The time is now b235RR 4.0
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
The time is now b235RR 4.0
Hallotjes Allemaal,
Daar is tie weer. ..Wie hij---> ...Ja ik ...<---Ken ik niet ....Jawel...Die ken je wel .....Geen idee ....Ehm FF denken hoor.... Is dat ehhhhmmm ehhmmm ehhh ehmmm die sjohny uit het verre oosten .... Ja die ja..ehhhmmm was dat die ehhh die ehhh heh ehm...Was dat die altyd zijn viggen regelmatig liet ontploffen enzo/ofzo?? Ja die ja ...echt ...Lijkt er wel op. Nee!!!...Jawel!!
Dat beloofd wel weer wat dan!
Dat was dus die dyslectische gozer die een verkeerde semi-costum tune in zijn ecu heeft laten schieten??? Ja ssst.. maar zeg maar niks er over, kan die niet hebben .
AHHHA nou die weet ik nog wel ja lastig verhaal was dat dus...
Ok Genoeg gedold. Zoals beloofd aan de oude garde hier. Het begin van een avontuur wat: Of heel hard huilen wordt of lachen. Sommige van jullie weten nu precies waar dit over gaat andere niet.
Voor de laatste groep geldt sit back and watch the show: zinloos omgaan met geld. Voor de eerste groep zoals beloofd: een verslag van de viggen met het b235rr blok 4.0. Jawel dit is al het 4 de motor blok tbv de viggen sinds zij uit de fabriek is komen rollen in Finland.
(sssst niet door vertellen maar viggens komen niet uit zweden net als Sylvana niet uit spanje komt)
Ik veel geleerd van de andere blokken ik probeer het nu beter aan te pakken ook ECU technisch maar dat weet DION nog niet. Verrassing Dion!! maar duurt nog wel ff hoor. Dion heb geduld heb geduld.
Eerste onderdelen zijn besteld, veel op de planning. Aan het onderstel gaat veel gebeuren maar eerst de motor opbouwen/ inbouwen en sper-bak er in.
(Nog steeds dank dank voor de bak reparatie/upgrade. Maar hij is liever anoniem die het nieuwe sper heeft ingebouwd en lagers, schakel vorken, synchro ringen,alle lagers ed. ed.ed.)
Turbo keuze ben ik nog niet helemaal zeker van welke het gaat worden. Maar de steek woorden g550en g660 zijn wel heel prominente steek woorden geworden. Dus google is your friend zeg ik maar.
Drijfstangen blok ook nog niet zeker misschien toch verdie`s ook al heb ik al pecs besteld. Wie weet wordt 1 setje te koop aan geboden of deze worden in mijn reserve blok ingebouwd we zullen zien.
Hier een Foto, van wat vandaag in GB is besteld bij het oude vertrouwde abbott racing.
Ik wilde eigenlijk voor een 2.5l gaan maar onze duitse vrienden van wossner vragen 2800pond voor 94 mm zuigers omdat zij willen dat je gelijk 6setjes besteld nein nien nien Jammer hoor..Dus helaas kan abbott racing deze niet leveren omdat de vraag simpelweg er niet na is.
Tja en ik weet dat wossners het heel goed doen in onze gietijzeren blokjes dus ik durf niet vreemd te gaan met ander merk zuiger.
We zullen zien maar eerst de feest dagen door komen.
Ik hou jullie up to date tenminste als daar animo voor is.
Tot de volgende post en groeten,
900 t8
Daar is tie weer. ..Wie hij---> ...Ja ik ...<---Ken ik niet ....Jawel...Die ken je wel .....Geen idee ....Ehm FF denken hoor.... Is dat ehhhhmmm ehhmmm ehhh ehmmm die sjohny uit het verre oosten .... Ja die ja..ehhhmmm was dat die ehhh die ehhh heh ehm...Was dat die altyd zijn viggen regelmatig liet ontploffen enzo/ofzo?? Ja die ja ...echt ...Lijkt er wel op. Nee!!!...Jawel!!
Dat beloofd wel weer wat dan!
Dat was dus die dyslectische gozer die een verkeerde semi-costum tune in zijn ecu heeft laten schieten??? Ja ssst.. maar zeg maar niks er over, kan die niet hebben .
AHHHA nou die weet ik nog wel ja lastig verhaal was dat dus...
Ok Genoeg gedold. Zoals beloofd aan de oude garde hier. Het begin van een avontuur wat: Of heel hard huilen wordt of lachen. Sommige van jullie weten nu precies waar dit over gaat andere niet.
