welke upgrade koppeling

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
The dude
Geregistreerd lid

welke upgrade koppeling

Bericht door The dude » do 27 aug, 2015 11:39

Goedendag,

Ik ben een aardige leek wat betreft techniek, Ik heb de zoekfuntie gebruikt, maar kom er niet helemaal uit over welke onderdelen precies te bestellen.

Mijn standaard koppeling is met +_ 240 pk en 370 nm al aardig aan z,n einde.

Ik kan gaan voor een Viggen koppeling, dat is plug en play, maar ik zag bij Neo brothers deze staan:

http://www.neobrothers.co.uk/maptun-per ... 91a6b3eb0b" onclick="window.open(this.href);return false;

als ik het goed begrijp kan je deze paddle clutch disc, laten monteren op de originele 9-3 drukplaat, die zou dan 500 nm aankunnen.

met het oog op +_ 300 pk (td0416t) of een 18T op korte termijn in mijn 9-3 T5, zou ik graag willen welke optie aan te raden (qua driveability) is en of je originele drukplaat de 2de optie dat wel allemaal aankan.

Ook las ik op dit forum dat je de werkcilinder en de krukaskeerring mee moet nemen, is dit een must?

Laatste vraag : Is er nog te bestellen op Saab tuners? De site lijkt wel gewoon nog in de lucht.

groeten,

Jur

tanisha
Geregistreerd lid

Re: welke upgrade koppeling

Bericht door tanisha » do 27 aug, 2015 11:45

Als je zoekt op Gijs n dan wordt je volledig duidelijk waarom je geen reactie kan krijgen van saabtuners!

Als je over de 300pk wil zou ik voor iets lompers gaan eronder voldoet de viggen koppeling nog prima!

peeke 1972
Donateur
Donateur

Bericht door peeke 1972 » do 27 aug, 2015 11:54

Ik heb sinds een paar maanden een viggen koppeling steken onder mijn t5 met een stage1 tune. Het enige verschil wat ik voel is dat ie wat meer trillingen doorgeeft t.o.v. De standaard koppeling. Maar verder voel je vooral als je de pk's aanspreekt dat ie de klappen goed opvangt. Voor mij een goede upgrade.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)