Ik lees en hoor veel tegengestelde verhalen over de noodzaak om bij tuning ook de injectoren te vervangen en naar groter te gaan, naar een capaciteit van 630 of hoger.... Sommige tuners zeggen dat de bestaande injectoren prima zijn, andere gaan voor een 3,5 benzine-drukregelaar, en weer anderen dus voor grotere injectoren, zoals maptun adviseert.
Wat is nu wijsheid als je een 2007 9-5 2.0 t biopower duurzaam wil tunen met een TD-04 en King Cobra.
Heb de knoop nog niet durven doorhakken... zit nog steeds tegen de beslissing aan te hikken.... vandaar deze vraag...
Injectoren wel of niet?
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Re: Injectoren wel of niet?
Kan je gewoon prima af met de originele injectoren. Wil je meer headroom dan naar een 3.5 bar fpr...
Biopower? Dan zou je kunnen denken aan Bosch EV14 550cc.
Maar zonder biopower kom je met een 3 inch downpipe en Aero turbo niet over de max van de huidige injectoren.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Biopower? Dan zou je kunnen denken aan Bosch EV14 550cc.
Maar zonder biopower kom je met een 3 inch downpipe en Aero turbo niet over de max van de huidige injectoren.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
Saapie
- Donateur (2x)

Dank je Dion. Ik ga eens kijken wanneer ik zaken kan inplannen.. je hoort nog van me.
-
ReinO
- Donateur (2x)

gaan bij dit MY de injectoren ook tot 300pk? of wat staat er in de specs? of is het gewoon de T7 nog steeds?
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Injectoren van zowel de T5 als T7 en T8 van latere bouwjaren en van voor 2007 ook de Aero zijn goed voor ongeveer 350cc. Veilig kan je hiermee tot goed 270 krukas pk draaien.
Beetje afhankelijk van ontstekingstiming en dergelijke.
Beetje afhankelijk van ontstekingstiming en dergelijke.
-
ReinO
- Donateur (2x)

nu worden ze met de jaren wel minder heeft iemand ons al laten zien dus tot het uiterste gaan wil dan niet meer.
Maar voor de meesten volstaat het echt wel.
Maar voor de meesten volstaat het echt wel.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ik heb begrepen dat utrasoon reinigen wonderen doet voor oude injectoren.