Soms inhouden lagere snelheden stage3
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Soms inhouden lagere snelheden stage3
Goed ik heb een vraag over iets wat mij opvalt de laatste tijd.
Zins ik het open filter heb en de stage 3 tuning houd de auto bij flink door rijden in zijn 2 en 3 op leuke binnendoor weggetjes waar de snelheid relatief laag is. Dus veel snel acceleren en remmen terug naar 2 en weer snel acceleren naar zijn 3 en weer remmen etc etc ( hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel....)
Ik geef dan gas en dan gebeurd er eerst weinig (in zijn 2) en dan ineens komt ie er weer in (de turbo) op hogere snelheden hier verder nooit last van wat mij dan doet vermoeden dat het met lucht te maken heeft. Je hebt natuurlijk minder rijwind bij lagere snelheden dan bij hogere. Dus mij vermoeden is de IC of het luchtfilter dat bij de lagere snelheden te veel hete lucht te pakken krijgt vanwege de hogere hitte onder de kap bij lagere snelheden.
Dus..... Wie o wie kan me hier wat over vertellen?
IC werd hier en daar al uitgesloten door wat mensen die ik gesproken heb......
Zins ik het open filter heb en de stage 3 tuning houd de auto bij flink door rijden in zijn 2 en 3 op leuke binnendoor weggetjes waar de snelheid relatief laag is. Dus veel snel acceleren en remmen terug naar 2 en weer snel acceleren naar zijn 3 en weer remmen etc etc ( hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel....)
Ik geef dan gas en dan gebeurd er eerst weinig (in zijn 2) en dan ineens komt ie er weer in (de turbo) op hogere snelheden hier verder nooit last van wat mij dan doet vermoeden dat het met lucht te maken heeft. Je hebt natuurlijk minder rijwind bij lagere snelheden dan bij hogere. Dus mij vermoeden is de IC of het luchtfilter dat bij de lagere snelheden te veel hete lucht te pakken krijgt vanwege de hogere hitte onder de kap bij lagere snelheden.
Dus..... Wie o wie kan me hier wat over vertellen?
IC werd hier en daar al uitgesloten door wat mensen die ik gesproken heb......
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Re: Soms inhouden lagere snelheden stage3
Heb toen bij Gijs die fast throttle gebeuren gedaan kan het zijn dat de bsr tuning daar minder op reageert bedenk ik me net.....
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Heb dat in ieder geval weer origineel gemaakt net in het donker. Morgen even testen met rijden. Wat me nu even snel opviel dat de turbo meter sneller en vooral directer regeert op gas geven! Misschien toch ook een lekje gehad daar ergens...... Morgen stukje rijden.....
-
ReinO
- Donateur (2x)

Waarom de ic uitgesloten. Heb je tempmeting?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Geen idee heb hem nog niet goed genoeg over gesproken maar hij dacht van niet......
Nee heb geen meting
Even voor de duidelijkheid het gebeurd maar af en toe en alleen op lagere 2e versnelling snelheid.
Nee heb geen meting
Even voor de duidelijkheid het gebeurd maar af en toe en alleen op lagere 2e versnelling snelheid.
-
ReinO
- Donateur (2x)

stomme vraag: je cc werkt naar behoren de hele tijd?
ik neem aan dat je de di, bougies, apc klep, map sensor, vacuslangen, en lekken ergens uitgesloten hebt.
het is nogal een rijtje.
zelf heb ik de dp bouten wel eens los aangetroffen, een ook het gkh losgestrild (allemaal eigen schuld hoor).
je kan het slangeje van de apc klep loshalen en testen of dat iets uitmaakt: rustig aan rijden he!
ik neem aan dat je de di, bougies, apc klep, map sensor, vacuslangen, en lekken ergens uitgesloten hebt.
het is nogal een rijtje.
zelf heb ik de dp bouten wel eens los aangetroffen, een ook het gkh losgestrild (allemaal eigen schuld hoor).
je kan het slangeje van de apc klep loshalen en testen of dat iets uitmaakt: rustig aan rijden he!
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
CC werkt altijd ja 
Nieuwe bougies. DI is goed etc etc etc
Het is of de IC of het teveel aan hete lucht bij langzamere snelheden.
Het gebeurd alleen (of en toe) bij flink stampen en dan weer snel optrekken verder nooit.....
Nieuwe bougies. DI is goed etc etc etc
Het is of de IC of het teveel aan hete lucht bij langzamere snelheden.
Het gebeurd alleen (of en toe) bij flink stampen en dan weer snel optrekken verder nooit.....
-
gsuk
- Geregistreerd lid
Heeft Bsr niet een Koppel begrenzer in de 1e twee versnellingen?
Gr. Emile
Gr. Emile
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Dat is het niet
Want het is soms. De keren dat ik het gehad heb is op 1 hand te tellen en ik rij aardig door meestal 
Overigens vraag ik het me af die begrenzer. In andere tunings heb ik ze wel gehad maar BSR is een banden sloop tune
Vanmorgen trekker inhalen na een rotonde en gewoon beide wielen spinnnen op een NIEUWE weg 
Overigens vraag ik het me af die begrenzer. In andere tunings heb ik ze wel gehad maar BSR is een banden sloop tune
-
johnb52
- Donateur (7x)

