In de epc hebben modellen tot ch. V102066 een andere ecu gespecificeerd dan de modellen vanaf V102067.
Weet iemand wellicht wat het verschil is? Een oudere ecu werkt in een nieuwer model maar is de nieuwere ecu wellicht op enig gebied 'beter'?
verschil ecu's voor en na 1997 ?
-
9000-95
- Donateur

Re: verschil ecu's voor en na 1997 ?
Zal hem zitten in de klokfrequentie, oudere ecu's zijn 16Mhz, de latere types 20 Mhz. Als je in T5suite kijkt zie je dat er bins zijn voor 16 of 20 Mhz. In een 20 Mhz ecu kan je probleemloos een 16Mhz bin draaien maar andersom werkt het niet goed. Beter zijn de 20Mhz ecu's verder niet, of je moet 8000+ toeren willen gaan draaien
Denk eerder dat Motorola de 16Mhz versie van het processortje op een gegeven moment uit productie heeft genomen.
-
John Doe
- Geregistreerd lid
Als je een nieuwere gebruikt kun je een obdII reader van een paar euro gebruiken om gegevens uit te lezen. Die werkt bij een oude ecu niet.
-
jpprins
- Geregistreerd lid
ik heb een odb2 bloetoet dongle. Volgens mij deed die het, ook al is de ecu uit een '96 FPT. (waar 4781456 op staat(E), maar waarschijnlijk (door de dealer?) geflashed (naar L))
(in de epc is dat wel een 1997 exemplaar, maar tot -ch102066)
Volgens de T5suite 16Mhz.
Nu ja, ik weet nu iig in welke richting ik het zoeken moet! Bedankt!
(in de epc is dat wel een 1997 exemplaar, maar tot -ch102066)
Volgens de T5suite 16Mhz.
Nu ja, ik weet nu iig in welke richting ik het zoeken moet! Bedankt!
-
John Doe
- Geregistreerd lid
Ja, de grens ligt volgens mij bij 1996 idd