green giants, alle typen goed?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

green giants, alle typen goed?

Bericht door ReinO » zo 24 nov, 2013 18:06

op ebay worden green Giants aangeboden voor veel verschillende motoren. Meestal wel met hetzelfde artikelnummer.
Gaat dit allemaal passen op mijn 900ng uit 1998? setjes van 8 stuks voor 200 euro: lijkt me een goede deal. de andere 4 lijken me goed door te verkopen evemtueel.
anders 4 stuks voor 118 euro.
Allemaal beter dan 100 euro per stuk.

72sonett3
Geregistreerd lid

Re: green giants, alle typen goed?

Bericht door 72sonett3 » zo 24 nov, 2013 20:46

Tuning met diepvrieserwten???

Afbeelding

Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Sebusta » ma 25 nov, 2013 0:15

Als het artikelnummer hetzelfde is lijkt me dat ze allemaal hetzelfde zijn. De green giant's worden in meerdere motoren gebruikt. Weet niet of er verschil ik aansluiting zit.
Bij de deka's heb je een korte en een lange versie en dan nog eens verschil tussen Amerikaans of Europesche stekker aansluiting.
Heb me nooit zo heel erg verdiept in de green giant's. Kon ze alleen voor hogere prijzen vinden, maar €200 voor 8 is niet duur. Heb voor mijn deka's hetzelfde betaald maar dan voor 4. Wel inclusief verzendkosten uit de VS.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 25 nov, 2013 8:57

dat was een goede deal. maar ik kijk toch eerst naar die green Giants, die zouden iets beter zijn toegerust voor het pk bereik van mijn motor.
en een rustiger stationair loop hebben.
Die stekker is idd een aandachtspunt: EV1 wordt aangegeven bij sommigen. maar allemaal met identiek artikelnummer dus dat lijkt eender.
Ze komen veelal uit ford motoren (soms mustang). nog ff zoeken maar de komend dagen weer veel te veel normaal werk.
(ik ben trouwens gek op erwten en bonen, maar dat terzijde)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 27 nov, 2013 9:17

bij het doorklikken op de advertentie bleek het toch om een stuksprijs te gaan.
gisteren dus maar besteld bij beste onderdelen.nl

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 27 nov, 2013 9:42

Heh, shit, had dat maar even getypt voor het bestellen...
Forummer Maarten heeft nog een gloednieuwe set (bij mij) liggen die waarschijnlijk voor minder weg mag dan waar jij ze voor besteld hebt.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 27 nov, 2013 9:50

jammer idd, maar volgens mij zijn er wel potentiele geïnteresseerden momenteel. ik geloof dat die green Giants tot 340 pk kunnen of zo.
in de die categorie hebben we wel wat actieve foummers.

bovendien schijnen deze injectoren netter stationair te lopen dan deka's en sowieso een stabieler sproeibeeld te hebben (dit heb ik uiteraard niet uit eigen ervaring maar
levert rondlezen op het www op)

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » wo 27 nov, 2013 11:04

ReinO schreef:...bovendien schijnen deze injectoren netter stationair te lopen dan deka's en sowieso een stabieler sproeibeeld te hebben...
Er zijn vele verschillende typen Deka's met verschillende sproeibeelden en "dead-times" (en lengtes en stekkers). Daarbij komt nog eens dat voor goed gebruik in onze SAAB-jes de 630's bijv moet "klokken"/"uit-richten" (geef er een naam aan). Om ze vooral bij lage belastingen netjes in het spruitstuk te laten "sproeien".

Veel commentaar er over, wat je op internet vindt, is niet altijd even terecht...

Latere Deka's als de 875's zijn over het algemeen betere injectoren, eigenlijk niet te vergelijken, dan bijv de oudere 630's... beter onder lagere belastingen en beter onder hogere belastingen... zomaar een voorbeeld.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » wo 27 nov, 2013 19:31

dan hoop ik dat die Green Giants plug en play zijn. anders lossen we dat ook wel op.
Maar het verhaal van Evo bevestigd wel dat dat 'richten' een extra vaardigheid vraagt.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 28 nov, 2013 12:09

Boah... zo veel stelt het nu ook weer niet voor. Even goed kijken hoe je ze monteerd. Kost je een paar minuten extra... Vaak lijkt het dat ze er dan scheef in zitten, maar dat "hoort" dan dus zo...

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 28 nov, 2013 18:22

we leren bij, thnx.

maandag eerst naar de vermogensmeting.

daarna met de Giants rijden en kijken wat het verschil is. ik zet vantevoren wel de 4 bar drukregelaar er in.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 28 nov, 2013 23:35

Gewoon om even te checken of ik het wel snap...

Als je die giants en 4 bar fpr erin zet, ga je dan ook de software herschrijven?
Dit moet namelijk wel! En... green giants en 4.0 fpr zijn zover ik weet nog niet vaak samen gedaan.
En, wat is het nut van green giants met een 4 bar fpr?
Als je de druk op moet schroeven om genoeg brandstof te krijgen had je dus eigelijk gewoon grotere injectoren moeten kopen.

En... dit herschrijven van de software vergt een breedband lambda en heel wat tijd en kunde om de fuel map goed te krijgen denk ik.
Ik zou het knap vinden als je dit zo in een dag voor elkaar krijgt.

Maar, zoals je het nu schrijft ben ik van mening dat het er op lijkt dat je dingen gekocht hebt voor het kopen an sich zonder dat je echt weet wat je doet...
Of vergis ik me?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 28 nov, 2013 23:48

groene injectoren en en 4 bar drukregelaar zijn 2 vinkjes in de t5 suite en het is weer klaar!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 29 nov, 2013 0:01

Haha, twee vinkjes... jep, wat niet weet, wat niet...

Maar die 4.0 bar fpr met die kleine groene snap ik ook niet...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Sebusta » vr 29 nov, 2013 0:04

Een vinkje in t5 suite wil niet zeggen dat het meteen goed werkt. Met andere injectoren kan je soms nog wel volstaan met het aanpassen van je injectorconstante. Met een andere turbo, andere fpr en andere injectoren zal je echt opnieuw je fuelmap moet gaan finetunen.

Het is me niet helemaal duidelijk of rein nou een 4 bar fpr heeft of een 4 bar mapsensor.
Mapsensor is idd even instellen in de suite. Voor de injectoren en turbo zou je een andere bin kunnen gebruiken van ecuproject om als basis te dienen.

Plaats reactie