HKS Turbo timer

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

HKS Turbo timer

Bericht door nastydrive » do 13 jun, 2013 11:03

Wie hebben dit al in hun saab zitten voor een langere levenduur van de turbo

http://www.tuning-gids.nl/turbotimer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

inactief
Geregistreerd lid

Re: HKS Turbo timer

Bericht door inactief » do 13 jun, 2013 11:19

Het is lastig de motor te laten draaien als de Saab in z'n achteruit staat...
Laatste km rustig rijden werkt beter lijkt me! :wink:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 13 jun, 2013 12:57

Idd, behalve op een 9000 (die hoeft niet in de R geparkeerd te worden) volkomen nutteloos.... Ik laat hem overigens altijd nadraaien en rij de laatste km's altijd rustig. Aangezien ik 8 km van de snelweg woon en dan eerst een stuk 80 moet en dan een stuk 50 op een éénbaans weg lukt dat altijd uitstekend.

arnemuiden
Geregistreerd lid

Bericht door arnemuiden » do 13 jun, 2013 17:53

hoe werkt dat precies met die achteruitschakeling.. zit daar gewooneen stekkertje aan net als bij een handrem ?
dan zou je hem kunnen omzeilen. ik wil ook wel graag een turbotimer eigenlijk.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » do 13 jun, 2013 17:56

Hoe moeilijk is het om de auto een minuutje stationair te laten draaien? :P

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » do 13 jun, 2013 18:24

Vind dit ook een nutteloos iets, gewoon laatste kilometer rustig rijden, neem aan dat jullie ook in een woonwijk wonen. En daar rij ik niet met boost doorheen?

Achteruit schakeling is een mechanisme, kun je er natuurlijk uit slopen...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 13 jun, 2013 19:58

Kan maar waarom zou je die extra veiligheid weghalen ten gunste van zo'n nutteloze tijdschakelaar? Gewoon de laatste kilometer(s) rustig rijden of een minuutje stationair draaien voor je uitstapt...

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » do 13 jun, 2013 20:39

Vind ik ook hoor! Zet hem liever in z'n versnelling dan handrem. Gebruik hem alleen als ik de motor laat lopen en uitstap ofzo...

Juist lekker saab's die achteruit en dan versnelling eruit :-)!

baas 2.3
Geregistreerd lid

Bericht door baas 2.3 » do 13 jun, 2013 21:08

valt de auto niet uit als je de sleutel eruit haalt, omdat de key ring de sleutel niet meer ziet?

gr

nastydrive
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door nastydrive » do 13 jun, 2013 21:56

Zou het voldoende zijn als je 10 minuten rustig rijd voor dat je auto stil zet wanneer de turbo zo heet is geweest als hieronder

Afbeelding

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 14 jun, 2013 0:02

Gewoon uit zetten en op tijd een nieuwe, maar vooral grOOO0000000tere turbo terug plaatsen :mrgreen:

Overigens, bij een automaat zou het wellicht wel kunnen werken... maar ik vind het verder een nutteloos ding... :roll:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 14 jun, 2013 0:26

nastydrive schreef:Zou het voldoende zijn als je 10 minuten rustig rijd voor dat je auto stil zet wanneer de turbo zo heet is geweest als hieronder
10 minuten is heel wat... en ligt er aan hoe je rijdt... Ik zou dan minimaal 80 rijden 10 minuten lang, pak je lekker wat rijwind mee. Het gaat er vooral om dat de turbo niet wordt belast, dus 80 in de 5e versnelling voldoet prima.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 14 jun, 2013 0:56

leuk! maar niet in een saab vanwege het al eerder genoemde versnellingsslot! :wave:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 14 jun, 2013 8:52

gewoon rustig rijden het laatste stuk en vooral geen turbodruk meer opbouwen.
btw zit er per ongeluk al op, maar ik kan beide ventilatoren aanschakelen via de ac bediening, op deze manier raak je ook flink wat warmte kwijt tijdens de laatst km.

bij gouwstra saab in deventer werkt een monteur met een nissan skyline, die kan op afstand de auto ook aanzetten, is natuurlijk wel grappig speelgoed

DylanJJ
Donateur
Donateur

Bericht door DylanJJ » vr 14 jun, 2013 10:09

turbopilot schreef:gewoon rustig rijden het laatste stuk en vooral geen turbodruk meer opbouwen.
btw zit er per ongeluk al op, maar ik kan beide ventilatoren aanschakelen via de ac bediening, op deze manier raak je ook flink wat warmte kwijt tijdens de laatst km.

bij gouwstra saab in deventer werkt een monteur met een nissan skyline, die kan op afstand de auto ook aanzetten, is natuurlijk wel grappig speelgoed
Hé, dat is leuk. Dat wil ik ook wel kunnen, ventilator inschakelen 8)

Plaats reactie