9-5 aero met problemen
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
9-5 aero met problemen
hoi,
na een week gelden eindelijk de 9-5 te hebben ingevoerd heb ik ondertussen de eerste problemen al aanwezig.
auto loopt goed alleen heb ik al een paar keer de foutmeldingen 1312 en 1334 gehad. ik vermoedde de DI en heb deze dan ook al eens gewisseld. probleem blijft.
nu denk ik dat het volgende er ook mee te maken heeft.
de auto is gechipt naar 290 pk en voorzien van een andere intake en 3'" DP. als ik nu volgas geef in zijn drie dan schokt en hapert hij tot ik het gas loslaat en weer volgas geef. tijdens het stotteren klinkt het geluid onder de kap alsof je een luchtslang van een compressor afsnijdt en deze door de lucht laat wapperen. als ik wat met het gas speel (volgas / geen gas) dan trekt hij op een gegeven moment vol door en heeft hij nergens last van.
heeft hier iemand ervaring mee? of een tech2 ergens in limburg om eens wat gegevens eruit te vissen?
zit een dumpvalve van forge op, zijn deze goed of is dit het eerste wat ik eraf moet gooien misschien?
of zou ik misschien nog een andere DI moeten proberen? omdat die twee foutmeldingen volgens mij uit de DI komen...
bedankt alvast voor de reacties.
met vriendelijk groeten
na een week gelden eindelijk de 9-5 te hebben ingevoerd heb ik ondertussen de eerste problemen al aanwezig.
auto loopt goed alleen heb ik al een paar keer de foutmeldingen 1312 en 1334 gehad. ik vermoedde de DI en heb deze dan ook al eens gewisseld. probleem blijft.
nu denk ik dat het volgende er ook mee te maken heeft.
de auto is gechipt naar 290 pk en voorzien van een andere intake en 3'" DP. als ik nu volgas geef in zijn drie dan schokt en hapert hij tot ik het gas loslaat en weer volgas geef. tijdens het stotteren klinkt het geluid onder de kap alsof je een luchtslang van een compressor afsnijdt en deze door de lucht laat wapperen. als ik wat met het gas speel (volgas / geen gas) dan trekt hij op een gegeven moment vol door en heeft hij nergens last van.
heeft hier iemand ervaring mee? of een tech2 ergens in limburg om eens wat gegevens eruit te vissen?
zit een dumpvalve van forge op, zijn deze goed of is dit het eerste wat ik eraf moet gooien misschien?
of zou ik misschien nog een andere DI moeten proberen? omdat die twee foutmeldingen volgens mij uit de DI komen...
bedankt alvast voor de reacties.
met vriendelijk groeten
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Re: 9-5 aero met problemen
Welke bougies zitten erin en hoe lang?
Vervangen van de bougies is niet duur.
Anders zou ik aan de DI denken ,niemand in de buurt om hem om te wisselen?
Vervangen van de bougies is niet duur.
Anders zou ik aan de DI denken ,niemand in de buurt om hem om te wisselen?
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
Hey bougies zitten er 250 kilometer in, welke weet ik niet ik zal dit morgen even nakijken.
Heb net drie verschilende DIC erin gehad waarvan er twee zeker werken. Maar het probleem blijft hetzelfde.
Het klinkt wel ook als misfires want ik hoor ook een soort backfire bij volgas.
Zal eens de bougies controleren morgenvroeg.
Bedankt gr swen.
Heb net drie verschilende DIC erin gehad waarvan er twee zeker werken. Maar het probleem blijft hetzelfde.
Het klinkt wel ook als misfires want ik hoor ook een soort backfire bij volgas.
Zal eens de bougies controleren morgenvroeg.
Bedankt gr swen.
-
millerman
- Donateur (3x)

Kijk ook naar de luchtslangetjes. Met name van de BOV naar het schutbord toe of links bij het servopotje waar de evap-klepjes ook zitten.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Verkeerde bougies, platinum 6-jes ipv de 7-tjes die jouw vermogen vereist?