Voor de laatste groep geldt sit back and watch the show: zinloos omgaan met geld. Voor de eerste groep zoals beloofd: een verslag van de viggen met het b235rr blok 4.0. Jawel dit is al het 4 de motor blok tbv de viggen sinds zij uit de fabriek is komen rollen in Finland.
(sssst niet door vertellen maar viggens komen niet uit zweden net als Sylvana niet uit spanje komt)
Ik veel geleerd van de andere blokken ik probeer het nu beter aan te pakken ook ECU technisch maar dat weet DION nog niet. Verrassing Dion!! maar duurt nog wel ff hoor. Dion heb geduld heb geduld.
Eerste onderdelen zijn besteld, veel op de planning. Aan het onderstel gaat veel gebeuren maar eerst de motor opbouwen/ inbouwen en sper-bak er in.
(Nog steeds dank dank voor de bak reparatie/upgrade. Maar hij is liever anoniem die het nieuwe sper heeft ingebouwd en lagers, schakel vorken, synchro ringen,alle lagers ed. ed.ed.)
Turbo keuze ben ik nog niet helemaal zeker van welke het gaat worden. Maar de steek woorden g550en g660 zijn wel heel prominente steek woorden geworden. Dus google is your friend zeg ik maar.
Drijfstangen blok ook nog niet zeker misschien toch verdie`s ook al heb ik al pecs besteld. Wie weet wordt 1 setje te koop aan geboden of deze worden in mijn reserve blok ingebouwd we zullen zien.
Hier een Foto, van wat vandaag in GB is besteld bij het oude vertrouwde abbott racing.
Ik wilde eigenlijk voor een 2.5l gaan maar onze duitse vrienden van wossner vragen 2800pond voor 94 mm zuigers omdat zij willen dat je gelijk 6setjes besteld nein nien nien Jammer hoor..Dus helaas kan abbott racing deze niet leveren omdat de vraag simpelweg er niet na is.
Tja en ik weet dat wossners het heel goed doen in onze gietijzeren blokjes dus ik durf niet vreemd te gaan met ander merk zuiger.
We zullen zien maar eerst de feest dagen door komen.
Ik hou jullie up to date tenminste als daar animo voor is.
Tot de volgende post en groeten,
900 t8
Laatst gewijzigd door 900 t8 op ma 03 dec, 2018 20:09, 3 keer totaal gewijzigd.
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: The time is now b235RR 4.0
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
- DionHPT
- Geregistreerd lid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 11:15
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: The time is now b235RR 4.0
OHHHH SHIITTTTT
Daar gaan we
Daar gaan we
TiD, V6, T5, T7 & T8 tuning addict! Wil je je Saab getuned hebben? Stuur een PM
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
9-3 SC 2.8T Aero '10
BMW 318is '89 met een B204 motor
9-5 Troll Estate Aut '04
Mini F56 JCW '18
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: The time is now b235RR 4.0
Yup,
De kogel is door de kerk.
In Januari komen de eerste onderdelen binnen.
De kogel is door de kerk.
In Januari komen de eerste onderdelen binnen.
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 151
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:31
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: The time is now b235RR 4.0
Nice!! Abbott set heb ik inmiddels in huis, jij gaat alleen wel next level met de overige upgrades.....
Pec zegt het volgende over hun drijfstangen:
PEC rods are designed to withstand roughly 225hp per cylinder (typically 900hp on most 4cyl engines) and on the ARP 2000 series 3/8 bolts normally provided & have an 8,500 RPM safe operating limit (engine specific).
In some cases, we reccomend using the ARP custom age bolts available from us. This increases the hp threshold to 250hp per cylinder and raises the RPM limit to 9,000 however as every engine is different, these numbers are not guaranteed for every configuration.
Waarom dan voor Verdi's gaan?
Pec zegt het volgende over hun drijfstangen:
PEC rods are designed to withstand roughly 225hp per cylinder (typically 900hp on most 4cyl engines) and on the ARP 2000 series 3/8 bolts normally provided & have an 8,500 RPM safe operating limit (engine specific).
In some cases, we reccomend using the ARP custom age bolts available from us. This increases the hp threshold to 250hp per cylinder and raises the RPM limit to 9,000 however as every engine is different, these numbers are not guaranteed for every configuration.
Waarom dan voor Verdi's gaan?
saab 9-3 Aero 2001
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: The time is now b235RR 4.0
Goeie vraag!
Roterend massa zo licht mogelijk houden is mijn antwoord. Wordt door velen onderschat niet dat het veel extra rendement qua vermogen oplevert maar zeker wel minder stress.
En hoe hoger de toeren hoe hoger de massa. Die neemt met de toeren quadratisch toe.
