Ik zit nu op 170 pk. Dat moet meer kunnen.
Max vermogen/nm verantwoord voor Saab 900 cabrio uit 1989
-
hangloose
- Geregistreerd lid
Ik ben van plan om een extra blok en versnellingsbak te kopen voor mijn Saab 900 cabrio uit 1989. Vrienden van mij gaan dit blok compleet tunen en zelfgebouwde turbo`s op zetten. Mijn vraag is: bij hoeveel pk is het nog verantwoord om in zo`n auto te rijden?
-
windekind
- Donateur

Re: Max vermogen/nm verantwoord voor Saab 900 cabrio uit 198
Ik rij met 240 pk aan de wielen en 422Nm.
Kijk maar op adaptronic.nl onder projecten. Onderin rustig schakelen, dan blijft de bak heel. Dat is nl het zwakke punt.
Kijk maar op adaptronic.nl onder projecten. Onderin rustig schakelen, dan blijft de bak heel. Dat is nl het zwakke punt.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Daar ben ik benieuwt naarhangloose schreef:Vrienden van mij gaan dit blok compleet tunen en zelfgebouwde turbo`s op zetten.
Nou ben ik niet heel erg thuis in de classic's. Maar ik begreep dat 350NM het max is voor de bak eigenlijk om deze betrouwbaar te gebruiken als daily.
-
windekind
- Donateur

Gewoon weten wat je doet met schakelen.maxmink93 schreef:Nou ben ik niet heel erg thuis in de classic's. Maar ik begreep dat 350NM het max is voor de bak eigenlijk om deze betrouwbaar te gebruiken als daily.
-
joachiem
- Geregistreerd lid
280+pk/460+nm had ik op een classic...ding loopt nog altijd volgens mij 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Klopt maar met hetzelfde vermogen ook? Ik dacht dat die auto niet meer zo was bij verkoop?
Ligt er maar net aan... bij een origineel injectiesysteem krijgt de bak behoorlijk klappen te verduren... Als je trionic 5 hebt of adaptronic wat veel verfijnder is blijft ie wat langer heel.maxmink93 schreef:Nou ben ik niet heel erg thuis in de classic's. Maar ik begreep dat 350NM het max is voor de bak eigenlijk om deze betrouwbaar te gebruiken als daily.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Versterkt diff deksel en een LSD helpen ook om de zaak heel te houden. Aangezien je toch gaat customizen dan moet dat niet heel moeilijk zijn.
Injectiesysteem veranderen naar een moderner systeem is zeker aan te raden!
Injectiesysteem veranderen naar een moderner systeem is zeker aan te raden!
-
Maus71
- Donateur (3x)

Dan kun je je lol op in een Cabrio, chassis is eigenlijk al niet geschikt voor 170 pk, slappe dweil ( maar wel een dweil met klasse)
-
Evoman
- Geregistreerd lid
Ik heb 310 pk, dat is een hand vol. 2 handen volgens de regelgeving. Maar wel dikke fun! Geen classic overigens.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Een 9-3/900NG is qua wegligging totaal niet te vergelijken met een 900 classic.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Een classic cabrio met 250pk kan ook hoor. Alleen beter niet met het standaard onderstel...
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Dat zal nog altijd beter onder controle te houden zijn dan een 900ng/9-3 met 250pk. 
-
AlexJ
- Donateur

Voor zowel de classic als de 900ng als de 9-3og geldt imho dat het slappe dweilen zijn. Alleen door te customizen (veel!) worden die dingen redelijk handelbaar. Stond wel te kijken toen ik ooit in een 9-3OG 2.0 (non turbo) stapte zonder aanpassingen. Ondanks dat ik niet hard reed had ik moeite op een klaverblad!
Totaal een andere wagen dan mijn aangepaste NG.
Andere leuke anekdote is toen ik ooit een lift naar het station kreeg in een classic van KCP. Ik wist niet waar ik het moest zoeken toen ik met +/- 120 een verkeersdrempel zag naderen waar ik met mijn NG met max 35 over heen moet. Ging vrij soepel in de aangepaste classic (evenals het bochtenwerk).
Lang verhaal kort, allemaal auto's die standaard niet gemaakt zijn voor het betere bochtenwerk, maar waar door aanpassing toch wel enigszins lol mee gemaakt kan worden op de weg.
Andere leuke anekdote is toen ik ooit een lift naar het station kreeg in een classic van KCP. Ik wist niet waar ik het moest zoeken toen ik met +/- 120 een verkeersdrempel zag naderen waar ik met mijn NG met max 35 over heen moet. Ging vrij soepel in de aangepaste classic (evenals het bochtenwerk).
Lang verhaal kort, allemaal auto's die standaard niet gemaakt zijn voor het betere bochtenwerk, maar waar door aanpassing toch wel enigszins lol mee gemaakt kan worden op de weg.
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Nu is het natuurlijk ook zo dat er een groot verschil zit tussen een coupe of een cabrio.
Ik rijdt zelf met een 9-3og cabrio met aardig wat meer vermogen. Voor rechtuit is het allemaal prima. Maar bochtenwerk moet je er niet mee doen.
Ik rijdt zelf met een 9-3og cabrio met aardig wat meer vermogen. Voor rechtuit is het allemaal prima. Maar bochtenwerk moet je er niet mee doen.
-
AlexJ
- Donateur

Alles qua dempers/veren/rubbers vernieuwd, en dikkere stabi's/subframebraces/veerpootbruggen/steeringbraces gemonteerd?
Zal nooit een coupe worden, maar moet heel veel winst te behalen zijn lijkt me...
Zal nooit een coupe worden, maar moet heel veel winst te behalen zijn lijkt me...