Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 12 mei, 2016 13:52
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Kan iemand mij uitleggen hoe een GT17 vs TD04 op 205 pk rijdt in een 9-3 2002 2.0t T7?
Stel je trekt wat (een aanhanger) met 90 kmh.. Is er verschil? Ander koppelkromme wellicht?
Wellicht nog een verschil in funfactor? Of maak het niks uit?
Stel je trekt wat (een aanhanger) met 90 kmh.. Is er verschil? Ander koppelkromme wellicht?
Wellicht nog een verschil in funfactor? Of maak het niks uit?
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
De TD-04 merk je pas iets van als je ook je software aan laat passen. Ze zijn wel wat robuuster dan de Garret.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 90
- Lid geworden op: do 12 mei, 2016 13:52
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Uiteraard wordt de software ook aangepast, alleen stel je kiest voor duurzaamheid met een t7 motor en je zet dus niet alles op max, is er dan een merkbaar verschil?
- busy
- Donateur (4x)
- Berichten: 4169
- Lid geworden op: za 22 sep, 2012 21:29
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Als je software aan laat passen kun je dat doen naar je wensen, dus meer Nm. Kan ook met een Garret als het je niet om de pk’s gaat.
SAAB 9-3 5-deurs 2.0. Lpt 2002, Hazelnut
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
SAAB 9-3 Sport Estate, TTiD Aero 2008, Dion HPT 220pk Grijs
SAAB HobbyClub Amersfoort
- Gele aero
- Donateur (8x)
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: do 18 sep, 2003 22:49
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Een GT17 pakt wat sneller op in lagere toeren is over het algemeen de ervaring maar als een td04 er in komt is het ook wel krachtiger. Als je het op 205pk houdt zou ik lekker de gt17 gebruiken.
Saab 9-5 2.3t Biopower Vector (2007)
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
Ex: Saab 9000 Aero (1994), Saab 900 2.0i Classic Aero (1994), Saab 900 T16 Aero (1990), 9-5 Aero Estate (2000), 900S, 9-5 estate 2.0T, 9000 Anni (1997), 900 2.1, 9000 2.0i (1993), 90, 900T8.
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Je kan ook nog voor een Garrett T25 gaan die zijn redelijk vergelijkbaar met een td04.
Die gt17 lekker op rijden en dan voor een upgrade gaan zou ik zeggen.
Die gt17 lekker op rijden en dan voor een upgrade gaan zou ik zeggen.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
- werli
- Donateur (2x)
- Berichten: 6664
- Lid geworden op: zo 02 mei, 2004 22:22
- Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
heey
of overwegen om een 3inch downpipe te monteren
mvg werner
of overwegen om een 3inch downpipe te monteren
mvg werner
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Tja, wat zegt die 205pk nou? Waar in de toeren? Wil je die continue draaien? Niet dus, dus zegt het ook eigenljjk niet zoveel.
Waar je naar moet kijken, is waar je hoeveel vermogen nodig hebt, en welke setup daar dan wellicht het best bij past.
Theoretisch... kun je dan naar compressor maps al dan niet icm turbine maps gaan kijken. Kun je precies uitvogelen welke turbo bij jou flow/massa lekker efficient draait.
Praktisch gezien... de GT1752 pakt wat eerder op dan de TD04HL-15T#5 (zijn volgens mij de turbo's die je bedoeld), maar is ook eerder buiten adem...
Met een aanhanger door de bergen, dus met een relatief lage snelheid, en eigenlijk alleen gebruik makende van wat koppel bij max 3000 toeren... zal de GT17 prima voldoen.
Nadeel van de GT17 is echter zijn lagering... zeker icm slecht smering, ligt ie er meteen uit.
Als ik zou moeten kiezen zou ik daarom toch voor een TD04 gaan...
Waar je naar moet kijken, is waar je hoeveel vermogen nodig hebt, en welke setup daar dan wellicht het best bij past.
Theoretisch... kun je dan naar compressor maps al dan niet icm turbine maps gaan kijken. Kun je precies uitvogelen welke turbo bij jou flow/massa lekker efficient draait.
Praktisch gezien... de GT1752 pakt wat eerder op dan de TD04HL-15T#5 (zijn volgens mij de turbo's die je bedoeld), maar is ook eerder buiten adem...