Nieuwe weg heeft ook geen.grip he 
-
ReinO
- Donateur (2x)

je hebt een viggen ic neem ik aan (te lui om je topic te bekijken)?
dan zal het misschien tijd worden voor een full alu: 265 euro uit zweden.
achteraf had ik liever een nog grotere ic gehad: dus als je nog verder wilt tunen gelijk een giga ic
dan zal het misschien tijd worden voor een full alu: 265 euro uit zweden.
achteraf had ik liever een nog grotere ic gehad: dus als je nog verder wilt tunen gelijk een giga ic
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Ik ga niet verder. Misschien als de turbo vervangen moet worden maar ik denk het niet. Vind het hard zat gaan voor de verkeerd aangedreven auto met te weinig grip
Ik verdenk ook de ic.... met zomer weten we het zeker
Ik verdenk ook de ic.... met zomer weten we het zeker
-
AeroR
- Geregistreerd lid
je hebt geen tcs die roet in het eten gooit?
Ik heb mijn twijfels of dit inlaat temp gerelateerd is.
Ik had met mijn viggen ic ook last van hoge temperaturen maar dat was in de zomer bij hogere snelheden. Kan me voorstellen dat jij ook bij deze temperaturen met aanzienlijk minder rijwind en zo'n rijstijl verhoogde inlaat temp kunt krijgen waardoor je performance minder wordt. Maar dan heb je gelijk daarna niet weer vol vermogen zoals je beschrijft. Eenmaal weer wat snelheid krijg je inderdaad meer koeling en zal je performance weer wat verbeteren maar dat is geen aan/uit gevoel zeg maar. Jammer dat je geen metingen hebt, dat zou het wel duidelijk maken of het een temp verhaal is.
Doe eens een beetje lief tegen je Saabje trouwens
Ik heb mijn twijfels of dit inlaat temp gerelateerd is.
Ik had met mijn viggen ic ook last van hoge temperaturen maar dat was in de zomer bij hogere snelheden. Kan me voorstellen dat jij ook bij deze temperaturen met aanzienlijk minder rijwind en zo'n rijstijl verhoogde inlaat temp kunt krijgen waardoor je performance minder wordt. Maar dan heb je gelijk daarna niet weer vol vermogen zoals je beschrijft. Eenmaal weer wat snelheid krijg je inderdaad meer koeling en zal je performance weer wat verbeteren maar dat is geen aan/uit gevoel zeg maar. Jammer dat je geen metingen hebt, dat zou het wel duidelijk maken of het een temp verhaal is.
Doe eens een beetje lief tegen je Saabje trouwens
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Heb luchtfilter nu vervangen voor het standaard filter maar zonder de snorkel na het filter en heb idioot over een industrieterrein lopen rijden en het is niet meer gebeurd..... op de lange termijn even afwachten.
Hij leek ook beter door te trekken maar goed het zijn geen mega verschillen. Ook andere LMM gedaan en dat geeft verder ook geen verschil.
Grootste verschil is geen inlaat lawaai meer wat als nadeel heeft dat je het afblazen niet meer hoort maar bij normaal rijden wel lekker rustig is
EN gaspedaal respons is VEEEEEL minder en de turbo spoelt een fractie minder snel op. En volgas in zijn 5 bij 60 is geen vel rode turbo meter meer omdat hij te weinig lucht krijgt dus af en toe 5 naar de 4 als je wat sneller wil gaan
En lief?
Hier heb hem ook even verzorgd (gewassen) net na al dat afpeigeren en volgende week krijgt ie 2 extra NIEUWE oogjes in de bumper
Hij leek ook beter door te trekken maar goed het zijn geen mega verschillen. Ook andere LMM gedaan en dat geeft verder ook geen verschil.
Grootste verschil is geen inlaat lawaai meer wat als nadeel heeft dat je het afblazen niet meer hoort maar bij normaal rijden wel lekker rustig is
En lief?
Hier heb hem ook even verzorgd (gewassen) net na al dat afpeigeren en volgende week krijgt ie 2 extra NIEUWE oogjes in de bumper