Ik weet niet of je wel eens geboxt hebt... Maar als je niet op de boxzak slaat....Dus je slaat mis dan kun je je elleboog nog wel eens voelen. Dit gebeurt bij uitlaatslag dus ook.
Jouw elleboog is eigenlijk dus je big end lager.
Dit valt op zich nog wel mee bij een 1 cilinder motor.. Maar bij een 4 cilinder motor,... als dus 1 cilinder bezig is met zijn uitlaad slag is een ander al bezig met zijn ontsteking slag/arbeidsslag.
Dus jij slaat mis op de box zak maar precies op het einde van je slag word jou arm met geweld terug getrokken. Nou is de 2.3L eigenlijk een 2.0L stroker dus dit maakt het er allemaal niet beter op.
Zelf denk ik dat pecs meer dan genoeg zijn voor een 2.0L bij 7500rpm en een 2.3 bij 7000.
Maar ik wil 7500rpm met een 2.35L b235r althans dat is het doel. <--(ik zie Dion nu al zijn hoofd schudden als hij dit leest)
AISI 4340 (En24) staal (pec)is net iets minder taai als DIN 30 Cr Ni Mo 8(verdie) daarom zullen verdies waarschijnlijk dus ook net iets lichter zijn als de pec`s(athans dat hoop ik).
Ik maak dus ook over beide geen zorgen of ze het aan kunnen qua druk. Het gaat mij meer om de massa die aan mijn krukas hangt tydens de uitlaadslag.
(#b235r-achilleshiel #olie druk film #olie pomp)
Kort om, ik denk niet aan mijn drijfstangen. Ik denk aan mijn drijfstang lagers.
En aangezien ik 2 bakken en 2 motorblokken heb is het wel de moeite waard(Ja JA niet qua geld ) om deze 2 te vergelijken. En ja ik weet het dit is gewoon autistisch mieren neuken.
Klopt!! Dat ben ik .
Maar ja wat maakt het nog uit een blok van €5000 of van €5500. en de pecs in mijn reserve blok.
Maar goed kort samen gevat dit is gewoon autistisch mieren neuken en meer in trend van degelijkheid. Het zal denk ik 0.000001 sec schelen op een 400meter sprint.
En misschien ploft mijn blok als nog op de test bank. Well hell this is part of the game.
Een ander zal zeggen koop toch een m3. Maar ik heb alleen iets met SAAB de rest van de autos zie ik als werk paartjes geen emotie bij.(een 911 wel ok hoor )
Ik hoop dat ik je vraag zo duidelijk heb uit gelegd en mijn visie er van.
Roterend massa zo licht mogelijk houden is mijn antwoord. Wordt door velen onderschat niet dat het veel extra rendement qua vermogen oplevert maar zeker wel minder stress.
En hoe hoger de toeren hoe hoger de massa. Die neemt met de toeren quadratisch toe.
Ik weet niet of je wel eens geboxt hebt... Maar als je niet op de boxzak slaat....Dus je slaat mis dan kun je je elleboog nog wel eens voelen. Dit gebeurt bij uitlaatslag dus ook.
Jouw elleboog is eigenlijk dus je big end lager.
Dit valt op zich nog wel mee bij een 1 cilinder motor.. Maar bij een 4 cilinder motor,... als dus 1 cilinder bezig is met zijn uitlaad slag is een ander al bezig met zijn ontsteking slag/arbeidsslag.
Dus jij slaat mis op de box zak maar precies op het einde van je slag word jou arm met geweld terug getrokken. Nou is de 2.3L eigenlijk een 2.0L stroker dus dit maakt het er allemaal niet beter op.
Zelf denk ik dat pecs meer dan genoeg zijn voor een 2.0L bij 7500rpm en een 2.3 bij 7000.
Maar ik wil 7500rpm met een 2.35L b235r althans dat is het doel. <--(ik zie Dion nu al zijn hoofd schudden als hij dit leest)
AISI 4340 (En24) staal (pec)is net iets minder taai als DIN 30 Cr Ni Mo 8(verdie) daarom zullen verdies waarschijnlijk dus ook net iets lichter zijn als de pec`s(athans dat hoop ik).
Ik maak dus ook over beide geen zorgen of ze het aan kunnen qua druk. Het gaat mij meer om de massa die aan mijn krukas hangt tydens de uitlaadslag.
(#b235r-achilleshiel #olie druk film #olie pomp)
Kort om, ik denk niet aan mijn drijfstangen. Ik denk aan mijn drijfstang lagers.
En aangezien ik 2 bakken en 2 motorblokken heb is het wel de moeite waard(Ja JA niet qua geld ) om deze 2 te vergelijken. En ja ik weet het dit is gewoon autistisch mieren neuken.
Klopt!! Dat ben ik .
