Knocks op 1 cilinder
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Knocks op 1 cilinder
Ik heb behoorlijk meer knocks op cilinder 2 dan op de rest.
Begint de DI te kuren (geen foutcodes)?
Ik heb het over
Knk1: 68
Knk2: 1170
Knk3: 48
Knk4: 26
Of kan het misschien een lekkende injector op cilinder 2 zijn?
Begint de DI te kuren (geen foutcodes)?
Ik heb het over
Knk1: 68
Knk2: 1170
Knk3: 48
Knk4: 26
Of kan het misschien een lekkende injector op cilinder 2 zijn?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: Knocks op 1 cilinder
Ja dat kan, allemaal!
Maar, ... wat heeft dit met turbo en tuning te maken?!
Gezien het feit dat jij veel sleutelervaring hebt weet je natuurlijk dat je dan eerst bij het goedkoopste begint; bougies wisselen, dan bij de Di en dan de injectoren.
Als je dat getest hebt weet je waar het aan lag...
Maar, ... wat heeft dit met turbo en tuning te maken?!
Gezien het feit dat jij veel sleutelervaring hebt weet je natuurlijk dat je dan eerst bij het goedkoopste begint; bougies wisselen, dan bij de Di en dan de injectoren.
Als je dat getest hebt weet je waar het aan lag...
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Ik post dit in Turbo en tuning omdat daar meer know-how voorbij komt over dit soort zaken dan in de 9-5/9-3 fora. Hier komen meer motorische zaken voorbij. Mocht het echt verkeerd staan, dan kunnen de mods het topic verplaatsen.
De bougies waren nog niet zo oud, ik dacht 7k km, maar ze stonden voor vanavond al wel op het schema. Ik dacht alleen: laat ik eens wat extra info proberen te verkrijgen. Misschien zijn er zaken die ik over het hoofd zie. Ik weet ook niet alles.
Morgen onderweg naar mijn werk kijken wat er met de missfires gebeurd.
Als het dan niet weg is, zal ik een verse DI uit de kast trekken.
Wat is het meest voor de hand liggende in jou ogen? Juist vanwege dat rare patroon van slechts 1 cilinder?
De bougies waren nog niet zo oud, ik dacht 7k km, maar ze stonden voor vanavond al wel op het schema. Ik dacht alleen: laat ik eens wat extra info proberen te verkrijgen. Misschien zijn er zaken die ik over het hoofd zie. Ik weet ook niet alles.
Morgen onderweg naar mijn werk kijken wat er met de missfires gebeurd.
Als het dan niet weg is, zal ik een verse DI uit de kast trekken.
Wat is het meest voor de hand liggende in jou ogen? Juist vanwege dat rare patroon van slechts 1 cilinder?
-
ReinO
- Donateur (2x)

had een aantal maanden geleden ook veel knocks op cylinder 2 of 3.
Nieuwe kabel op die plek bleek de oplossing.
Nieuwe kabel op die plek bleek de oplossing.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

-
Thieuke
- Donateur (3x)

Lijkt me ook raar als het dat zou zijn, immers, bij slecht contact zou je eerder misfires krijgen, en laten die nou net op 2 het minste zijn zag ik net.
-
ReinO
- Donateur (2x)

moeten wij niet op 0.9mm staan ipv 1.1 ivm onze lpg? en die oude lijken ook wat ruim te staan of is dat optisch bedrog?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Mijn LPG is niet spannend genoeg om echt naar andere bougies te kijken. Millerman is een stage of wat hoger en gebruikt nog steeds deze geloof ik.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

-
ReinO
- Donateur (2x)

Dat dat überhaupt mogelijk is. Ik benieuwd naar de oorzaak straks.
-
millerman
- Donateur (3x)

Ik gebruik 7ens en gap ze op 0,85. Ze gaan ongeveer 8000km mee. Knocks alleen op LPG of ook op benzine?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Wat uberhaubt mogelijk?
zoveel op 1 plek? Nou ja, ik heb daar nog eens gekeken naar de ingnition map, en die stond daar wel wat hoog vond ik achteraf. Die heb ik dus ook naar beneden bijgesteld.
Morgen weten we meer.
zoveel op 1 plek? Nou ja, ik heb daar nog eens gekeken naar de ingnition map, en die stond daar wel wat hoog vond ik achteraf. Die heb ik dus ook naar beneden bijgesteld.
Morgen weten we meer.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Beide, maar iets meer op LPGmillerman schreef:Ik gebruik 7ens en gap ze op 0,85. Ze gaan ongeveer 8000km mee. Knocks alleen op LPG of ook op benzine?