welke upgrade koppeling

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
The dude
Geregistreerd lid

welke upgrade koppeling

Bericht door The dude » do 27 aug, 2015 11:39

Goedendag,

Ik ben een aardige leek wat betreft techniek, Ik heb de zoekfuntie gebruikt, maar kom er niet helemaal uit over welke onderdelen precies te bestellen.

Mijn standaard koppeling is met +_ 240 pk en 370 nm al aardig aan z,n einde.

Ik kan gaan voor een Viggen koppeling, dat is plug en play, maar ik zag bij Neo brothers deze staan:

http://www.neobrothers.co.uk/maptun-per ... 91a6b3eb0b" onclick="window.open(this.href);return false;

als ik het goed begrijp kan je deze paddle clutch disc, laten monteren op de originele 9-3 drukplaat, die zou dan 500 nm aankunnen.

met het oog op +_ 300 pk (td0416t) of een 18T op korte termijn in mijn 9-3 T5, zou ik graag willen welke optie aan te raden (qua driveability) is en of je originele drukplaat de 2de optie dat wel allemaal aankan.

Ook las ik op dit forum dat je de werkcilinder en de krukaskeerring mee moet nemen, is dit een must?

Laatste vraag : Is er nog te bestellen op Saab tuners? De site lijkt wel gewoon nog in de lucht.

groeten,

Jur

tanisha
Geregistreerd lid

Re: welke upgrade koppeling

Bericht door tanisha » do 27 aug, 2015 11:45

Als je zoekt op Gijs n dan wordt je volledig duidelijk waarom je geen reactie kan krijgen van saabtuners!

Als je over de 300pk wil zou ik voor iets lompers gaan eronder voldoet de viggen koppeling nog prima!

peeke 1972
Donateur
Donateur

Bericht door peeke 1972 » do 27 aug, 2015 11:54

Ik heb sinds een paar maanden een viggen koppeling steken onder mijn t5 met een stage1 tune. Het enige verschil wat ik voel is dat ie wat meer trillingen doorgeeft t.o.v. De standaard koppeling. Maar verder voel je vooral als je de pk's aanspreekt dat ie de klappen goed opvangt. Voor mij een goede upgrade.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 27 aug, 2015 16:08

Ik heb gekozen voor een spec koppeling en drukgroep, en idd slave ff meenemen.
Keerkringen kan ook .
Bij maptun is het geloof ik 3 plus type qua plaat, half sinter half gewoon en prima mee te rijden tot 675nm

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 27 aug, 2015 21:04

tanisha schreef: Als je over de 300pk wil zou ik voor iets lompers gaan eronder voldoet de viggen koppeling nog prima!
pk's boeien toch geen reet voor een koppeling? De Viggen koppeling is volgens mij geschikt voor max 450nm, daarboven moet je naar iets anders gaan kijken. Ik denk niet dat een puck koppeling erg driver-friendly is, maar ik heb er geen ervaring mee..

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 27 aug, 2015 21:27

reiernumans schreef:
tanisha schreef: Als je over de 300pk wil zou ik voor iets lompers gaan eronder voldoet de viggen koppeling nog prima!
pk's boeien toch geen reet voor een koppeling? De Viggen koppeling is volgens mij geschikt voor max 450nm, daarboven moet je naar iets anders gaan kijken. Ik denk niet dat een puck koppeling erg driver-friendly is, maar ik heb er geen ervaring mee..
Probeer anders een koppeling van een Suzuki alto als pk's toch niks uitmaken! :lol:

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » do 27 aug, 2015 22:13

een koppeling van een suzuki alto kan het koppel van een saab waarschijnlijk niet hendelen nee..

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » vr 28 aug, 2015 7:36

die puck koppeling: met sinter-partjes ipv een complete schijf, rijdt prima qua schakelen. Ik merk amper verschil met een normale koppeling.
Het aangrijpen vanuit stilstand gaat wel iets directer, je moet wat extra gas geven anders slaat ie af.