Maar ja wat maakt het nog uit een blok van €5000 of van €5500. en de pecs in mijn reserve blok.
Maar goed kort samen gevat dit is gewoon autistisch mieren neuken en meer in trend van degelijkheid. Het zal denk ik 0.000001 sec schelen op een 400meter sprint.
En misschien ploft mijn blok als nog op de test bank. Well hell this is part of the game.
Een ander zal zeggen koop toch een m3. Maar ik heb alleen iets met SAAB de rest van de autos zie ik als werk paartjes geen emotie bij.(een 911 wel ok hoor )
Ik hoop dat ik je vraag zo duidelijk heb uit gelegd en mijn visie er van.
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: The time is now b235RR 4.0
Mooi project man! Ben heel benieuwd hoe dit straks allemaal uitpakt. Wat doe je met de balansassen, laat je die zitten of haal je ze eruit? En laat je het draaiwerk allemaal balanceren?
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: The time is now b235RR 4.0
Balans assen haal ik inderdaad er uit. Vandaar ook, mijn ziekelijke gedrag qua draaiend gewicht licht te houden.
Draai werk wordt Inderdaad gebalanceerd en uitgewogen tot in de puntjes samen met drukgroep.
Draai werk wordt Inderdaad gebalanceerd en uitgewogen tot in de puntjes samen met drukgroep.
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: The time is now b235RR 4.0
Mooi project!
Voor het ultieme mierenneuken, waarom geen b206 blok als basis? Aangezien je de balansassen toch niet gebruikt.
Voor het ultieme mierenneuken, waarom geen b206 blok als basis? Aangezien je de balansassen toch niet gebruikt.
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: The time is now b235RR 4.0
Heb je wel een puntje Krizzie. B206 had ook gewoon zuiger olie sproeiers toch??...Nm nooit zon blok uit elkaar gehad, gingen immers nooit kapot.
We moeten nou wel op passen dat die mieren niet een #me2 beweging gaan opstarten.
PS. Vette bak heb jij toch!...jeugdsentiment voor mij. kei gaaf jonguh!!
Geld voor iedereen hier die een 900coupe heeft...Ik word ff blij als ik zon auto in goed staat zie.
We moeten nou wel op passen dat die mieren niet een #me2 beweging gaan opstarten.
PS. Vette bak heb jij toch!...jeugdsentiment voor mij. kei gaaf jonguh!!
Geld voor iedereen hier die een 900coupe heeft...Ik word ff blij als ik zon auto in goed staat zie.
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: The time is now b235RR 4.0
Mooi project, ga dit volgen!
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: The time is now b235RR 4.0
Altyd leuk om te horen.
Dankje!
Dankje!
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
- Injectie
- Moderator
- Berichten: 10439
- Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: The time is now b235RR 4.0
Als er maar niet zoveel water bij moet als in die charade of Baleno die je toen bij je had...…..
Saab rijders zwaaien nou eenmaal. En ook op de fiets kan ik dat niet onderdrukken.
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 253
- Lid geworden op: za 11 jun, 2005 18:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: The time is now b235RR 4.0
Whehehehehehe ja klopt
Waren applausjes.
Ik noemde die auto`s in de vriendenkring: altyd bus/strippen kaarten en zo stempelde ik ze af. Die koop je voor €500 en als die een jaar mee ging was het ok.
Der was er maar 1tje die langer als 2jaar mee ging...Sommige vrienden raakten gewoon in de war.....Hij was toch groen...ehm ja nu is ie blauw
Maarja als je dat kalf van mij hebt gezien snap je het ook meteen..Die komt niet in de viggen.
Nu zijn de ibiza`s aan de beurt Dus als je er nog 1 wil kopen wees snel..De spoeling op maktplaats neemt drastisch af.
Waren applausjes.
Ik noemde die auto`s in de vriendenkring: altyd bus/strippen kaarten en zo stempelde ik ze af. Die koop je voor €500 en als die een jaar mee ging was het ok.
Der was er maar 1tje die langer als 2jaar mee ging...Sommige vrienden raakten gewoon in de war.....Hij was toch groen...ehm ja nu is ie blauw
Maarja als je dat kalf van mij hebt gezien snap je het ook meteen..Die komt niet in de viggen.
Nu zijn de ibiza`s aan de beurt Dus als je er nog 1 wil kopen wees snel..De spoeling op maktplaats neemt drastisch af.
mijn "schaap" is meestal sneller dan de wolven
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
900 t8 bj86
Viggen 93 >>>
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: The time is now b235RR 4.0
Dank voor het niet aan mij gerichte compliment Ik heb ook een 900 coupe (waar ik ook heel blij van word overigens)
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS