Ja dat laatste...
Hoort de analoge meter bij de innovate sensor?
innovate wideband gauge
- AlexJ
- Donateur
- Berichten: 5255
- Lid geworden op: ma 13 aug, 2007 13:35
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: innovate wideband gauge
Daily: Mazda MX-5 'Black Miata' 1992
Family: Saab 9-5 Estate 2003
Previously: Saab 900 Turbo 1996
BMW 330i 2016
Family: Saab 9-5 Estate 2003
Previously: Saab 900 Turbo 1996
BMW 330i 2016
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: innovate wideband gauge
Lijkt wel op de set die je bij Innovate kunt krijgen
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
- K0ENIE
- Geregistreerd lid
- Berichten: 404
- Lid geworden op: di 17 nov, 2015 22:22
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: innovate wideband gauge
Nog steeds bezig met het project. Heb de smalbandsensor vervangen, de widebandsensor vervangen voor een LSU4.9 en de controller ook. Geen Innovate... Deze controller hoeft (en kan) niet gecallibreerd worden. Nog steeds de zelfde afwijking.
Inmiddels is er ook een turbo opgekomen en de downpipe herzien. Deze is 100% dicht. De bedrading en vooral massapunten gedubbelchecked, was ook OK. Nog steeds de zelfde afwijking.
Nu heb ik de signaaldraad van de breedband voorzien van een in serie gekoppelde AA batterij. Die brengt het 0-5 voltage dus met 1.5 volt omhoog. Vervolgens de AFR settings in T5suite verandert en nu geeft ie dan eindelijk AFR 14.7 aan. Het schommelt mooi op de ritme van de smalband.
Afgelopen maandag naar de APK geweest (en goedgekeurd!) en daar op de viergastester gaf ie 0.75% Co en een lambdawaarde van 11.75... Wie moet ik nu geloven?? De smalband, de breedband of de testkast?
Voorlopig eerst maar even wat kilometers maken, het is een feestje om mee te rijden alhoewel de throttle respons beter kan. Oja, en geen 'check-engine' meldingen, dus we zijn op de goede weg.
Het plan is om uiteindelijk bij een van 'onze' tuners de puntjes op de i te zetten maar dan wil ik er wel zeker van zijn dat de door mij geknutselde hardware wel werkt zoals het hoort.
Inmiddels is er ook een turbo opgekomen en de downpipe herzien. Deze is 100% dicht. De bedrading en vooral massapunten gedubbelchecked, was ook OK. Nog steeds de zelfde afwijking.
Nu heb ik de signaaldraad van de breedband voorzien van een in serie gekoppelde AA batterij. Die brengt het 0-5 voltage dus met 1.5 volt omhoog. Vervolgens de AFR settings in T5suite verandert en nu geeft ie dan eindelijk AFR 14.7 aan. Het schommelt mooi op de ritme van de smalband.
Afgelopen maandag naar de APK geweest (en goedgekeurd!) en daar op de viergastester gaf ie 0.75% Co en een lambdawaarde van 11.75... Wie moet ik nu geloven?? De smalband, de breedband of de testkast?
Voorlopig eerst maar even wat kilometers maken, het is een feestje om mee te rijden alhoewel de throttle respons beter kan. Oja, en geen 'check-engine' meldingen, dus we zijn op de goede weg.
Het plan is om uiteindelijk bij een van 'onze' tuners de puntjes op de i te zetten maar dan wil ik er wel zeker van zijn dat de door mij geknutselde hardware wel werkt zoals het hoort.
Saab 9000 st2 550.000 km- Daf 55 Turbo Trionic LPi - Dacia 1304 1.6i
- evo
- Donateur (2x)
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
- Contacteer:
Re: innovate wideband gauge
Vreemd. Leuk bedacht, maat hier klopt dus iets niet. Ik zou het idd in de massa zoeken, zoals eerder geoppert werd. Daar zijn deze WBL's erg gevoeliig op. Kabels en signalen even goed doormeten met een goede multimeter. Waardes zijn makkelijk te vertalen.
My2P
My2P