Ik heb een Saab-tuners dumpvalve geplaatst met de zwaarste veer.
Sindsdien krijg ik na stevig rijden een check engine lampje. Bij uitlezen komt de code P1110 (Charge Air Bypass Valve. Performance Problems) naar voren.
Ik heb de vacuumslangen vervangen en het pijpje wat er op geschroefd moet worden vastgezet met loctite.
Waar moet ik de foutmelding in zoeken? zou de veer te zwaar zijn? Volgens Gijs is de zwaarste veer goed voor mijn set up (b205R, maptun, kingcobra, ferrita, 3' down).
Welke performance problems worden er bedoeld? Kan het bv zo zijn dat de zuiger van de DV vast zit? Voordat ik het pijpje met loctite vastgezet had, had ik deze volledig
in het huis geschroefd. Dit klemde de zuiger vast. Ik kon deze niet vrij bewegen (veer en deksel waren verwijderd). Ik heb toen besloten om dit pijpje niet strak vast te
draaien maar zover totdat deze licht handvast zat,. De loctite moet verder zijn werk doen,. En toch.......weer die melding
Daarnaast komt er ook telkens de P0455 melding( Evaporative Emission Control System Leak Detected (gross leak) naar voren. Ik heb de bekende EVAP klepjes vervangen en ook hier de slangen vervangen door siliconen en toch......weer die melding
O ja, Ik heb de T7 faster responce upgrade van Gijs erop zitten maar dit kan het volgens mij niet zijn omdat de melding er ook al was voor deze upgrade.
Kom maar op met de tips! Ik ben er klaar voor....