Vandaag bij Gijs een soft stage 3 op mijn 9-3ss laten zetten, was wederom gezellig.
Al pratende kwamen we van ic en grotere injectoren op de turbo uit.
Waar ik, en met mij meer stage1 9-3 sports rijders, misschien interesse in hebben is een turbo die vroeg opspoelt, maar wel meer power heeft en op het huidige slangen en 3"downpipe past van de garrett die op de 1.8t en 2.0t zit.
Dus ipv een mh14 een upgraded garrett die echt plug en play is. Maar wel meer power heeft en toch sneller opspoelt dan de mh.
Wie heeft daar wel eens over nagedacht?
Je hebt waarschijnlijk minimaal 5 geinteresseerden nodig wil het aantrekkelijk blijven.Omdat de wieltjes uitgedokterd moeten worden en er custom software voor deze setup geschreven moet worden.
Thoughts?
Gedachtes over Garrett met custom schoepen voor 9-3sports
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Gedachtes over Garrett met custom schoepen voor 9-3sport
Keuze te over...
Ik heb wel eens zitten kijken naar ETT wielen voor in mijn 19T. Zal d'r wel van komen bij een aankomende revisie.
Veel googlen en lezen is mijn devies. Wil je custom kost het je tijd of geld of beide...
Ik heb wel eens zitten kijken naar ETT wielen voor in mijn 19T. Zal d'r wel van komen bij een aankomende revisie.
Veel googlen en lezen is mijn devies. Wil je custom kost het je tijd of geld of beide...
-
ZSR
- Donateur (3x)

Ik dacht al waar blijft Evo
Weet jij of er upgrade wieltjes zijn voor de standaard garrett? Kkk look a likes?
Het ontwikkelen van de bij passende software gaat idd ook geld kosten vandaar dat ik wil peilen of er meer interesse is in een upgraded garrett die sneller opspoelt dan de mh, meer power kan geven dan een stock garrett en die verder 100% plug and play is???
Weet jij of er upgrade wieltjes zijn voor de standaard garrett? Kkk look a likes?
Het ontwikkelen van de bij passende software gaat idd ook geld kosten vandaar dat ik wil peilen of er meer interesse is in een upgraded garrett die sneller opspoelt dan de mh, meer power kan geven dan een stock garrett en die verder 100% plug and play is???
-
remels75
- Geregistreerd lid
Ik vraag me af of het qua investering een beetje loont. Een 14T die standaard op de 9-3 Aero zit kost de wereld niet, past ook op een 3" downpipe (die is hetzelfde voor de Garrett en de MHI). En met stage3 ben je op een 14T al een heel eind verder richting 265 pk volgens Maptun. Moet je nog wel wat olie en koelleidingen laten wisselen, maar custom turbo spul als je alles moet laten doen is ook niet gratis. Die opspoeltijd ben ik met een dikke downpipe en een stage3 eigenlijk niet zo bang voor, dat komt hoe dan ook een stuk vlotter op toeren dan stock.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Draai nu een stock garrett met een 3" downpipe. Met soft stage3 van Gijs.
Hij lijkt al op te spoelen bij 1500 toeren heb ik het idee. Wanneer merk jij je boost van de mh?
(Er zit trouwens wel een versterkte koppeling op) Alles trekt lekkerder op in de 1-2 en 3de versnelling.
De flens van je garret "3 downpipe past toch niet op die van de mh??
Edit: het gaat mij meer om de nm dan de pks. Dus dan zit je tussen de 0 en 3500-4000rpm, als ik het goed begrepen heb van Gijs. Daarboven draai je op de pks. Daarnaast is het mij ook niet om een hogerr top snelheid te doen. Krijg al genoeg van die kl*tte boetes van 5-10km te hard door al die traject controles in de randstad
Hij lijkt al op te spoelen bij 1500 toeren heb ik het idee. Wanneer merk jij je boost van de mh?
(Er zit trouwens wel een versterkte koppeling op) Alles trekt lekkerder op in de 1-2 en 3de versnelling.
De flens van je garret "3 downpipe past toch niet op die van de mh??
Edit: het gaat mij meer om de nm dan de pks. Dus dan zit je tussen de 0 en 3500-4000rpm, als ik het goed begrepen heb van Gijs. Daarboven draai je op de pks. Daarnaast is het mij ook niet om een hogerr top snelheid te doen. Krijg al genoeg van die kl*tte boetes van 5-10km te hard door al die traject controles in de randstad
-
remels75
- Geregistreerd lid
De flens voor de uitlaat is hetzelfde voor zowel de MHI als de Garrett. Kijk ook maar bij BSR waar mijn downpipe vandaan komt, 1 type voor alle turbo's.
http://winkel.bsrtuning.nl/producten/4105633/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus ik hou het voorlopig op een stock 14T (of misschien 16T) en andere injectoren als de volgende stap
http://winkel.bsrtuning.nl/producten/4105633/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus ik hou het voorlopig op een stock 14T (of misschien 16T) en andere injectoren als de volgende stap
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
PK is een resultante van arbeid in een bepaalde tijd. Daarom kunnen blokjes met een laag koppel wel veel vermogen draaien (veel toeren maken), denk aan motorfietsen.
Je wilt wel alle 2 de dingen, snelle spull up en een hoge eind flow. Zijn eigenlijk 2 dingen die niet echt lekker hand in hand gaan. Natuurlijk zijn er wel fancy blaadjes te krijgen, echter ga je daar dan ook voor betalen. Je zult altijd turbo lag blijven houden, is niks aan te doen. Als je echt gek wilt doen kun je er een blower op gaan bouwen. Heb je wel instant boost.
Je vind een MHI te traag opspoelen? Als je je volle boost hebt bij 2300 RPM is dat toch prima?
Je wilt wel alle 2 de dingen, snelle spull up en een hoge eind flow. Zijn eigenlijk 2 dingen die niet echt lekker hand in hand gaan. Natuurlijk zijn er wel fancy blaadjes te krijgen, echter ga je daar dan ook voor betalen. Je zult altijd turbo lag blijven houden, is niks aan te doen. Als je echt gek wilt doen kun je er een blower op gaan bouwen. Heb je wel instant boost.
Je vind een MHI te traag opspoelen? Als je je volle boost hebt bij 2300 RPM is dat toch prima?
-
ZSR
- Donateur (3x)

Tja klinkt op zich prima 2300 volle bak, voel nu wel al dat hij bij de 1500 gaat helpen. Geem idee waar de volle power nu zit met die downpipe en stof stage3 op de garrett.
Kan nu wel veel lager in de versnelling rijden. Is soms wel prettig in de stad.
Maar eens iemand vragen of ik mee kan rijden in een 1.8t met downpipe en mh en stage3
Eens voelen wat het verschil is lijkt mij.
Neem aan dat ik bij de 2300 wel veel meer duw ervaar met een mh14 tov een garrett of kan ik dan beter meteem voor de 16t gaan.
Ik begrijp dat ik voor de nm de 2.8 had moeten nemen?
Kan nu wel veel lager in de versnelling rijden. Is soms wel prettig in de stad.
Maar eens iemand vragen of ik mee kan rijden in een 1.8t met downpipe en mh en stage3
Eens voelen wat het verschil is lijkt mij.
Neem aan dat ik bij de 2300 wel veel meer duw ervaar met een mh14 tov een garrett of kan ik dan beter meteem voor de 16t gaan.
Ik begrijp dat ik voor de nm de 2.8 had moeten nemen?