Het inbouwen verliep redelijk vlot. Ik had een goede tap voor de schroefdraad van de sensor, dus die zat met vijf minuten in de uitlaatpijp. Het kabeltje van de sensor naar de meter werk ik een volgende keer dat de neus er af is netjes weg. Aansluiting van stroom en licht was een kwestie van bijprikken bij de aansluitingen die al gemaakt waren voor de andere twee meters. De met staaldraad omvlochten kabel van de sensor deed op een gegeven moment nare dingen met de niet afgedekte contacten van de schakelaars; even niet aan gedacht
De eerste indruk was goed. Temperatuur liep in eerste instantie op naar zo'n 500 graden, eenmaal op de grote weg aangekomen door naar de 700 en op een gegeven moment terug naar zo'n 600. Daarna ging het na verloop van tijd mis, misschien ook vanwege de al genoemde kortsluiting. De meter sloeg opeens uit naar het einde van de schaal en viel toen terug. Eenmaal thuis nog bovenstaande plaatjes geschoten en de volgende dag op nader onderzoek gegaan. Ik zag toen dat bij het inschakelen van stadslicht of grootlicht de aangegeven temperatuur behoorlijk terugliep. Het zal dus in eerste instantie testen worden of er een spanningsval optreedt bij het inschakelen van de verlichting. Stroom komt van hetzelfde circuit als waar de ontsteking op zit. Misschien slim om een spanningsregulator in de aanvoerkabel te zetten?
(Om dan meteen maar even m'n eigen onderwerp te
Alex