-
hakkie
- Geregistreerd lid
Hoi Swen,
Mss over het hoofd gezien of niet meer aan gedacht dat ik een Tech 2 heb.
Gr Hans R
Mss over het hoofd gezien of niet meer aan gedacht dat ik een Tech 2 heb.
Gr Hans R
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
Potverdikke jao, en ik heb je net nog voor die sleutels gevraagd haha
Komt wel goed als je de v6 ophaald haha
Gr swen
Komt wel goed als je de v6 ophaald haha
Gr swen
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
Hallo,
Ik heb net eveneen bougie eruitgehaald en dit zijn nu bosch superplus FR6KPP33X
Dit zijn naar mijn weten inderdaad de originele Aero bougies.
Welke bougies kunnen de xperts mij nu aanraden?
Mvg swen baeten
Ik heb net eveneen bougie eruitgehaald en dit zijn nu bosch superplus FR6KPP33X
Dit zijn naar mijn weten inderdaad de originele Aero bougies.
Welke bougies kunnen de xperts mij nu aanraden?
Mvg swen baeten
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
NGK BCPR7ES11
Hier bijvoorbeeld:
http://www.saab-tuners.com/nl/de-shop/s ... 11-bougies" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze voor getunede motoren
http://www.saab-tuners.com/nl/de-shop/s ... es-bougies" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou ze zsm vervangen ,dit zijn mijns inziens de bougies met de minste problemen.
Hier bijvoorbeeld:
http://www.saab-tuners.com/nl/de-shop/s ... 11-bougies" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze voor getunede motoren
http://www.saab-tuners.com/nl/de-shop/s ... es-bougies" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou ze zsm vervangen ,dit zijn mijns inziens de bougies met de minste problemen.
-
hakkie
- Geregistreerd lid
Bougie voor de B235R motoren (lees Aero) is volgens meneer EPC de NGK PFR6H-10.
Helaas is de prijs net zo omvangrijk als het typenummer +/- 18 eurietjes per stuk
Helaas is de prijs net zo omvangrijk als het typenummer +/- 18 eurietjes per stuk
-
EdjeK
- Geregistreerd lid
Lees deze link eens door ,er is meer te vinden.......
viewtopic.php?f=8&t=19862" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=8&t=19862" onclick="window.open(this.href);return false;
-
hakkie
- Geregistreerd lid
link bevat idd aardig wat info, die grotendeels bekend was, doch wat mij zo bevreemd is de info die door meneer Saab verstrekt wordt. Volgens instructieboekje van mijn brave 9-5 2.3 170 pk moet er de BCPR7ES-11 in. Kijk ik in de EPC wederom twijfelachtige gegevens die richting een 6 je neigen. Strange!!!!!
Doch baserend op routine en vele jaren ervaring met de 2.3 turbo motoren hou ik het bij de 7
Waar iedereen eensgezind over is, is het feit dat het altijd NGK moet zijn. Dus Swen, even een setje NGK versieren!
Doch baserend op routine en vele jaren ervaring met de 2.3 turbo motoren hou ik het bij de 7
Waar iedereen eensgezind over is, is het feit dat het altijd NGK moet zijn. Dus Swen, even een setje NGK versieren!
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
Vanmiddag even setje ngk gehaald
Morgenvroeg even erin zetten en kijken wat er gebeurt..
Mvg swen baeten
Morgenvroeg even erin zetten en kijken wat er gebeurt..
Mvg swen baeten
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
Hey,
Mag eenslotje op, ik hebde ngk bcpr 7 erin gezet en gaat als de brandweer nu.
Dankjulliewel voor de hulp..
Mag eenslotje op, ik hebde ngk bcpr 7 erin gezet en gaat als de brandweer nu.
Dankjulliewel voor de hulp..