Saab 900 91' cabrio B212
-
beestje007
- Geregistreerd lid
Saab 900 91' cabrio B212
Als het klopt rij ik met een B212 motor met CAT, 140Pk, ik heb een sportluchtfilter, dit maakt een zeer mooi geluid, maar hoeveel pk winst heb ik hierdoor? het voelt wel soepeler en krachterig aan met de luchtfilter, mss 2 a 3 pk? Wat is er nog een makkelijke manier om pktjes bij te krijgen? Mss de CAT vantussen halen en een buis steken in de plaats en dan voor de keuring hem erweer tussen plaatsen? Hoeveel pk zou mij dit bijgeven? Welke manieren nog? bedankt
-
Marius0404
- Donateur (7x)

Re: Saab 900 91' cabrio B212
oud draadje weer even opgerekt.
Iemand hier ervaring mee?
M'n uitlaat wordt vanzelf minder: ik had ook ergens gelezen dat iemand er een turbo uitlaat onder gehangen had.
groet
Marius
Iemand hier ervaring mee?
M'n uitlaat wordt vanzelf minder: ik had ook ergens gelezen dat iemand er een turbo uitlaat onder gehangen had.
groet
Marius
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Kat. weg en sportfilter (liefst in zijscherm ipv in motorruimte) en dan ben je wel klaar met het "goedkoop" tunen van een i-tje.. Denk dat je blij mag zijn met 10pk winst.
Een turbo uitlaat doet meer met het geluidsvolume dan met het vermogen. Deze past overigens alleen direct aan een 2.1i, bij een 2.0i zul je moeten lassen of een verloopflens moeten maken welke van 3 naar 4 gaats gaat.
Een turbo uitlaat doet meer met het geluidsvolume dan met het vermogen. Deze past overigens alleen direct aan een 2.1i, bij een 2.0i zul je moeten lassen of een verloopflens moeten maken welke van 3 naar 4 gaats gaat.
-
sb129h
- Donateur (2x)

Ik denk dat je meer winst genereert bij een b212 door het een en ander te optimaliseren. Goed onderhoud, en kwalitatief goeie bougies en olie, luchtfilter op tijd vervangen, vering/ophanging optimaliseren, stabi's toevoegen, afscheid nemen van de katalysator, dat werk. Heel veel paardekrachten erbij creëren valt bij dit motortype niet mee...
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Voeg daaraan toe een nieuwe distributie zodat de boel weer mooi op tijd staat