Whiteline Front Roll centre/bump steer - SAAB 9-3 >2003

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Whiteline Front Roll centre/bump steer - SAAB 9-3 >2003

Bericht door ZSR » vr 08 jan, 2016 18:51

Heren,

Op mijn zoektocht (vreemd dat er echt heeeeel weinig te vinden is over iets dat toch wel wat meer aandacht zou moeten krijgen dan enkel de HP die we uit een blokje trekken, sowieso komt handeling er hier echt bekaaid vanaf, wat busjes en bilsteins en we hebben het wel gehad)

Any way, bij een verlaagde auto veranderen er wat zaken, als we dan ook nog de hp rond de 300 hebben en de remmen op orde zou je toch ook wat aan de wegligging mogen doen. De bussen vervangen door whiteline en powerflex.
Nu wil ik die ruk droplinks aan de voorkant upgraden naar whiteline of gelijksoortig. Het is echt zoeken naar goede droplinks die er niet alleen fancy uitzien. Achter is de dogbone helemaal lastig. Ik had verwacht dat de opel vectra C toch redelijk voor komt. Ook daar niets net als de signum.

Dit gaat over je stuurstanghoogte aanpassen. Zie hieronder een stukje van Whiteline. Mijn vraag wie is hier mee bezig (geweest) en heeft wat tips voor mij?

(helaas niet voor een saab 9-3 sport):
http://www.whiteline.com.au/product_det ... 3&sq=15856" onclick="window.open(this.href);return false;

Reduces roll/bump steer - essential for lowered cars

Product Benefits
KCA313 is designed to raise the front roll-centre geometry by using specially engineered ball-joints & tie rod ends while still maintaining original steering geometry. Front roll geometry actually encourages roll the lower you go. Testing proves that raising the front roll-centre resulted in a substantial increase to front roll resistance & a significant reduction in suspension compression of the outside front wheel during cornering (less roll). This improves weight distribution & maintains a better camber angle which ultimately improves front grip. The overall outcome is significantly reduced understeer through reduced front wheel compression as well as improved steering precision & vehicle stability.

Parallel
Geregistreerd lid

Re: Whiteline Front Roll centre/bump steer - SAAB 9-3 >2003

Bericht door Parallel » zo 17 jan, 2016 22:46

Weet het niet zeker: Volgens mij werkt KCPerformance met whiteline-producten als ik me niet vergis...misschien kunnen zij je meer vertellen.

kawaman
Geregistreerd lid

Re: Whiteline Front Roll centre/bump steer - SAAB 9-3 >2003

Bericht door kawaman » di 07 feb, 2017 22:47

[]jep zijn importeur en laten onderdelen voor saab maken.

wij hebben een mooie draagarm ontwikkeld voor de saab 9-3OG
en voor de 9-3SS hebben we rubbers voor de achteras.

je herkent hem niet meer terug na deze upgrade ;-)
Reden: Quote verwijderd

Plaats reactie