4 tot 5cm verlagingsveren voor 9.3 O.G en bandenevaluatie!!
-
Geronimo1
- Donateur (2x)

4 tot 5cm verlagingsveren voor 9.3 O.G en bandenevaluatie!!
Hallo,
Welke veren kunnen 4cm tot en met 5cm verlagen?
Eibach gaat als ik het goed heb maar tot 3cm verlaging en is wat mij betreft nog heel goed rijdbaar....mag dus iets stugger zijn bij verdere verlaging.
Schroefset mag evt. ook maar wil er niet meer als ongeveer 1000.- aan besteden..
Er komt wel wat vermogen op.
(Als iemand wat heeft liggen hoor ik dat ook graag!)
Mvgr. Geronimus
Welke veren kunnen 4cm tot en met 5cm verlagen?
Eibach gaat als ik het goed heb maar tot 3cm verlaging en is wat mij betreft nog heel goed rijdbaar....mag dus iets stugger zijn bij verdere verlaging.
Schroefset mag evt. ook maar wil er niet meer als ongeveer 1000.- aan besteden..
Er komt wel wat vermogen op.
(Als iemand wat heeft liggen hoor ik dat ook graag!)
Mvgr. Geronimus
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Re: 4 tot 5cm verlagingsveren?
Verlagen en stugheid heeft niet direct iets met elkaar te maken hè.. 
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ik word steeds benieuwder naar dit project 
-
Geronimo1
- Donateur (2x)

Maar wel indirect omdat de veerweg korter wordt. Moeten de veren stugger zijn vooral bij extreme verlaging...Krizzie schreef:Verlagen en stugheid heeft niet direct iets met elkaar te maken hè..
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Re: 4 tot 5cm verlagingsveren voor 9.3 ?
Denk dat je toch op een schroefset uit komt als je veilig lager wilt dan wat er standaard aan verlagingsveren leverbaar is..
Misschien Coen eens vragen, die heeft een custom schroefset onder zijn 9-5. Kost wel wat meer dan 1000,- ben ik bang.
Misschien Coen eens vragen, die heeft een custom schroefset onder zijn 9-5. Kost wel wat meer dan 1000,- ben ik bang.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
4 tot 5cm verlagingsveren voor 9.3 ?
Een B8 en eibach met montage is al richting de 1k.
Goed verlagen doe je met de juiste schokbrekers. Ik vind een 9-3 met b8 en -3cm veren al veel te stug. 9-5 daar integen weer niet.
Ik ken geen bedrijven die een veer leveren lager dan 3cm. Gewoon een veer warm stoken is niet echt een goed idee. Dus kom je redelijk snel op iets echt duurs uit.
Ik zou voor dagelijks gebruik dan gaan voor bilstein B8 met -3 eibach. Wat frissen rubbers (liefst powerflex oid), dubbel ARB's. En voor de looks een /aero body. En natuurlijk de steering brace!
Goed verlagen doe je met de juiste schokbrekers. Ik vind een 9-3 met b8 en -3cm veren al veel te stug. 9-5 daar integen weer niet.
Ik ken geen bedrijven die een veer leveren lager dan 3cm. Gewoon een veer warm stoken is niet echt een goed idee. Dus kom je redelijk snel op iets echt duurs uit.
Ik zou voor dagelijks gebruik dan gaan voor bilstein B8 met -3 eibach. Wat frissen rubbers (liefst powerflex oid), dubbel ARB's. En voor de looks een /aero body. En natuurlijk de steering brace!
-
Powertje
- Geregistreerd lid
Wij kunnen veren leveren voor de 9-3 OG die 40mm verlagen, in combinatie met de Bilstein B8 dempers gaat dat erg goed.
Deze combinatie is zelfs iets minder stug dan verlagen met B8-Eibach.
Mocht er interesse zijn zie ik de PB wel verschijnen, kost gemonteerd iets meer dan 1k.
Deze combinatie is zelfs iets minder stug dan verlagen met B8-Eibach.
Mocht er interesse zijn zie ik de PB wel verschijnen, kost gemonteerd iets meer dan 1k.
-
AlexJ
- Donateur

Ik lag op een gegeven moment meer dan 5cm omlaag met 1 of andere rare Italiaanse veer. Direct omgewisseld vor eibach pro. Veel te slappe veer, maar ook veel te laag om fatsoenlijk mee te rijden. Met deze 30mm heb ik her en der al moeite met de drempels...
Maar eerlijk is eerlijk, zo laag zag er wel heel strak uit!
Maar eerlijk is eerlijk, zo laag zag er wel heel strak uit!
-
Powertje
- Geregistreerd lid
@Alex: 5-6cm gaat ook echt niet met een Bilstein B8
Wij monteren steeds minder Eibach voor de 9-3 OG, veel klanten vinden ze te hard.
De veren die we ontwikkeld hebben zijn net zoals onze 900 Classic veren progressiever en dat maakt het mogelijk ze zachter te laten "voelen" bij kleine hobbels.
Wij monteren steeds minder Eibach voor de 9-3 OG, veel klanten vinden ze te hard.
De veren die we ontwikkeld hebben zijn net zoals onze 900 Classic veren progressiever en dat maakt het mogelijk ze zachter te laten "voelen" bij kleine hobbels.
-
Geronimo1
- Donateur (2x)

