tuningshardware op ebay

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

tuningshardware op ebay

Bericht door Steve-O » ma 08 mei, 2017 0:09

beschrijving ontbreekt. What is it?

http://www.ebay.com/itm/Saab-Bofors-Spi ... SwKfVXGKDD

Afbeelding

odin1899
Donateur
Donateur

Re: tuningshardware op ebay

Bericht door odin1899 » ma 08 mei, 2017 1:59

Das voor je Chinees op te warmen, in je Saab Draken.

Milsurp magnetron aldus Google. Heeft weinig met Saab Automobile te maken, maar meer met het originele Saab en radarsystemen.

De verkoper heeft nog veel meer spul uit Tornado's en ander leuke milsurp speelgoed te koop.

Tubbe
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Tubbe » ma 08 mei, 2017 16:35

Zonder het te weten dus in het goede subforum geplaatst! ;-)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 11 mei, 2017 11:01

dit lijkt me wel gaaf in mijn dash:

Afbeelding

alex75
Geregistreerd lid

Bericht door alex75 » za 13 mei, 2017 19:59

hahahah steve , echt wel..
sowieso een cool idee om dash intrumenten uit een Saab straaljager te plaatsen :-P+

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 13 mei, 2017 20:49

mmm ... standaardradio eruit. SID + DAB+ unit in handschoenenvak en dan past 'ie erin. Zal ik het doen? :roll:

alex75
Geregistreerd lid

Bericht door alex75 » za 13 mei, 2017 22:43

Is dat niet wat veel?
Dan moet je ook de CE melding veranderen in " mayday, mayday, :-P+
Hoe groot is dat ding dan?

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 14 mei, 2017 9:22

Geweldig idee " mayday ... mayday " :D

Het bewuste exemplaar is wat aan grote kant (qua diepte vooral), maar er zijn kleinere. Zie wel multiconnectoren op de alle verschillene modellen en vaak een aanduiding met 115 volt. Als dat betekent dat het alleen kan werken met een externe stuurunit, die meestal apart en voor veel pecunia worden aangeboden, dan zet ik het idee eerst maar even in de ijskast. Het zou leuk zijn als het een beetje makkelijk fucntioneert, zoals zo'n kompasbolletje van plastic, maar dan iets minder wiebelig.

Het is natuurlijk ook mogelijk om zelf iets te fabrieken wat precies past. Je hebt van die frames voor 1 DIN radio's met een groot leeg vak eronder.

Is er een 1 DIN DAB+ radio met een zeer sober ontwerp. (zoals in geen grote nepchromen draaiknop, zilverkleurige sierrandjes of knoppen?)
Ik erger me toch al tijden aan de gebrekkige ontvangt/mate van ruis-en-kraak op de gewone analoge band van de standaardradio.

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » wo 17 mei, 2017 22:18

Ik heb een Kenwood KDC73-DAB. Geen overdreven toeters en bellen, eenkleurig scherm dat naar keuze kan worden ingesteld, klepje voor de gleuf voor de CD, 2 USB-ingangen en bluetooth. Al die menugestuurde instellingen hebben niet mijn voorkeur, maar daar ontkom je vandaag de dag niet meer aan. Kan geen flac-files spelen, maar de techniek staat niet stil dus misschien dat z'n opvolger dat ondertussen wel kan.

Alex

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 17 mei, 2017 23:42

Dank je ik zal eens kijken.

Het is moeilijk om een DIN-standaardradio te vinden met DAB+ met een matzwart overall design. Het moet allemaal blinken en glimmen en knipperen tegenwoordig. En dan zit er vaak ook nog weer een los kunststof-randje dat je op het frame klikt, wat het design verder verstoord.
Zelfs Blaupunkt is hoogglans tegenwoordig. Maar ze hebben nog wel een sober en strak design.

John Doe
Geregistreerd lid

Bericht door John Doe » do 18 mei, 2017 0:05

Is dit wat?
https://vdo-webshop.nl/nl/dab-radio-cd- ... light.html" onclick="window.open(this.href);return false;

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 18 mei, 2017 11:41

Die Continentals zijn de enige mooie die ik tot nu toe heb kunnen vinden. Alleen jammer dat VDO blauwe verlichting gebruikt en Continental oranje. Liefst zou ik iets hebben in dat ontwerp en de verlichtingskleuren zelf instellen (scherm oranje, knopjes groen bijv)

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 18 mei, 2017 12:02

Thanks, John Doe. Dat lijkt er inderdaad meer op en hij is ook leverbaar zonder CD-speler! :

met cd-speler:
Afbeelding

zonder CD-speler:
Afbeelding

Wel prijzig, en ik zie geen FLAC-afspeelmogelijkheid. Hij staat voorlopig eerst ge-bookmark-t. Ook moet ik nalezen of deze ook over de 32GB-USB-limiet heen kan. Het schijnt dat de meest OS-en van dat mobiele spul vanwege toegepaste filesystems en bijbehorende adresseringslimieten niet over de 32GB heen kunnen waardoor je niet gewoon een mobiel HD-tje op de USB kan hangen. Onbegrijpelijk Haribo voor mij. Is het nou zo moeilijk om iets met de mogelijkheden van een uitgeklede MacMini met DAB+ reciever + 4x21W AMP met standaard autoradiopluggen in een 1 of 2 DIN-behuizing te bouwen en commercieel te exploiteren? Daar legt men wel graag vlot 200 tot 300 euro voor neer lijkt me.

Het huidige aanbod bestaat vooral uit losse DAB+ kastjes met losse snoertjes en interfaces waar je zelf weer adapters voor moet knutselen, of nog erger DAB+ met een FM-zender die je gewone radio dan kan ontvangen. Geleverd inclusief weg=weg audiokwaliteit ;-(+

Plaats reactie