BDP merkteken op pulley ?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Ruud 9.3
Donateur
Donateur

BDP merkteken op pulley ?

Bericht door Ruud 9.3 » zo 25 nov, 2012 13:29

Ik heb een 900 classic MY93 en ben op zoek naar de stand van de pulley in relatie tot het BDP.
Met name dan de 3 boutjes op de pulley waar het airco-wiel mee vast zit, daar wil ik een triggerwheel op monteren.

Weet iemand of er gegevens bekend zijn van de maatvoering van die drie boutjes op de pulley t.o.v. het BDP ?

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: BDP merkteken op pulley ?

Bericht door gertram » ma 26 nov, 2012 19:22

Het hangt er vanaf waar je precies je sensor plaatst. De gaatjes van het triggerwheel waar je deze aan de poelie vastzet moet je pas boren op het moment dat alles op zijn plek zit, de krukas op BDP staat en de sensor boven de 20e sleuf hangt.
Afbeelding

Wat wil je als triggerwheel gebruiken als ik vragen mag?

Nog wat leesvoer: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... 197&page=7

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Bericht door Ruud 9.3 » ma 26 nov, 2012 19:36

Ik denk dat ik voor een platte schijf ga, want ik wil de airco behouden.
Dus als iemand nog een 60-2 triggerwheel heeft liggen dan houd ik me aanbevolen.

Een origineel 9000 triggerwheel past er ook nog wel tussen, alleen heb ik dan geen ruimte om boutjes vast te draaien.
Bij een platte schijf is die ruimte er wel, naar ik verwacht.

gertram
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door gertram » ma 26 nov, 2012 20:09

Je kunt ook je vliegwiel laten bewerken met een 60-2 patroon. BS-AutoTune kan dit, maar je moet er naar ik begrepen heb wel geduld voor hebben.

windekind
Donateur
Donateur

Bericht door windekind » ma 26 nov, 2012 20:43

Ik heb mijn vliegwiel door BS-Autotune laten boren op 60-2. Duurde inderdaad erg lang.
SSO kan het ook, en dan wel veel sneller, heb ik gehoord.
Je moet dan wel vantevoren goed nadenken waar je de sensor gaat plaatsen, in relatie tot de plaats van de ontbrekende tanden. E.e.a. hangt af wat voor systeem de ontsteking gaat sturen.

Ruud 9.3
Donateur
Donateur

Bericht door Ruud 9.3 » ma 26 nov, 2012 21:31

Ik heb enige tijd terug contact gehad met een bedrijf dat zich bezig houdt met tuning in de race-wereld en zij gaven aan dat de standaard Bosch sensor niet geschikt zou zijn voor ronde gaten. Dus dat houdt mij er een beetje van tegen. Daarbij denk ik dat een triggerwheel aan de pulley-zijde uiteindelijk wat voordeliger is.

Heeft de spie die tussen de pulley en de krukas zit nog een relatie met BDP ? Bijvoorbeeld spie recht boven = BDP ?
Dan hoef ik alleen maar de maat op te meten van een losse pulley en kan ik het triggerwheel met kleine slobgaten voorbereiden.

Wanneer ik bijvoorbeeld naar het triggerwheel van een Trionic T5.2 kijk (waar ook drie gaten in zitten) dan zit er precies een gat ter plaatse van de kleinste spleet.

Plaats reactie