Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Een 3” maakt wel meer geluid dacht ik zo, vooral met sport pijp.
Daar ga je niet blij van worden met een caravan die het geluid terug kaatst.
Daar ga je niet blij van worden met een caravan die het geluid terug kaatst.
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- tanisha
- Geregistreerd lid
- Berichten: 14140
- Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
- Regio: NL - Provincie Friesland
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Ik heb altijd enorm laag in de toeren gereden voor ik de 3000 toeren haalde had ik allang geschakeld.Dikketrip schreef: ↑wo 29 jul, 2020 19:59Met hoe veel rpm laat je je koppeling opkomen en tot hoe veel rpm trek je hem door? En hoe veel gas geef je dan?tanisha schreef: ↑wo 29 jul, 2020 9:51Daar gaat iets goed mis een 2.3 heeft koppel tot en met!
Je hebt of een behoorlijk luchtlek Of je hebt geen 2.3 maar een 2.0 en die is beroerd getund.
Dus je kan aan de bak met je 9-5.
Ik versleet met mijn 9-5 2 banden sets op de vooras per jaar.
Als klap op de vuurpijl kon ik ook nog eens elk jaar een homokineet vervangen die dingen hielden het geen 2 jaar bij mij uit.
En dat doe je niet als het laf optrekt.
Banden slijten en homokineet kapot trekken lukt mij ook wel;)
Maar ik wil lekker cruisen;)
En met de 2.3 aero gaat dat gewoon anders. Ik rijd veel tussen 1500-2500 rpm
Mss heb ik wel een lek?
Maar dat kan ik wel zien. Als me lucht druk in zakt of kakt.
Zal eens kijken
Een 2.3 aero hoort dus niet lui te zijn in lage rpm?!
Want ik hoor andere verhalen van mensen die in meerdere aero’s hebben gereden dat het zo hoort.
Mijne was bepaald niet standaard maar zelfs een 200pk 2.3 met td04 moet vlot en sterk aanvoelen vooral onderin want daar zit namelijk het koppel van de 2.3.
99 GL 1984
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
Suzuki Swift 1.5 2007
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
1972 trabant 601 combi
veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Bedankt,
Ik heb wat boost gemeten en merk dus dat hij niet altijd even hoog komt.
Soms blijft hij hangen op 0,55
En soms gaat hij naar de 0,78
Dit is veelste laag volgens mij.
Ik heb wat slangen besteld en voor de zekerheid een Apc.
Neobrothers is het nie zo heel extreem duur. Ook maar meteen bougies besteld.
Hoe kan ik zeker weten dat mijn turbo niet gaar is?
Ik heb wat boost gemeten en merk dus dat hij niet altijd even hoog komt.
Soms blijft hij hangen op 0,55
En soms gaat hij naar de 0,78
Dit is veelste laag volgens mij.
Ik heb wat slangen besteld en voor de zekerheid een Apc.
Neobrothers is het nie zo heel extreem duur. Ook maar meteen bougies besteld.
Hoe kan ik zeker weten dat mijn turbo niet gaar is?
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- daniel 9-3
- Donateur
- Berichten: 996
- Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Open sid. Kan je de turbo druk prima aflezen. Ook de luchtmassa waardes. En andere waardes zoals motor temperatuur, ontsteking etc.
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Obd II
Werkt prima. Je kunt zelfs onder je motorkap friemelen terwijl je afleest op je telefoon wat motor doet.
Met een app kun je veel waardes tegelijk zien ook en grafieken maken op tijd en druk.
Werkt prima. Je kunt zelfs onder je motorkap friemelen terwijl je afleest op je telefoon wat motor doet.
Met een app kun je veel waardes tegelijk zien ook en grafieken maken op tijd en druk.
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- Waasbergen
- Donateur (2x)
- Berichten: 44
- Lid geworden op: za 30 dec, 2017 13:54
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Ik denk niet dat een 9-5 Aero lui is onderin. Alleen wil je de turbo voelen moet je hoger in toeren zitten.
De koppel bij lage toeren is heerlijk.
Ik weet dat je ergens anders in het forum dit ook vond.
Tja wat ik al zei het zijn zware wagens.
Ik rijd zelf een cinquecento. Die schiet weg de eerste paar meter en dan houdt het op terwijl de Saab andersom is.
