Rond december - januari ben ik van plan een saab 900 classic (of turbo) aan te schaffen als project en tour-auto voor de mooie dagen. Nou zit ik alvast een beetje research te doen zodat ik weet wat ik in de grote lijnen tegen ga komen, dat ik een beetje een goed prijsplaatje aan tuning in mijn hoofd heb en dat ik weet wat haalbaar is, en wat niet. Voor het model/carrosserie/chassis wil ik een, Jawel... Saab 900 uit 1993. Turbo of classic ben ik nog niet uit, dat zie ik tegen die tijd wel (of die beslissing maake ik naderhand van dit topic
Nu over het Tune gedeelte....
Stel ik koop een classic, Een turbo inbouwen lijkt mij best goed te doen, maar in hoeverre vind dat blok het leuk? En wat zou er allemaal aan gedaan moeten worden?
Stel ik koop een Turbo, dan heb je in de auto zelf zo'n 140pk zitten (als ik het goed heb?) Dan zou je dus een turbo-upgrade kunnen doen, maar dan nogmaals de vraag..... tot in hoeverre vind dit blokje dat leuk? En wat zou er allemaal aan gedaan moeten worden?
Of....
Een blokswap met bijvoorbeeld het blok van een nieuwer type 900, 9-5 of 9-3, (V6?) is dat een mogelijkheid, is daar ruimte voor? kan alles dan aangesloten worden zonder verdere grote problemen?, of zou het verleggen van je kabelboom dit al kunnen oplossen?
Ik ben redelijk nieuw wat betreft auto's en Turbocharger tuning. (overstap van 2t brommertunen naar de saab
Laten we zeggen dat ik het praktisch wel uit zou kunnen voeren, maar theoretisch (nog) niet
toevallig iemand die er meer verstand van heeft en mij hier duidelijkheid kan geven?