is standaard bij mijn BMW motorfiets (R1200ST). Is gewoon prima. Waarom klooien met verstellen en spanners als je het ook gewoon in een keer goed kunt ontwerpen. Noot is dus kort riempje die alleen mijn dynamo aandrijft. Erop leggen kostte me de eerste keer overigens wel wat gevloek. Maar als je weet hoe het kan (niet moet....) is het zo gepiept :-)

Plaats reactie