The time is now b235RR 4.0

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Gebruikersavatar
daniel 9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 996
Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door daniel 9-3 » za 11 jul, 2020 8:23

Super vet. Ik blijf rustig afwachten
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)
Berichten: 1828
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door Dikketrip » do 30 jul, 2020 0:48

Ja spannend

Is dit ook voor op de weg of krijg je dit niet gekeurd?

Of doe je het stiekum;)
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk

900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 253
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » wo 05 aug, 2020 12:59

ook voor op de weg :twisted:
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 253
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » vr 07 aug, 2020 16:48

Klein update-tje: Spec stage 2 clutch is binnen. :D
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Gebruikersavatar
daniel 9-3
Donateur
Donateur
Berichten: 996
Lid geworden op: di 08 nov, 2011 22:00
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door daniel 9-3 » vr 07 aug, 2020 21:13

Je houd het wel spannend!
Heb je ook nog foto’s van alle goodies?
Vind ik altijd mooi
saab 9-3 se fsp - sold
Saab 9-5 aero stage 1-Total los
Saab 9-5 Aero Estate Stage 3- driver
buell xb 12 ss -Total los
Buell 1125cr stage 2- driver
//Saab 9-5 Aero Estate — onderdelen te koop\\

900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 253
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » ma 10 aug, 2020 13:58

Op pagina 5 staat denk ik al 90%
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

Gebruikersavatar
R1c0
Geregistreerd lid
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 15 jan, 2021 11:09
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door R1c0 » di 19 jan, 2021 10:36

Geweldig om dit te lezen/volgen maar zo te zien is het project aan de kapstok/wilgen gehangen, of in de koelkast geplaatst.
Ik ben eigenlijk wel benieuwt wat de reden is dat dit in een keer is gestopt. Maar ik kan me voorstellen dat een gepassioneerd monteur het niet zo maar stopt.
Dus alvast excuses voor als ik pijnlijke/beschamende vragen stel.


1 Te druk
2 Andere interesses
3 $$$$$ probleem (ja dit project kost echt bergen met geld)
4 Auto in elkaar gezet en na 100meter ontploft
5 Ziekte
6 Onderdelen kwijt na de verhuizing
7 ENZ

Ik hoop dat er niks ernstigs aan de hand is en dat dit project alsnog door kan gaan.
Groetjes Rico

Saab 9-5 Aero automaat 2002 omgebouwd naar Dame Edna, en meer
oud Saab 9-5 vector automaat 2002 (Rijd nu een collega mee)

900 t8
Donateur (2x)
Donateur (2x)
Berichten: 253
Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
Regio: Deze houd ik graag voor me zelf

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door 900 t8 » ma 22 feb, 2021 16:26

JA ZEKER! Gaat alles nog door alleen beetje heel druk geweest met werk en huis.

MAAR! er zijn zelfs wat nieuwe goodies gehaald.
Zie foto's hier onder.
Ook heb ik mijn drijfstangen en zuigers uit gewogen.
Drijfstangen zijn nu bewerkt/uitgewogen tot op max 0.083 gram verschil op big ends.
Dit heb ik met een precisie weegschaal gedaan die tot op 0.005 gram kan wegen.
Hier heeft echt veel tijd in gezeten omdat ik de big ends na iedere bewerking 60x per stuk heb gewogen en daar het gemiddelde heb van genomen als richtlijn.
Ik overdrijf niet dat hier wel 40 uur werk in zit.
Verder is iedere drijfstang in totaal gewicht op de 0.005 gram evenzwaar gemaakt.
Totaal gewicht is nu 641.6 gram met arp bouten toegekend aan zijn eigen drijfstang inbegrepen.
Zuigers ga ik nog verder in klokken als zuiger veren op maat zijn geslepen tov boring.
Hier wat beloofde foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven

900 t8 bj86
Viggen 93 >>>

ilja87
Geregistreerd lid
Berichten: 151
Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:31
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door ilja87 » di 02 mar, 2021 15:39

Alles goed uitmeten en wegen is inderdaad niet onbelangrijk bij die pec/wossner kit. Bij mij was er 1 zuigerpen die na x kilometer vast zat, dus alles ligt weer uit elkaar.
saab 9-3 Aero 2001

Gebruikersavatar
R1c0
Geregistreerd lid
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 15 jan, 2021 11:09
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: The time is now b235RR 4.0

Bericht door R1c0 » do 04 mar, 2021 14:10

Ik vind het geweldig om dit project te volgen.
Je lijkt wel een boekhouder die alles top op de cent uitrekent :)
Blij dat het gewoon tijdgebrek is en niet wat ernstigs.
Groetjes Rico

Saab 9-5 Aero automaat 2002 omgebouwd naar Dame Edna, en meer
oud Saab 9-5 vector automaat 2002 (Rijd nu een collega mee)

Plaats reactie