The dude
Geregistreerd lid

Bericht door The dude » za 29 aug, 2015 0:06

ReinO schreef:die puck koppeling: met sinter-partjes ipv een complete schijf, rijdt prima qua schakelen. Ik merk amper verschil met een normale koppeling.
Het aangrijpen vanuit stilstand gaat wel iets directer, je moet wat extra gas geven anders slaat ie af.

O.k dat is wat ik graag wou weten, thanks.

Wat bedoel je precies met sinter partjes?

The dude
Geregistreerd lid

Bericht door The dude » za 29 aug, 2015 0:21

tanisha schreef:Als je zoekt op Gijs n dan wordt je volledig duidelijk waarom je geen reactie kan krijgen van saabtuners!

Als je over de 300pk wil zou ik voor iets lompers gaan eronder voldoet de viggen koppeling nog prima!

Ik zie wat je bedoeld..triest allemaal.

Wat is nu dan een goed adres voor een td04, injectoren etc, gewoon maar alles los bij elkaar zoeken?

O.k ik wil zo,n beetje op dat getal gaan uitkomen, ik ga dus voor zo,n puck kijken , thanks!

The dude
Geregistreerd lid

Bericht door The dude » za 29 aug, 2015 0:35

reiernumans schreef:
Heb je gelijk in, maar aangezien op dit forum alles wat met vermogens tuning heeft te maken is dmv turbo,s is, leek het mij vanzelfsprekend dat we het over veel koppel hebben.

Ik schat dat je met 300 pk en een 16t dan zo rond de 400 nm zit, wat ik hier lees valt het geloof ik wel mee met driver-friendly, ik denk we dat ie langer mee gaat zo,n puck koppeling.

The dude
Geregistreerd lid

Bericht door The dude » za 29 aug, 2015 0:44

peeke 1972 schreef:Ik heb sinds een paar maanden een viggen koppeling steken onder mijn t5 met een stage1 tune. Het enige verschil wat ik voel is dat ie wat meer trillingen doorgeeft t.o.v. De standaard koppeling. Maar verder voel je vooral als je de pk's aanspreekt dat ie de klappen goed opvangt. Voor mij een goede upgrade.

O, thanks, hoe lang zijn ze bezig geweest met de hele operatie?

peeke 1972
Donateur
Donateur

Bericht door peeke 1972 » za 29 aug, 2015 9:24

Ik dacht dat ze er 7 uren voor geteld hadden. Maar ze hebben ook wel gewerkt aan mijn airco. Dus denk rond de 6-7 uur idd.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 30 aug, 2015 8:34

The dude schreef:
reiernumans schreef:
Heb je gelijk in, maar aangezien op dit forum alles wat met vermogens tuning heeft te maken is dmv turbo,s is, leek het mij vanzelfsprekend dat we het over veel koppel hebben.

Ik schat dat je met 300 pk en een 16t dan zo rond de 400 nm zit, wat ik hier lees valt het geloof ik wel mee met driver-friendly, ik denk we dat ie langer mee gaat zo,n puck koppeling.
Volgens mij had er op de vermogensbank meeting iemand meer dan 500nm met een 15T of 16T gehaald, was volgens mij wel een 2.3 blok en E85, maar 400+ nm kunnen ze op benzine ook wel halen. Dus met een viggen koppeling zit je dan eigenlijk meteen weer tegen een plafond.. Dus als je in de toekomst eventueel nog wat meer wilt gaan draaien is het misschien slimmer om iets sterkers te pakken.

The dude
Geregistreerd lid

Bericht door The dude » wo 02 sep, 2015 15:14

peeke 1972 schreef:Ik dacht dat ze er 7 uren voor geteld hadden. Maar ze hebben ook wel gewerkt aan mijn airco. Dus denk rond de 6-7 uur idd.

O.k thanks for the info!

Plaats reactie