Re: 4 tot 5cm verlagingsveren voor 9.3 O.G ?
Powertje PB volgt.
En schokbr.uiteraard Bilstein B8 want heb ik al zeer goede ervaring mee.
En alvast voor de volgers, wanneer set up slaagt in volste zin van het woord en de boel draait,
looks; Wordt de omlijsting en interieur Viggen. Velgen Hirsch 18"
Mvrg Geronimus
En schokbr.uiteraard Bilstein B8 want heb ik al zeer goede ervaring mee.
En alvast voor de volgers, wanneer set up slaagt in volste zin van het woord en de boel draait,
looks; Wordt de omlijsting en interieur Viggen. Velgen Hirsch 18"
Mvrg Geronimus
-
evo
- Donateur (2x)

Als je Eibach te hard vindt moet je zo'n citroen ding kopen 
B8/Eibach vind ik zelf nog redelijk comfy. Heb onder mijn daily B8/H&R liggen (zie onderschrift... nog met Dunlops...
). Ligt volgens mij net wat lager en is ook weer iets stugger. Dat bevalt me beter.
Vergeet echter niet de standaard zaken zoals ze in de Viggen rescue kit zitten... Minstens, zo niet belangrijker! Richting de 300 pk merk je goed dat die 9-3 eigenlijk een vaatdoek is. Ik heb nu zo'n beetje alle mod's erop zitten (Powerflex, steering rack brace, 6 point brace, dubble arb, en wat niet nog allemaal) en vind het nu eindelijk "hanteerbaar"... voorbij de 300 pk...
Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
B8/Eibach vind ik zelf nog redelijk comfy. Heb onder mijn daily B8/H&R liggen (zie onderschrift... nog met Dunlops...
Vergeet echter niet de standaard zaken zoals ze in de Viggen rescue kit zitten... Minstens, zo niet belangrijker! Richting de 300 pk merk je goed dat die 9-3 eigenlijk een vaatdoek is. Ik heb nu zo'n beetje alle mod's erop zitten (Powerflex, steering rack brace, 6 point brace, dubble arb, en wat niet nog allemaal) en vind het nu eindelijk "hanteerbaar"... voorbij de 300 pk...
-
Geronimo1
- Donateur (2x)

Vergeet echter niet de standaard zaken zoals ze in de Viggen rescue kit zitten... Minstens, zo niet belangrijker!
Gaat me idd om die extra cm lager dan Eibach-veren en mag dus stugger zijn.
En Evo kun je toelichten wat je hiermee bedoelt?(bovenste zin)
Ok, kzie dat je al aangevuld heb.......
MVG Geronimus
Gaat me idd om die extra cm lager dan Eibach-veren en mag dus stugger zijn.
En Evo kun je toelichten wat je hiermee bedoelt?(bovenste zin)
Ok, kzie dat je al aangevuld heb.......
MVG Geronimus
-
AlexJ
- Donateur

Als ik mijn eigen post lees lijkt het net alsof ik de eibach pro niet goed vind... Voor de duidelijkheid, ik ben erg te spreken over deze veer! Niet te hard, niet te slap, precies goed voor mijn rijstijl! De 30mm verlaging ziet er goed uit, maar is soms wat onhandig.
Iets anders: viggen rescue kit... De upgrades die evo noemt zijn volgens mij uitgebreider dan deze kit? Die moet ik ook nog eens monteren!
Iets anders: viggen rescue kit... De upgrades die evo noemt zijn volgens mij uitgebreider dan deze kit? Die moet ik ook nog eens monteren!
-
Injectie
- Moderator
Heb je de hele viggen rescue kit of alleen de klem om het stuurhuis.evo schreef:Als je Eibach te hard vindt moet je zo'n citroen ding kopen
B8/Eibach vind ik zelf nog redelijk comfy. Heb onder mijn daily B8/H&R liggen (zie onderschrift... nog met Dunlops...). Ligt volgens mij net wat lager en is ook weer iets stugger. Dat bevalt me beter.
Vergeet echter niet de standaard zaken zoals ze in de Viggen rescue kit zitten... Minstens, zo niet belangrijker! Richting de 300 pk merk je goed dat die 9-3 eigenlijk een vaatdoek is. Ik heb nu zo'n beetje alle mod's erop zitten (Powerflex, steering rack brace, 6 point brace, dubble arb, en wat niet nog allemaal) en vind het nu eindelijk "hanteerbaar"... voorbij de 300 pk...![]()
De Abbott Viggen rescue kit. (het origineel) bestaat uit paarse powerflex in de draagarmen. Kogelgewrichting in de subframeaansluiting van de draagarmen, een 2 points subframebrace. (past niet met 3"dp) en een stuurhuisklem.
meeste mensen praten over een viggen rescue kit terwijl ze alleen de stuurhuisklem hebben.
-
AlexJ
- Donateur

Evo heeft een 6 point brace, wat meer zou moeten doen dan de brace van abbott.
De kogelgewrichten heeft hij dan weer niet... dacht ik... Maar dat moet hij misschien zelf even toelichten
Ik ben ook ernstig benieuwd, want wil straks ook mijn pktjes goed onder controle gaan houden.
De kogelgewrichten heeft hij dan weer niet... dacht ik... Maar dat moet hij misschien zelf even toelichten
Ik ben ook ernstig benieuwd, want wil straks ook mijn pktjes goed onder controle gaan houden.