Heldere koplamp

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Heldere koplamp

Bericht door Koppelbaas » vr 06 feb, 2015 23:01

Zag deze op autoscout. Wat is hier met de koplampen gedaan?
Afbeelding
Afbeelding
(http://suchen.mobile.de/auto-inserat/sa ... ommend_DES
Wat

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Heldere koplamp

Bericht door reiernumans » za 07 feb, 2015 8:33

Heldere koplampglazen (kijk bijv eens bij boost customs) en projectors. Koplampen en knippers zijn getint (vind ik niks..)

DylanJJ
Donateur
Donateur

Bericht door DylanJJ » za 07 feb, 2015 15:50

Zoals Reier al zegt lenses geplaatste in de koplampen. Zie dat er ook een (COB) LED ring op zit . Precies zoals ik het ook heb. Échter vind ik de combinatie van het zwart gespoten reflector deel van de koplampen in vergelijking met de knipperen niet staan.

Afbeelding

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » za 07 feb, 2015 22:20

Ja klopt maar hoe krijg je het glas zo helder?
Dit is niet een kwestie van polijsten lijkt me....

DylanJJ
Donateur
Donateur

Bericht door DylanJJ » za 07 feb, 2015 23:25

Koppelbaas schreef:Ja klopt maar hoe krijg je het glas zo helder?
Dit is niet een kwestie van polijsten lijkt me....
Klopt! Het kan, maar dan moet je er ervaring mee hebben. Reier zei het al, die gast verkoopt die twee ''koplampglazen'', eigenlijk een of ander speciaal plasticje, voor 150 usd. Best prijzig in vergelijking met een custom set achterlichten voor 450 usd.
Vind het wel gaaf, wellicht iets te modern ? Maar toch heeft het wel wat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » zo 08 feb, 2015 8:30

JA, nou zie ik het. Maar dit is inderdaad niet gepolijst. Glas is vervangen door vacuumgevormd acryl. Lijkt me best een klus.
Ik vind dit alleen mooi als je de hele rits voor helder maakt en en niet alleen je koplampen. En angel eyes op een Saab? Brrrrrrr

robluijpers
Geregistreerd lid

Bericht door robluijpers » zo 08 feb, 2015 12:21

DylanJJ schreef:Zoals Reier al zegt lenses geplaatste in de koplampen. Zie dat er ook een (COB) LED ring op zit . Precies zoals ik het ook heb. Échter vind ik de combinatie van het zwart gespoten reflector deel van de koplampen in vergelijking met de knipperen niet staan.

Afbeelding
Heb je geen "raar" lichtbeeld? Je hebt een lens in een reflector lamp zitten. Dus je lichtbeeld word 2 keer gemaakt. 1 keer in de lens en 1 keer door het glas, ja wat er van over is dan want het glas doet alleen maar het deel "maken" waar ook licht door heen komt maar goed. Was er namelijk benieuwd naar. Heb je een foto misschien?!?

Gr rob

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 08 feb, 2015 12:34

Merk je weinig van.

Ik heb ze ook gemonteerd in mijn classic. Heb niet het idee dat ze meer verblinden dan andere xenon uitgeruste auto's (op heuvels kun je nog wel eens een seintje krijgen, maar elke auto verblind dan, zelf moderne hokken met hoogte regeling)

Hij stond op de brug en niet recht voor de muur, maar je ziet hoe strak de cut off is. :)
Afbeelding

Afbeelding

robluijpers
Geregistreerd lid

Bericht door robluijpers » zo 08 feb, 2015 12:40

Hij is tamelijk recht ja! Valt me niet tegen eigenlijk. Ben alleen benieuwd hoe het voor de APK gaat lopen. Je mist toch de mooi "helling" rechts op het einde.

Gr rob

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 08 feb, 2015 12:51

Die foto was bij de APK gemaakt. ;)

Op het lampapparaat was de de lijn snaarstrak, daar kan geen halogeen reflector tegen op. :)

robluijpers
Geregistreerd lid

Bericht door robluijpers » zo 08 feb, 2015 12:59

Tja... Dat een lens beter is als een reflector lamp is algemeen bekent. :D

Gr rob

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 08 feb, 2015 13:03

De projectors hebben overigens niet de opstaande rand zoals een halogeen lamp dat heeft
...........________
_______/

(puntjes even wegdenken)
is wat beide projectors doen. Is verder geen probleem voor de keuring overigens. :)

DylanJJ
Donateur
Donateur

Bericht door DylanJJ » zo 08 feb, 2015 14:15

Smaken verschillen natuurlijk over halo's/angel eyes. Ik vind het al gaaf dat hij erop zit, niet eens aangesloten. Geeft de 'boze ogen' look ;) Wat projectors betreft; ik ben er heel blij mee, vooral omdat het nu een mooi gebundelde lichtstraal is. Het wordt misschien nog wel iets vervormd door het koplampglas, maar dat het een verbetering is tegenover halogeen is wel duidelijk. Toen ik hiervoor rondreed zonder de projectors werd ik maar al te vaak geseind.

Koppelbaas
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Koppelbaas » vr 13 feb, 2015 7:51

Die led achterlichten van Boost Custums vind ik dan wel weer wat, maar iets te veel aan de prijs...

Plaats reactie