aero demper icm 2.5inch
-
stefanR
- Donateur (2x)

aero demper icm 2.5inch
Hallo,
Heb het idee om zelf een catback uitlaat systeem te fabriceren voor onder mijn saab 9-3 1.8t.
Nu heb ik een aero einddemper gekocht en nu heb ik een aantal vragen.
Kan ik deze aero demper aansluiten op 2.5 inch?
Kan ik de middendemper er tussen uit laten zonder problemen met apk?
Gaat de saab hier meer geluid door maken?
Zou het het vermogen ten goede komen?
En tenslotte is er iemand die dit al eens gedaan heeft?
Mvg Stefan
Heb het idee om zelf een catback uitlaat systeem te fabriceren voor onder mijn saab 9-3 1.8t.
Nu heb ik een aero einddemper gekocht en nu heb ik een aantal vragen.
Kan ik deze aero demper aansluiten op 2.5 inch?
Kan ik de middendemper er tussen uit laten zonder problemen met apk?
Gaat de saab hier meer geluid door maken?
Zou het het vermogen ten goede komen?
En tenslotte is er iemand die dit al eens gedaan heeft?
Mvg Stefan
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: aero demper icm 2.5inch
volgens mij is de middendemper een geluiddemper en hoeft er niet per sé te zitten voor de APK, hij gaat dan zeker meer geluid maken, ik weet alleen niet of geluid ook gemeten wordt op de APK (er wordt wel eens op gecontroleerd).\
En ik dacht dat de geluiddemper toch al een holle buis is, met gaatjes met daarachter dempingmateriaal eromheen (tenminste zo was het bij mijn vorige auto's), dus veel vermogenswinst haal je daar niet uit, behalve als je dus een grotere diameter buis gebruikt.
En ik dacht dat de geluiddemper toch al een holle buis is, met gaatjes met daarachter dempingmateriaal eromheen (tenminste zo was het bij mijn vorige auto's), dus veel vermogenswinst haal je daar niet uit, behalve als je dus een grotere diameter buis gebruikt.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
aero demper icm 2.5inch
Als jij een adapter vind van 2,5" naar stock kun je een 2,5" erop aansluiten.
Middedemper kun je eruit halen, word niet gecontroleerd bij APK. Er word wel een 4gas test gedaan, dus je kat kun je niet verwijderen (mag ook niet). Vraag me af of het mooi klink. Geeft vaak een goedkoop geluid.
Vermogens winst zul je niet halen, als het je daar om te doen was? Dan kun je beter voor een downpipe gaan, heb je sneller meer fun!
Middedemper kun je eruit halen, word niet gecontroleerd bij APK. Er word wel een 4gas test gedaan, dus je kat kun je niet verwijderen (mag ook niet). Vraag me af of het mooi klink. Geeft vaak een goedkoop geluid.
Vermogens winst zul je niet halen, als het je daar om te doen was? Dan kun je beter voor een downpipe gaan, heb je sneller meer fun!
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Een adapter is niet zo'n probleem. Bij elke uitlatenboer kan je verlopen van 2,5" naar 2,75, 3, 3.5, etc kopen. En kleiner uiteraard. Die las je er zo tussen of laat dat doen wanneer je niet kan lassen. Of je werkt met klemmen.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

aero demper icm 2.5inch
Ook niet als je van de downpipe af naar 2,5" gaat? Er vanuitgaand dat de TS het heeft over een 2,5" systeem vanaf de turbomaxmink93 schreef:
-
shearwater
- In memoriam †
Ik heb een dergelijke conversie gedaan met mijn 1.9TiD en een 1.8t. Beide hebben standaard uitlaatpijpen van 55 mm buitenwerks. De Aerodemper heeft een pijp van 60 mm (niks inches). Bij de modellen met een 58 L brandstoftank kun je het makkelijkst een koppeling maken in het stuk naast de tank dat recht naar achteren loopt, achter de middendemper, parallel aan de lengteas van de auto. Of dat kan is afhankelijk van de hoeveelheid buis die je aan die demper hebt zitten. Een ander optie is deze koppeling te maken in het stuk vlak voor de demper. Dat geldt vooral voor de modellen met de 62 L tank. Je hebt een auto my 2004? Dan is het nog mogelijk dat er een 62L tank onder zit.
Ik heb de middendemper gewoon laten zitten. Ik hoef niet meer geluid en vermogenswinst haal je er niet mee. Uiteindelijk bepaald het nauwste stuk van de pijp de doorlaat voor de uitlaatgassen.
Omdat ik eerst moeilijk een goed koppelstuk van 55 naar 60 mm kon vinden heb ik er een samengesteld uit 2 stukken. Zie foto. Je kunt, daar ben ik inmiddels achter, ook een RVS-verloop kopen dat gewoon past. http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-u ... uctiedeel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de middendemper gewoon laten zitten. Ik hoef niet meer geluid en vermogenswinst haal je er niet mee. Uiteindelijk bepaald het nauwste stuk van de pijp de doorlaat voor de uitlaatgassen.
Omdat ik eerst moeilijk een goed koppelstuk van 55 naar 60 mm kon vinden heb ik er een samengesteld uit 2 stukken. Zie foto. Je kunt, daar ben ik inmiddels achter, ook een RVS-verloop kopen dat gewoon past. http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-u ... uctiedeel/" onclick="window.open(this.href);return false;

-
tanisha
- Geregistreerd lid
ik rij nu tijdelijk zonder kat en daar verneem je eigenlijk niks van!maxmink93 schreef:Als jij een adapter vind van 2,5" naar stock kun je een 2,5" erop aansluiten.
-
stefanR
- Donateur (2x)

Bedankt voor de reacties.
De saab gaat vanavond op de brug om eens te kijken wat we allemaal nodig hebben aan bochten etc.
Verloopstuk heb ik al gevonden dus dat is geen probleem en verder zal het een hoop laswerk zijn.
De saab gaat vanavond op de brug om eens te kijken wat we allemaal nodig hebben aan bochten etc.
Verloopstuk heb ik al gevonden dus dat is geen probleem en verder zal het een hoop laswerk zijn.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
aero demper icm 2.5inch
Je haalt geen (merkbare) vermogens winst op deze lagen niveaus met iets na de cat te veranderen.
En dat gaat in dit geval niet helemaal op dat dat het dunste deelte de belemmering is. Je uitlaat gassen nemen namelijk drastisch is volume af naar maten het afkoelt. Daarom wil je in het stuk waas je gassen het warsmte zijn (na de turbo) een zo dik mogelijke pijp met zo mogelijk ristricties. En is een dikke eind pijp een beetje mosterd na de maaltijd
...
En dat gaat in dit geval niet helemaal op dat dat het dunste deelte de belemmering is. Je uitlaat gassen nemen namelijk drastisch is volume af naar maten het afkoelt. Daarom wil je in het stuk waas je gassen het warsmte zijn (na de turbo) een zo dik mogelijke pijp met zo mogelijk ristricties. En is een dikke eind pijp een beetje mosterd na de maaltijd