Maar hij hoort wel krachtig te zijn onderin vanwege het koppel.
En ik heb zelf een 3 inch downpipe met BSR uitlaat.
Hij bromt mooi stationair en hoort hem een beetje maar veel herrie is het niet.
Maar veel geluid komt vooral door de uitlaat zelf en niet perse door de downpipe
De koppel bij lage toeren is heerlijk.
Ik weet dat je ergens anders in het forum dit ook vond.
Tja wat ik al zei het zijn zware wagens.
Ik rijd zelf een cinquecento. Die schiet weg de eerste paar meter en dan houdt het op terwijl de Saab andersom is.
Maar hij hoort wel krachtig te zijn onderin vanwege het koppel.
En ik heb zelf een 3 inch downpipe met BSR uitlaat.
Hij bromt mooi stationair en hoort hem een beetje maar veel herrie is het niet.
Maar veel geluid komt vooral door de uitlaat zelf en niet perse door de downpipe
- Saab 9-5 Aero Estate 02' (Blacktop-tuning)
Dè Saab
- Fiat Cinquecento Sporting 97'
De Cinq
- Mitsubishi Pajero LWB 3.0 V6 93'
De P-jero
Projecten ernaast: Citroën BX 4x4 / Subaru legacy / fiat seicento turbo / 1/2 fiat Cinquecento aanhanger
Verkocht : Daihatsu cuore / Saab 900 NG cabrio
Dè Saab
- Fiat Cinquecento Sporting 97'
De Cinq
- Mitsubishi Pajero LWB 3.0 V6 93'
De P-jero
Projecten ernaast: Citroën BX 4x4 / Subaru legacy / fiat seicento turbo / 1/2 fiat Cinquecento aanhanger
Verkocht : Daihatsu cuore / Saab 900 NG cabrio
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
zekers en dat scheelt veel qua opspoelen en nm, op een andere zit gewoon nog de 2.5 inch en die
spoelt ook snel op -1700rpm- alleen alles veel geknepener.
spoelt ook snel op -1700rpm- alleen alles veel geknepener.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Onder je raam zit onder de motorkap je firewall
Daar zit een zwart kastje, soort bescherm kapje.
Daar onder zit ook iets wat je lucht regelt en aanstuurt.
Die zou je eens moeten vervangen.
Die zoek ik ook, maar kan niet goed zien welk type nummer of model het is.
https://www.amazon.com/Turbo-Pressure-C ... B075NNH1CR
Zo iets of dit is hem?!
Daar zit een zwart kastje, soort bescherm kapje.
Daar onder zit ook iets wat je lucht regelt en aanstuurt.
Die zou je eens moeten vervangen.
Die zoek ik ook, maar kan niet goed zien welk type nummer of model het is.
https://www.amazon.com/Turbo-Pressure-C ... B075NNH1CR
Zo iets of dit is hem?!
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
maar om nu blind -zonder diagnose- te gaan vervangen? dat wordt een prijzig verhaal wanneer je niet per ongeluk snel over het
euvel struikelt.
euvel struikelt.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 842
- Lid geworden op: di 23 jul, 2019 15:01
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Bij de T5's & T7's met apc klep kun je ook 1 van de slangen van de apc klep los maken (ik meen die op de 'C' poort zit)
Dan zou de turbodruk met weinig gas geven al naar de max moeten gaan, en bij wat meer gas zou die in de overboost moeten schieten en de ontsteking dus onderbreken.
Als die dat doet weet je iig dat de turbo en de slangen etc goed zijn, en het idd aan de apc klep ligt.
Doet die dat niet, heb je ergens een boost lek (intercooler bijv) of is de turbo niet goed.
Dan zou de turbodruk met weinig gas geven al naar de max moeten gaan, en bij wat meer gas zou die in de overboost moeten schieten en de ontsteking dus onderbreken.
Als die dat doet weet je iig dat de turbo en de slangen etc goed zijn, en het idd aan de apc klep ligt.
Doet die dat niet, heb je ergens een boost lek (intercooler bijv) of is de turbo niet goed.
