9-3 2002 e85
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
9-3 2002 e85
Wie doet dit al een lange tijd en wat zijn jullie ervaringen?
De software zit al in de ecu, dus tanken en gaan maar ik blijf het eng vinden en dus heb ik het nog niet getankt. Kan mijn auto er echt tegen? Dat is waar ik een beetje mee zit...
Lees zo veel maar zo weinig bevestigend....
De software zit al in de ecu, dus tanken en gaan maar ik blijf het eng vinden en dus heb ik het nog niet getankt. Kan mijn auto er echt tegen? Dat is waar ik een beetje mee zit...
Lees zo veel maar zo weinig bevestigend....
-
Jeroen Breuer
- Geregistreerd lid
Re: 9-3 2002 e85
Heb je dit Tanisha al gevraagd ?
Of gebruik even de zoekfunctie/Google voor dat je iets plaatst.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Of gebruik even de zoekfunctie/Google voor dat je iets plaatst.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
inactief
- Geregistreerd lid
Raar dat je andere software in je auto laat stoppen zonder eerst zelf reseach te doen / je goed te laten informeren door degene die je dit aangepraat heeft...
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Bedankt, zal niks meer vragen omtrent dit onderwerp 
Er hangt een vervelend sfeertje over dit onderwerp op dit forum dat heb ik allang gezien en gelezen, vind dat erg jammer.
Er hangt een vervelend sfeertje over dit onderwerp op dit forum dat heb ik allang gezien en gelezen, vind dat erg jammer.
-
evo
- Donateur (2x)

Oh... welk sfeertje dan?
Ik rij al jaren e85 met mijn SAAB's... zonder enig noemenswaardig probleem.
Wel adviseer ik je na een aantal tankbeurten je brandstoffilter te vervangen. Kan zijn dat wat aangekoekte zooi uit je tank los komt...
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
Wel adviseer ik je na een aantal tankbeurten je brandstoffilter te vervangen. Kan zijn dat wat aangekoekte zooi uit je tank los komt...
-
millerman
- Donateur (3x)

Heeft weinig met het onderwerp te maken, meer met je eigen inzet om informatie te vergaren. Als jij geen inzet toont om wat uit te zoeken, waarom zouden anderen dat dan voor jou gaan doen?
Als je in het subforum even zoekt op E85, vind je al heel snel dit topic: viewtopic.php?f=22&t=77029" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes met lezen, volgens mij vind je alle antwoorden op je vragen!
Als je in het subforum even zoekt op E85, vind je al heel snel dit topic: viewtopic.php?f=22&t=77029" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes met lezen, volgens mij vind je alle antwoorden op je vragen!
-
evo
- Donateur (2x)

Ja, heb je wel gelijk in... maar ach ik ben de beroerdste niet.
Wel komen gebreken eerder aan het licht omdat heea wat nauwer luister op e85.
Wel komen gebreken eerder aan het licht omdat heea wat nauwer luister op e85.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Er heerst geen vervelend sfeertje, er heerst een prettig sfeertje.
Maar zoals Millerman al aanhaalde, een beetje verder kijken dan je neus lang is helpt!
viewtopic.php?f=22&t=77029" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar zoals Millerman al aanhaalde, een beetje verder kijken dan je neus lang is helpt!
viewtopic.php?f=22&t=77029" onclick="window.open(this.href);return false;
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
evo schreef:Oh... welk sfeertje dan?
Omdat er gelijk wat met de rug naar me toe gedraaid wordt terwijl ik gewoon om wat lange termijn ervaringen vraag ongeacht wie er de tune gedaan heeft. Lijkt me niks raars om meerdere ervaringen en meningen te horen en wederom ongeacht wie de tune gedaan heeft.
Ik rij gewoon met standaard hardware met de bio setup. Nou lees ik op het net dus ook buiten deze site dat het prima kan maar ik vraag dus binnen deze site of er iemand al langere tijdet alleen software aanpassingen op e85 rijd. Ik durf het niet zo goed omdat de auto ook betrouwbaar moet blijven. Dus deze vraag komt puur uit het feit dat ik het niet durf te tanken dus als ik dan van meerdere mensen zou horen dat het echt kan is die stap misschien wat makkelijker....
Het heeft dus niks met beter informeren etc te maken want dat heb ik gedaan. Ook heeft Tanisha mij alles duidelijk en eerlijk uitgelegd maar dat wil niet zeggen dat ik het er zo in durf te gooien
En dat topic heb ik grotendeels gelezen, maar kan er niet helemaal uithalen of ik met de standaard hardware prima e85 kan draaien.
-
evo
- Donateur (2x)

Zijn toch wel al een aantal mensen hier, die dat ook verkondigen, die al langere tijd op e85 rijden, hoor!JWF_Peters schreef:evo schreef:...Het heeft dus niks met beter informeren etc te maken want dat heb ik gedaan...
Maargoed. Je/onze SAAB's kunnen er origineel dus prima tegen. Mogelijk dat je issues kunt krijgen met aftermarket spul, zoals benzineslangen die er later eens op gezet zijn e.d... daar kan ik weinig over zeggen zo.
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Dus er vanuit gaande dat alles orgineel is is het geen enkel probleem?
Wat vind jij er persoonlijk van kwa rijden etc?
Wat vind jij er persoonlijk van kwa rijden etc?
-
christaero
- Donateur

Geen enkel probleem op E85, of het moet de alcoholdamp uit de uitlaat zijn... Laatst bij een alcoholcontrole werd er aan mij gevraagd of ik gedronken had, ik lollig doen natuurlijk "Nee, agent, maar mijn Saabje wel"
... Moest gelijk al mijn papieren laten zien en toch maar even "voor de zekerheid" blazen
Als je naar de literprijs kijkt, wordt je er dan ook niet minder bang van? Verbruik gaat wel iets omhoog.
Dus gewoon E85 in de tank en gaan met die banaan.
Als je naar de literprijs kijkt, wordt je er dan ook niet minder bang van? Verbruik gaat wel iets omhoog.
Dus gewoon E85 in de tank en gaan met die banaan.
-
millerman
- Donateur (3x)

Als alles stock is, hangt het wel een beetje van je software af. E85 vraagt meer liters brandstof bij dezelfde hoeveelheid lucht. Je moet dus meer inspuiten, zeg grofweg 20% meer. Dat betekent dat je maximumvermogen wat lager ligt als je geen grotere injectoren hebt. Daarnaast kan de stock brandstofpomp ook niet het maximale aan als je wel grotere injectoren hebt. Dus wel handig om te weten wat je software op E85 vraagt.
Als je koudwatervrees hebt, kun je altijd even beginnen met bijvoorbeeld 20-25% E85 in je tank en de rest gewoon benzine. Als de software goed is, rekent deze zelf alles uit wat tussen de E85 en E0 ligt.
Als je koudwatervrees hebt, kun je altijd even beginnen met bijvoorbeeld 20-25% E85 in je tank en de rest gewoon benzine. Als de software goed is, rekent deze zelf alles uit wat tussen de E85 en E0 ligt.
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Conclussie is gewoon erin gooien en proberen!! Heb me best gedaan om zaterdag de tank vol te kunnen gooien met e85. Kan ik gelijk zien wat er met het verbruik gebeurd.....
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Nouu ik weet het niet het loopt verder goed maar het verbruik is knap hoger denk ik. En vertrouw het toch niet helemaal allemaal hoor was bij Geldermalsen en die begon gelijk over leidingen vervangen etc dus ik denk dat het ook de laatste tank is.... Ben te bang dat er dingen stuk gaan.....