Ontsteking verlaten onder turbodruk
-
Foll
- Geregistreerd lid
Ontsteking verlaten onder turbodruk
Nu is er één ding wat voorontsteking betreft wat ik nog niet helemaal begrijp, kan dit ook niet echt op internet vinden verder. Is er iemand die me kan uitleggen waarom precies de voorontsteking verlaat wordt onder turbodruk? Heeft dat misschien met het rijkere mengsel te maken?
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Ontsteking verlaten onder turbodruk
Wat denk je wat er gebeurt als je deze niet verlaat 
-
Foll
- Geregistreerd lid
Pingel, heel veel pingel
. Maar waarom moet hij dan minder vroeg ontsteken onder turbodruk dan bij kalm aan rijden? Dan ontbrandt het mengsel dus sneller lijkt me, heeft dus toch met het rijker lopen te maken?
-
ReinO
- Donateur (2x)

omdat ie te arm gaat lopen en vanaf afr 14.5 (of iets in die richting) zullen je zuigers de extra hitte niet meer kunnen verdragen. ze gaan klemmen, met nog meer wrijving en
hitte. en hoe lang het dan nog duurt weet ik niet maar het gaat kapot. daarom is te rijk (misfi) ook iets beter dan te arm (knock).
hitte. en hoe lang het dan nog duurt weet ik niet maar het gaat kapot. daarom is te rijk (misfi) ook iets beter dan te arm (knock).
-
Foll
- Geregistreerd lid
Dat ben ik me van bewust idd, rijker mengsel koelt ook een beetje natuurlijk. Maar waarom moet dan de ontsteking minder vroeg?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Als iemand zijn kont naar je toe beweegt en je geeft hem een harde schop, dan zou hij dat best wel voelen.
Loopt hij nu net weg en je wilt hem dan een schop geven, dan raak je hem net ff minder
Of als je later de boel ontsteekt dan verbrand er minder
Overigens te laat lijkt mij ook niet goed, volgens mij wordt de turbo dan weer loeiheet
Loopt hij nu net weg en je wilt hem dan een schop geven, dan raak je hem net ff minder
Of als je later de boel ontsteekt dan verbrand er minder
Overigens te laat lijkt mij ook niet goed, volgens mij wordt de turbo dan weer loeiheet
-
ReinO
- Donateur (2x)

minder snel na de inspuiting is er dan ontsteking, hierdoor koelt hij beter af omdat de benzine iets langer zijn vloeibare status houdt.
Of de turbo heet wordt (cq egt te hoog) vanwege een te rijk mengsel? dat weet ik niet. Sowieso zijn er fm ers die hier veel meer van weten
maar die zijn niet altijd genegen antwoorden te geven dus je zult het met een 2e rangs antwoord moeten doen voorlopig.
Wie weet komt er nog een echte deskundige voorbij.
Of de turbo heet wordt (cq egt te hoog) vanwege een te rijk mengsel? dat weet ik niet. Sowieso zijn er fm ers die hier veel meer van weten
maar die zijn niet altijd genegen antwoorden te geven dus je zult het met een 2e rangs antwoord moeten doen voorlopig.
Wie weet komt er nog een echte deskundige voorbij.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Google weet alles jongens:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking" onclick="window.open(this.href);return false;
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Engine_knocking" onclick="window.open(this.href);return false;
-
pieter TS
- Donateur

Naarmate de turbodruk stijgt krijg je een betere vulling. De betere vulling zorgt voor een hogere druk naarmate de zuiger naar bdp gaat. Immers geen gas erin dan ook geen compressie. Dit is dezelfde reden waarom een diesel zo zuinig is. Die draait altijd "volgas" maar door middel van meer of minder inspuiten wordt het vermogen geregeld. Het rendement is daardoor beter. De diesel haalt altijd een hoge einddruk (compressie) ook bij deellast. Een benzine motor regelt het vermogen door de luchtstroom te regelen. Dus als minder vermogen gevraagd wordt dan heb je minder eindcompressie. Wanneer je een lage compressie hebt is er een lagere temperatuur en druk in de verbrandingskamer en door verschillende andere oorzaken gaat de verbranding trager. Hierdoor moet je vroeger ontsteken voor een goed rendement van je verbranding na BDP. Bij een hogere vulling krijg je een hogere temp in je verbrandingskamer en ook de verbranding zal sneller verlopen. Dus later ontsteken voor een goed rendement van je verbranding. Anders is het feestje alweer voorbij voordat de zuiger en drijfstang een goed hoek tov elkaar hebben om de kracht op de zuiger over te brengen.
http://docplayer.nl/8628234-Industrieel ... tbank.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://docplayer.nl/8628234-Industrieel ... tbank.html" onclick="window.open(this.href);return false;