Gr, Tim
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
1974 Saab 96 1.5 V4
1990 Volkswagen Corrado vr6
1991 Saab 900 B212i
1994 Saab 900ng B234i
1994 Saab 9000 B234R stage 1
2004 Saab 9-5 B235 (fpt, vialle lpg)
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Hmmmm.... bovenstaande is nogal een brute manier om heea te diagnosiseren. In tegenstelling tot wat er gezegt wordt is het overigens niet de ontsteking maar de brandstof toevoer die onderbroken wordt (zgn fuel cut). Dat is veiliger.
Bovenstaande kan in sommige situaties extra informatie geven. Maar hoeft nog steeds niet eenduidig op 1 component te wijzen.
Ik prefereer eerst manieren welke het systeem niet onnodig hoog belasten. Gewoon alle usual suspects op een logische volgorde nalopen, waarbij de verschillende adapties vaak al het verhaal vertellen....
Bovenstaande kan in sommige situaties extra informatie geven. Maar hoeft nog steeds niet eenduidig op 1 component te wijzen.
Ik prefereer eerst manieren welke het systeem niet onnodig hoog belasten. Gewoon alle usual suspects op een logische volgorde nalopen, waarbij de verschillende adapties vaak al het verhaal vertellen....
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Probleem is trouwens opgelost;)
Scheur in slang en klepjes vervangen.(oud nieuws, voor de rook test)
Hele andere wagen ineens. Het luie is er nu wel uit.
Met een beetje gas gaat hij nu ook gewoon soepel rollen.
De slang achter op het gasklephuis zat gewoon een scheur. De druk liep dus moeilijk op in lage rpm. En in die zelfde slang zat ook gewoon een kapotte klep.
Op naar Stage 1!
Scheur in slang en klepjes vervangen.(oud nieuws, voor de rook test)
Hele andere wagen ineens. Het luie is er nu wel uit.
Met een beetje gas gaat hij nu ook gewoon soepel rollen.
De slang achter op het gasklephuis zat gewoon een scheur. De druk liep dus moeilijk op in lage rpm. En in die zelfde slang zat ook gewoon een kapotte klep.
Op naar Stage 1!
Laatst gewijzigd door Dikketrip op ma 12 okt, 2020 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Ik snap af en toe geen bal meer van jouw Saab avonturen... een week of twee geleden ofzo zat hij nog "mooi dicht" en vond "the grand master" wie het dan ook is hem goed rijden ondanks het dipje "wat vaker voorkomt", wat gewoon onzin is overigens. En zelf vond je ook al dat : Mijn druk is al echt mooi, maar kan mooier." Ofzo.Dikketrip schreef: ↑ma 12 okt, 2020 0:33Probleem is trouwens opgelost;)
Scheur in slang en klepjes vervangen.
Hele andere wagen ineens. Het luie is er nu wel uit.
Met een beetje gas gaat hij nu ook gewoon soepel rollen.
De slang achter op het gasklephuis zat gewoon een scheur. De druk liep dus moeilijk op in lage rpm. En in die zelfde slang zat ook gewoon een kapotte klep.
Op naar Stage 1!
Komt op mij niet als heel consistente diagnose over.... Was het nou WEL of NIET goed. Daar zit weinig tussenin volgens mij.
En nu opeens blijkbaar toch een gescheurde slang en kapotte EVAP klepjes. Dan zat hij dus kennelijk NIET goed dicht en reed hij dus niet helemaal goed, zoals je eigenlijk al had vastgesteld. Hoe kan een tuner die zogenaamd software over de hele wereld verkoopt nou zo'n makke diagnose stellen? Letterlijk elke Saab specialist haalt deze zeer vaak voorkomende dingetjes er zo uit. Dus kennelijk is dat uurtarief van soms 60 excl. btw per uur nog niet zo gekDikketrip schreef: ↑di 29 sep, 2020 3:39Natuurlijk ook een betaalbare garage.
Geen 60,- exbtw garage. Of hoger.
Voor dit soort klusjes vind ik het dat niet waard:)
[knip]
voor rooktest 30,/
Goud!
Bij mij zat alles mooi dicht;)
En hij vond hem goed rijden.
En het laatste stukje wat hij wel bereikt maar na een klein dipje zie je heel vaak zei hij.
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: Een GT17 of een TD04 op 205 pk, rijdt dat anders?
Haha nee die scheur was voor de rook test. Toen haalde ik 0,5-65. Ik herhaalde gewoon wat er voor gebeurde;)
Sorry voor de verwarring;)
Sorry voor de verwarring;)
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk