Stuurhuis klem

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
JustWicked
Geregistreerd lid

Stuurhuis klem

Bericht door JustWicked » za 16 feb, 2013 18:32

Hey,

Ik heb zojuist maar even mijn Speektuning pakketje uitgepakt met daarin de stuurhuis klem en 2 stuurhuis rubbers...
Ik gelijk even gegoogled... De rubbers die ik heb gekocht (set van 2) blijken nu nutteloos te zijn met de klem? Eentje met een rond gat en eentje met een ''vierkant'' gat.

Ook schijnt dit geen geweldige klem te wezen? Maar had ik er beter een kunnen kopen met een extra stang die ergens bij je veerpoot vast komt.

Wie geeft mij verduidelijking?
En zou ik eventueel zo stangetje nog extra kunnen monteren op deze klem?

Afbeelding
Afbeelding

(deze schijnt 10x beter te zijn maar kan ik zo'n stangetje ook gebruiken op die klem die ik al heb?Afbeelding

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Stuurhuis klem

Bericht door AR » za 16 feb, 2013 23:04

Tja...wellicht volgende even andere volgorde doen (eerst vragen, dan bestellen).

1. Je kunt de originele rubbers vervangen door die van Powerflex, dat is een milde verbetering.
2. Je kunt de bestuurderskant vervangen door die van powerflex en de bijrijders kant door de oranje steun, dat is een goede verbetering.
3. Je kunt de bestuurderskant vervangen door die van Powerflex en de bijrijders kant door die van Parts For Saab, dat is de best haalbare verbetering.

Eventueel kun je zelf een stang maken tussen de oranje steun en het chassis, maar daar zul je dan zelf iets voor moeten creëren, dit omdat de maatvoering van de blauwe steun (Parts For Saab) anders is.

Succes met je keuze, overigens is de powerflex steun aan de bestuurderskant een #$@%%@@#%^% werk om te plaatsen.

Gr Arco

JustWicked
Geregistreerd lid

Bericht door JustWicked » zo 17 feb, 2013 16:06

Hey bedankt voor de uitleg super duidelijk!

Alleen waar precies komt dan die Powerflex rubber aan de bestuurders kant? Misschien even een fototje? Ik dacht namelijk dat ze over elkaar heen moesten als je een ''afwijkend'' model stuurhuis had.
Maar ik kan dus het beste die goude klem terug sturen samen met dat rubber met het ronde gat en dan die andere klem ''brace'' kopen.

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » zo 17 feb, 2013 16:11

Even voor de duidelijkheid, wat voor Saab heb je en welk modeljaar?

Ik zal even kijken of ik een foto'tje kan vinden.

Gr Arco

JustWicked
Geregistreerd lid

Bericht door JustWicked » zo 17 feb, 2013 21:05

93 cabrio 2002 met een splinternieuwe B235e :D

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » zo 17 feb, 2013 23:01

wees je er wel van bewust dat alles wat je stugger maakt aan de voorzijde ook invloed gaat hebben op trillingen in het stuur die hierdoor erger gaan worden
het stuurhuis zit op blikken steunen aan de carrosserie door dat stuurhuis vast te ankeren aan die steunen wat je met dit soort modificaties doet krijgt de carrosserie het nu vol te voortduren de trillingen die anders door de rubbers werden opgevangen gaan nu door naar de carrosserie en je stuur

deze modificaties hebben zowel plus als ook minpunten

AlexJ
Donateur
Donateur

Bericht door AlexJ » ma 18 feb, 2013 10:34

Maar als je een cabrio hebt zijn ze nog meer noodzakelijk dan met een vast dakje. Dus ik zou zeggen lekker aanpakken, die wegligging!

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » ma 18 feb, 2013 11:00

AR schreef:Tja...wellicht volgende even andere volgorde doen (eerst vragen, dan bestellen).

1. Je kunt de originele rubbers vervangen door die van Powerflex, dat is een milde verbetering.
2. Je kunt de bestuurderskant vervangen door die van powerflex en de bijrijders kant door de oranje steun, dat is een goede verbetering.
3. Je kunt de bestuurderskant vervangen door die van Powerflex en de bijrijders kant door die van Parts For Saab, dat is de best haalbare verbetering.

Eventueel kun je zelf een stang maken tussen de oranje steun en het chassis, maar daar zul je dan zelf iets voor moeten creëren, dit omdat de maatvoering van de blauwe steun (Parts For Saab) anders is.

Succes met je keuze, overigens is de powerflex steun aan de bestuurderskant een #$@%%@@#%^% werk om te plaatsen.

Gr Arco
Goede uitleg. Ga ik onthouden!

viggentroll321
Donateur
Donateur

Bericht door viggentroll321 » ma 18 feb, 2013 13:10

Afbeelding
Afbeelding

Ter aanvulling van Arco: Voor de duidelijkheid met foto het zijn twee verschillende verbeteringen
Voor een cabrio zou ik ook de six point brace nemen en de extra, of dikkere, ARB. Vooral dat laatste is een goedkope en goeie verbetering.

JustWicked
Geregistreerd lid

KC performance stuurhuis klem

Bericht door JustWicked » di 16 apr, 2013 17:27

Hey!

Ik heb zojuist die oranje/goudkleurige klem gemonteerd.
Maar ik hou aan de bovenkant een spleet van zeg 1cm. en die leiding loopt er daar ook tegen aan. Dit zal na zeg een half jaar doorslijten...
De hele pasvorm van dat ding vind ik al niet super...

Doe ik iets fout of heeft iemand een foto hoe hij bij haar/zijn auto zit?

Groet,
Just

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: KC performance stuurhuis klem

Bericht door Sapphire » di 16 apr, 2013 17:50

Misschien even KCP bellen? Zij kunnen je ongetwijfeld vertellen hoe het moet ;) Of denk ik nu te simpel :D

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » di 16 apr, 2013 17:57

Misschien handig om er even bij te vertellen wat voor auto jij hebt. Als ik de juiste klem in gedachten heb past die volgens mij niet op de auto in je avatar.
Ik zou ze even bellen, of een fotootje maken en hier posten. Bij mij sluit de (partsforsaab geloof ik) klem/brace gewoon mooi en komt niet in de buurt van de leiding.

JustWicked
Geregistreerd lid

Bericht door JustWicked » di 16 apr, 2013 18:06

Het is gewoon een 93OG dus bijna gelijkend aan de 900NG

Deze heb ik:
http://speektuning.nl/shop/product_info ... 0up3egi8t4" onclick="window.open(this.href);return false;

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 16 apr, 2013 18:42

Dus bijna gelijkend zeg je, maar realiseer je wel dat bij de overgang van de 900NG naar de 9-3OG er op ik weet niet hoeveel punten veranderingen zijn uitgevoerd. Het zou zomaar kunnen zijn dat hier iets is gewijzigd en de klem van een 9-3 niet past.

Alex

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » di 16 apr, 2013 18:47

Zou het eens navragen bij Speek Tuning tenslotte levert hij die beugel en staat er duidelijke bij dat hij voor een Saab 9.3 (bouwjaar 1998-2002) is bedoeld.

Plaats reactie