2nd voltage stabiliser

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Danny T
Geregistreerd lid

2nd voltage stabiliser

Bericht door Danny T » vr 15 feb, 2013 23:49

hey,

Nu wil ik continu het beste uit mijn saab halen en kwam ik een" 2nd voltage stabiliser" tegen. Natuurlijk direct even op SF zoeken naar meer info en ervaringsdeskundigen.
niets over gevonden (kan aan mij liggen :wink: ). Zijn er medeforummers die zo'n apparaatje ingebouwd hebben? Voor de tuners onder ons zou dit m.i. een goede "uprade"zijn.
Is het wel mogelijk om zo'n kastje in een saab in te bouwen? Ik ben niet bekend met dit soort aanpassingen maar ben wel erg benieuwd of dit kastje waar maakt wat er over geschreven wordt.

De voordelen:
· A. Increase torque and horsepower.
· B. Improve fuel efficiency. Save 10 procent-25 procent more gas.
· C. Improve engine response. Quicker Engine Start + Better Throttle Response.
· D. Stabilizes idling as well as increases air conditioning efficiency.
· E. Quick engine start by improving ignition system.
· F. Lesser engine noise.
· G. Optimize electrical equipment performance to extend the lifetime of car.
· H. Build-In Electrical Noise Filter. Reduce stereos interference and improve the brightness of headlights.

Wat vinden jullie ervan?

groet,
Danny

9000-95
Donateur
Donateur

Re: 2nd voltage stabiliser

Bericht door 9000-95 » za 16 feb, 2013 9:22

broodje aap

wouter1220
Donateur
Donateur

Bericht door wouter1220 » za 16 feb, 2013 12:03

Hele dikke BS

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » za 16 feb, 2013 22:25

Afbeelding

Danny T
Geregistreerd lid

Bericht door Danny T » ma 18 feb, 2013 11:24

Tja, Ik had het kunnen weten. Anders had iedereen er al mee rond gereden en stond het forum er vol mee. :oops: :oops:
Gelukkig bestaan er geen domme vragen.............
Snel weer tot de orde van de dag en een groot slot op dit topic.

arnemuiden
Geregistreerd lid

Bericht door arnemuiden » za 23 feb, 2013 13:20

wat is dit voor kastje dan precies ??

Tubefreak
Donateur
Donateur

Bericht door Tubefreak » za 23 feb, 2013 14:00

Waarschijnlijk gewoon nog een stabilisator. Die er voor zorgt dat input voltage, welke kan schommelen tussen bepaalde waarde, terug worden gebracht naar 1 stabiele output voltage.

Maar... alle electronica van je wagen is erop gemaakt dat deze binnen een bepaalde bandbreedte van voltage werkt. Komt voltage eronder, dan zou je een verminderde werking kunnen hebben. Maar bij zulke lage voltages heb je een probleem wat opgelost moet worden. Daarnaast doet deze stabilisator daar waarschijnlijk heel weinig aan, want om een te laag voltage omhoog te krijgen moet je heel andere zaken doen dan een beetje stabiliseren stabiliseren. Een stabilisator heeft normaliter een voltage vermindering van enkele volts, hij kan dus van te weinig volt niet zomaar meer maken. Als je dat wilt doen heb je een apparaat nodig ter grootte van je accu.

Te hoog voltage kan ook (dynamo geeft meer dan 12V), de stabilisator zorgt ervoor dat deze terug wordt gebracht naar gewenst niveau. Ook daar is de wagen op berekend en je hebt al een stabilisator. Een tweede gaat daar weinig aan veranderen, want die zou alleen een slecht werkende stabilisator kunnen verbeteren. Bij een gewoon goed werkende standaard wagen, voegt dit dus 0,0 toe.

Vergelijk het met je eigen huis. Als je dacht dat je 230V had kom je vaak bedrogen uit. In Nederland ligt dit tussen 215V (!) en 240V. Je radio/computer/koelkast etc werken daar probleemloos mee.

arnemuiden
Geregistreerd lid

Bericht door arnemuiden » za 23 feb, 2013 14:11

oke hardstikke bedankt. nu snap ik teminste waar het over gaat :)

Plaats reactie