Met een aanhanger door de bergen, dus met een relatief lage snelheid, en eigenlijk alleen gebruik makende van wat koppel bij max 3000 toeren... zal de GT17 prima voldoen.
Nadeel van de GT17 is echter zijn lagering... zeker icm slecht smering, ligt ie er meteen uit.
Als ik zou moeten kiezen zou ik daarom toch voor een TD04 gaan...
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
We zijn dik een maand verder, maar wat heb je nou gedaan?
Ik heb een 1.8t gehad met GT17, getuned. Pakte super op en je kon soepel weg rollen vanaf 1000-1200 rpm
Nu heb ik een 9-5 aero 2.3 met TD04, maar die kan dat dus mooi niet. Voel heel traag en stroperig aan in lage rpm. 1000-2000 forget it.... optrekken onder de 1500rpm is gewoon echt crap.
Eenmaal 2500-3500 lekker vlot!
3500-4500 tuuuurboooo!
Op de snel weg vanaf 3500rpm in zijn 5, holy macaroni! Dan wilt hij wel;)
Houd er gewoon rekening mee dat een Td04 pas na 2000 - 2500 een beetje tot leven komt.
Als Je tot 200pk gaat, ik zeg dan zeker de GT17.
Een caravan trek je ook graag rustig weg en je wilt toch in lage Rpm al trekken.
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
hoe weet je dat zo zeker? wat evo al aangeeft: je kunt hem instellen zoals je wilt en dus bij lage toeren ook al meer koppel, zeker
icm een 3 inch dp. hier ook een td04 die er al bij 1600 toeren aan gaat sleuren... .
icm een 3 inch dp. hier ook een td04 die er al bij 1600 toeren aan gaat sleuren... .
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Daar gaat iets goed mis een 2.3 heeft koppel tot en met!
Je hebt of een behoorlijk luchtlek Of je hebt geen 2.3 maar een 2.0 en die is beroerd getund.
Dus je kan aan de bak met je 9-5.
Ik versleet met mijn 9-5 2 banden sets op de vooras per jaar.
Als klap op de vuurpijl kon ik ook nog eens elk jaar een homokineet vervangen die dingen hielden het geen 2 jaar bij mij uit.
En dat doe je niet als het laf optrekt.
Je hebt of een behoorlijk luchtlek Of je hebt geen 2.3 maar een 2.0 en die is beroerd getund.
Dus je kan aan de bak met je 9-5.
Ik versleet met mijn 9-5 2 banden sets op de vooras per jaar.
Als klap op de vuurpijl kon ik ook nog eens elk jaar een homokineet vervangen die dingen hielden het geen 2 jaar bij mij uit.
En dat doe je niet als het laf optrekt.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Met hoe veel rpm laat je je koppeling opkomen en tot hoe veel rpm trek je hem door? En hoe veel gas geef je dan?tanisha schreef: ↑wo 29 jul, 2020 9:51Daar gaat iets goed mis een 2.3 heeft koppel tot en met!
Je hebt of een behoorlijk luchtlek Of je hebt geen 2.3 maar een 2.0 en die is beroerd getund.
Dus je kan aan de bak met je 9-5.
Ik versleet met mijn 9-5 2 banden sets op de vooras per jaar.
Als klap op de vuurpijl kon ik ook nog eens elk jaar een homokineet vervangen die dingen hielden het geen 2 jaar bij mij uit.
En dat doe je niet als het laf optrekt.
Banden slijten en homokineet kapot trekken lukt mij ook wel;)
Maar ik wil lekker cruisen;)
En met de 2.3 aero gaat dat gewoon anders. Ik rijd veel tussen 1500-2500 rpm
Mss heb ik wel een lek?
Maar dat kan ik wel zien. Als me lucht druk in zakt of kakt.
Zal eens kijken
Een 2.3 aero hoort dus niet lui te zijn in lage rpm?!
Want ik hoor andere verhalen van mensen die in meerdere aero’s hebben gereden dat het zo hoort.
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Oops klopt ja,
Sorry;)
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Maar jij hebt een Td04 met 3” downpipe er op?
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk