300+ pk met B207
- BergenB
- Donateur (4x)
- Berichten: 367
- Lid geworden op: do 23 jun, 2016 13:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
300+ pk met B207
Zijn er hier leden die de 300pk grens al ruim overschreden hebben met een B207 motor? Heb wat rondgesnuffeld op UKSaabs en daar zijn er heel weinig dus vroeg me af hoe het er in NL voorstond.
- 2004 Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio, Stage 5 DionHPT
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: 300+ pk met B207
die 300 pk grens is er niet voor niks, qua betrouwbaarheid zijn andere zuigers en drijfstangen geïndiceerd.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: 300+ pk met B207
Gebaseerd op?
Ik heb ze in NL nog niet boven de 300pk zien gaan, maar er zijn wel Zweden die het hebben gedaan. Laatst stond er een complete kit te koop op FB; uitlaatspruitstuk van een A20, Borg Warner K04 turbo van een A20 en een 3" downpipe om het pas te maken. Dan heb je qua uitlaatzijde eigenlijk dezelfde setup als een 9-5NG en MY12 9-3ss hebben, in de Opel scene is daar al veel mee gespeeld, een Astra J OPC doet af-fabriek met die setup al 280pk en 425nm koppel, met een stage 1 kom je nèt op 300pk en 500nm. Als je dan gaat spelen met uitlaat, intercooler, en inlaattraject kom je nog wel een stukje verder denk ik zo.
Ik heb ze in NL nog niet boven de 300pk zien gaan, maar er zijn wel Zweden die het hebben gedaan. Laatst stond er een complete kit te koop op FB; uitlaatspruitstuk van een A20, Borg Warner K04 turbo van een A20 en een 3" downpipe om het pas te maken. Dan heb je qua uitlaatzijde eigenlijk dezelfde setup als een 9-5NG en MY12 9-3ss hebben, in de Opel scene is daar al veel mee gespeeld, een Astra J OPC doet af-fabriek met die setup al 280pk en 425nm koppel, met een stage 1 kom je nèt op 300pk en 500nm. Als je dan gaat spelen met uitlaat, intercooler, en inlaattraject kom je nog wel een stukje verder denk ik zo.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: 300+ pk met B207
ik dacht dat dat hier algemeen bekend was. De bron is me wat teveel zoekwerk maar iemand
die er mee bezig wil gaat het wel vinden.
die er mee bezig wil gaat het wel vinden.
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: 300+ pk met B207
300pk is geen grens, maar een mijlpaal
Stock draaiwerk kan wel meer aan, maar je moet wel oppassen met je temps idd. Zaakje goed onder controle houden is dan wel een must.
Stock draaiwerk kan wel meer aan, maar je moet wel oppassen met je temps idd. Zaakje goed onder controle houden is dan wel een must.
- BergenB
- Donateur (4x)
- Berichten: 367
- Lid geworden op: do 23 jun, 2016 13:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 300+ pk met B207
Dank voor de reacties zover. Vooralsnog geen plannen om de zuigers of drijfstangen aan te pakken, ik zag er één die dit gedaan had in de UK maar die reed met iets meer als 400pk.
Op het moment heb ik een 3" DP met volledig 2.5" RVS uitlaat, DO88 intercooler en bijbehorende slangen, JR luchtfilter en natuurlijk DionHPT tune. Klaar liggen een nieuw (na 2007) uitlaatspruitstuk, Bosch 550cc injectoren en een Kinugawa Billet TD04HL-20T 6cm, hoop dat ik hiermee nadat Dion weer wat van zijn magic gedaan heeft de 300pk te passeren
Op het moment heb ik een 3" DP met volledig 2.5" RVS uitlaat, DO88 intercooler en bijbehorende slangen, JR luchtfilter en natuurlijk DionHPT tune. Klaar liggen een nieuw (na 2007) uitlaatspruitstuk, Bosch 550cc injectoren en een Kinugawa Billet TD04HL-20T 6cm, hoop dat ik hiermee nadat Dion weer wat van zijn magic gedaan heeft de 300pk te passeren
- 2004 Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio, Stage 5 DionHPT
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: 300+ pk met B207
300+ pk voor het stock onderblok is zeker geen probleem bij een B207, zie: viewtopic.php?f=18&t=159842&p=1773115 voor meer technische info.
- BergenB
- Donateur (4x)
- Berichten: 367
- Lid geworden op: do 23 jun, 2016 13:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 300+ pk met B207
Thx. dat is mooie info. Ik wist niet dat de LSJ bijna gelijk was aan de LK9 motor.RoccoH schreef: ↑vr 06 sep, 2019 15:43300+ pk voor het stock onderblok is zeker geen probleem bij een B207, zie: viewtopic.php?f=18&t=159842&p=1773115 voor meer technische info.
- 2004 Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio, Stage 5 DionHPT
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- RoccoH
- Donateur (5x)
- Berichten: 6578
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: 300+ pk met B207
De LSJ is de supercharged versie van de eerste generatie L850
De LK9 (of B207 of Z20NET) is de turbocharged versie van de eerste generatie L850
Veel van de interne componenten worden gedeeld door deze beide varianten, zie: https://en.m.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine
De LK9 (of B207 of Z20NET) is de turbocharged versie van de eerste generatie L850
Veel van de interne componenten worden gedeeld door deze beide varianten, zie: https://en.m.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine
- BergenB
- Donateur (4x)
- Berichten: 367
- Lid geworden op: do 23 jun, 2016 13:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 300+ pk met B207
Nogmaals dank, had de link naar Wikipedia inmiddels al gevonden en even gekeken. Bied wel weer wat meer mogelijkheden om mooie spulletjes aan te schaffen bijv. hier:RoccoH schreef: ↑vr 06 sep, 2019 16:42De LSJ is de supercharged versie van de eerste generatie L850
De LK9 (of B207 of Z20NET) is de turbocharged versie van de eerste generatie L850
Veel van de interne componenten worden gedeeld door deze beide varianten, zie: https://en.m.wikipedia.org/wiki/GM_Ecotec_engine
https://zzperformance.com/collections/ecotec
- 2004 Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio, Stage 5 DionHPT
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: 300+ pk met B207
Maar 300pk is toch ook erg mooi? why more?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: 300+ pk met B207
Omdat het kan, omdat het hard gaat, en omdat je aan vermogen nooit genoeg hebt
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- BergenB
- Donateur (4x)
- Berichten: 367
- Lid geworden op: do 23 jun, 2016 13:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: 300+ pk met B207
Precies!reiernumans schreef: ↑vr 06 sep, 2019 20:54Omdat het kan, omdat het hard gaat, en omdat je aan vermogen nooit genoeg hebt
- 2004 Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio, Stage 5 DionHPT
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- 2005 Saab 9-3 2.0T Vector Cabrio (Verkocht)
- ReinO
- Donateur (2x)
- Berichten: 15929
- Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
- Regio: NL - Provincie Flevoland
- Contacteer:
Re: 300+ pk met B207
dan zijn zuigers en drijfstangen je 1e stap: reken op 1000 euro> , en dan moet het
er nog in:)
still happy?
ps dat heb je T5 allemaal niet
er nog in:)
still happy?
ps dat heb je T5 allemaal niet
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
900ng TD04, 1.9 bar!18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.
- Rico1303
- Donateur (2x)
- Berichten: 365
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2011 0:06
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: 300+ pk met B207
Ik draai met mijn B207R zoon 315PK
maar is nooit genoeg.
specs:
-Stock B207R
-5 bak handgeschakeld
-Bosch 550cc injectors
-TD04ht16
-Grotere intercooler Coketuning
-3" downpipe DionHPT/Coke tuning met 2,5" maptune catback
-9-5 Aero koppeling
-BSR Intake
maar is nooit genoeg.
specs:
-Stock B207R
-5 bak handgeschakeld
-Bosch 550cc injectors
-TD04ht16
-Grotere intercooler Coketuning
-3" downpipe DionHPT/Coke tuning met 2,5" maptune catback
-9-5 Aero koppeling
-BSR Intake